Mijn medebloggers kennen me ;)

Zoals Riet al zei in haar commentaar “gaat wel weer over met een nacht lekker slapen én wat meer om handen hebben” had ik het niet beter kunnen schrijven vandaag. Helemaal waar namelijk. Of zoals Edward zei ik wens je een Happy Tuesday.  Nou dat laatste is helemaal uitgekomen hoor.
Na een nachtje goed slapen en weer lekker gaan werken bij mijn minibaantje knapte ik helemaal op. Kreeg nog een mooie Nieuwjaarsfooi van mijn werkgever, ook leuk altijd natuurlijk.
Met daarna een eind fietsen, een cappuccino bij de Hema en onderweg een prachtige boomstronk fotograferen, thuis mijn foto’s bekijken, uitzoeken, muziekje, kopje thee, lekker meezingen. En ik voelde me weer helemaal happy de peppie.
Dan vergeet ik nog even snuffelen bij de kringloopwinkel en slagen in mijn missie voor 50 cent.
Met de voorbereidingen van Kerstmis had ik een vaas met takken en lampjes tijdelijk in de keuken op mijn kleine kastje in de hoek gezet. Eigenlijk vond ik het meteen best een mooi plaatsje er voor. Het maakte een wat donker hoekje vrolijker.  En meer mensen zeiden goh daar staat ie leuk zeg.
Alleen het was een krap plekje op het kastje, waar ook een servies staat,  dus dacht ik, ik zou eigenlijk een heel klein tafeltje er echter moeten zetten, min of meer onzichtbaar achter het kastje waar die vaas op kan staan.
Dus op zoek in de kringloopwinkel. Een tafeltje kon ik niet vinden maar ik zag ergens een aantal cd rekjes van hout staan en volgens mijn timmermansoog hadden die ongeveer de goede hoogte en maat. Er stonden er een stuk of 5 waar overal 2.00 opstond (soms hebben ze ook nieuwe dingen bij de kringloop zoals deze dus) en een stond er bij voor 50 cent dus dacht ik die is voor mij.
Thuis meteen even gemeten en of ie er voor gemaakt was hij paste er precies achter en hij is net een cm of twee lager dan het kastje dus zie je hem eigenlijk amper of niet staan.
Bovendien heb ik een hekel aan snoertjes dus nu kon in in het rekje meteen de snoeren wegwerken. Zo leuk om te doen even een verlengsnoer uit elkaar halen en wat langer maken en voilá, klaar. Morgen nog een strip kopen om het snoertje in weg te werken want ik hou niet van loshangende snoertjes.
Onderweg was ik een hele mooie boomstam tegengekomen. Bijna helemaal verteerd al, zwart en ik vond hem zo mooi. Bezaaid met blaadjes, takjes en hier en daar begint een zaadje te ontkiemen. Eigenlijk kan ik niet beschrijven hoe mooi ik dat vind. Maar ik vind eigenlijk stronken, dode bomen, omgevallen bomen gewoon heel erg fascinerend.
Zo’n op het oog een dood ding maar zo vol leven. Ik weet zeker als ik er aan ga zitten peuteren dat er allerlei beestjes onder vandaan komen.  En het hout is al zover verteerd dat als ik het aan zou raken het volgens mij helemaal verpulvert.  Maar ik blijf er verder vanaf, maak alleen een serie foto’s.  Voor mij puur genieten. Als ik over bramenstruiken, dat zijn net touwen zit me willen laten vallen maar vandaag lukt het ze niet, aan de achterkant van de stam nog wat foto’s wil maken staat er een boom naast. Aan de onderkant lijkt het net alsof er een deurtje inzit en op een of andere manier verwacht ik dat het zomaar open kan gaan.
Kortom na Blue Monday toch weer een Happy Tuesday en meestal gaat dat ook zo bij mij gelukkig.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Mijn medebloggers kennen me ;)

  1. Grappig, hoe jij overal (mooie) foto’s in ziet. Ik zou trouwens ook van die afgestorven stronken afblijven vanwege de hordes beestjes die er meestal in leven, brrrr.
    Fijn hè dat je bij de Kringloop vaak voor weinig geld iets passends vindt? Ik ga er ook graag naartoe.

  2. Marja zegt:

    Fijne dinsdag. Ik kan ook zo genieten van de kringloop in de natuur. Prachtige donkerbruine zwammen op oude stammetjes met fel groen mos als contrast. Helaas ben ik niet zo’n goede fotografe.

  3. ria zegt:

    voor mij is het moeilijk lopen met twee honden en een camera, daarom fotografeer ik niet.vaak.

    groetjes, Ria

  4. Fijn dat je weer bent opgeknapt Anneke, dan ziet de wereld er weer een stuk vrolijker uit toch? Dode bomen, hebben vaak mooie vormen, en er leeft van alles op en onder. Fraaie opnamen hoor.

  5. rietepietz zegt:

    Geen bergen zonder dalen hé! Dat zou héél saai en onnatuurlijk zijn.
    Práchtig die foto’s van die stronk, ik maak er vaak ook foto’s van maar doe er vervolgens dan weer niets mee, ik ben ook niet zo’n héél goede fotografe dus laat dat aan andere over!

    • gewoonanneke zegt:

      Ach foto’s geven toch vaak een beeld en het maakt toch niet uit of een foto perfect is. Zijn die van mij ook vaak niet hoor. Maar ik vind het gewoon leuk om net iets anders te zien waar de meeste gewoon langsfietsen.

  6. Kakel zegt:

    Van fotografie heb ik geen verstand maar ik weet wel wat ik wel een niet mooi vind. Je hebt bijzonder geslaagde foto’s gemaakt!

  7. Plato zegt:

    Gelukkig was de maandagdepressie snel weer over. Grappig dat je veel hoort over blue monday. Ooit is er iemand over beginnen te schrijven en zie… het verspreidde zich snel over de aarde. Gelukkig dat er nu ook een happy Tuesday is 🙂

  8. minoesjka2 zegt:

    Mooi hé, hoe de natuur dan werkt. De boom is dood, maar de stam leeft, dankzij allerlei micro -organismes en diertjes die hun huisje er in vinden.

Geef een reactie

