Het spookt in mijn huis

televisiespootHet spookt in mijn huis, opeens zijn er stemmen te horen, nee ik mankeer niets, er zijn geen geesten die er rondwaren in mijn huis maar het is gewoon mijn televisie.
Het begon een aantal weken geleden toen KPN een stroomstoring had. Nu had ik voordat ik bij KPN was een abonnement bij UPC.
Bij mijn scheiding was het ondanks alle papieren die ik invulde, papieren die mijn ex invulde, verklaringen van toestemming, kopieën van ID kaarten gewoon onmogelijk om de aansluiting op mijn naam te krijgen.
Tot ik een keer belde en vroeg hoe ik mijn abonnement op kon zeggen, dat was binnen twee dagen gefikst, kreeg zelfs nog netjes het resterende bedrag dat ik teveel betaald had teruggestort en ging naar KPN.
Alleen mijn aansluiting van UPC bleef gewoon in stand, nog een keer gebeld maar nee hoor alles bleef gewoon bij het oude zonder dat ik daar ooit voor betaal.  En nu 8 jaar later kijk ik boven nog steeds televisie via UPC en beneden via KNP en als die storing heeft zoals pas doe ik de oude kabel er in en heb ik via UPC toch nog televisie.
So far so good (grappig als ik op een vertaalsite dit intik geeft ie gewoon aan dat het in het Nederlands hetzelfde betekent 😉 zo verengelst zijn we al blijkbaar) .
Toen de storing weer over was sloot ik mijn digitale kastje weer aan. Niets aan de hand alles deed het weer.
Tot ik ergens naar toe moest en met een beetje haast kreeg ik mijn televisie met geen mogelijkheid uit of afgesloten via mijn afstandsbediening. Ik wist dat er aan de zijkant nog ergens wat knopjes zaten om uit en aan te zetten. Maar als je haast hebt dan kijk je niet maar doe je maar wat en ik dus ook tot er nog niets gebeurde. Ik was het zo zat was dat ik dacht, gewoon de stekker er uit trekken dan gaat ie echt wel uit. Zo gedacht zo gedaan.
En sinds die tijd spookt het in mijn huis. Vanmiddag ook weer. De televisie staat uit, ik zit even wat blogs te lezen en opeens begint er een stem via mijn televisie te praten in het spookjeEngels. En hoewel dit de laatste weken regelmatig gebeurt schrik ik me toch eigenlijk wel weer even drie keer in de rondte omdat het net lijkt alsof er iemand achter me in de kamer staat. Zonder dat de afstandbediening of televisie aangeraakt wordt gebeurt het.
Pas hadden we vergadering van het jeugdwerk en begon er ook iemand via de tv te praten. Iedereen zat te lachen maar niemand snapte ook hoe het kon. Ik weet inmiddels dat het gewoon teksten van tv programma’s zijn maar er is geen beeld, alleen geluid en na een minuut of zo stopt het weer. Heel bijzonder en vreemd eigenlijk maar hoe krijg ik dit spook weer mijn huis uit. Of zou het de geest van UPC zijn die geen rust krijgt en mij pest omdat ik al 8 jaar niet betaal en toch gebruik van de diensten maak. 😉 maar dan hadden ze de kabel maar weg moeten halen. Heb helemaal geen idee en ach misschien went het ook wel zo’n huisspook…….

Plaatjes internet. Het bovenste plaatje is van een kinderboek met die titel ;).

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Het spookt in mijn huis

  1. Hahahaha…je kunt vreemde dingen meemaken, maar dit is echt bizar hoor. Heb je de TV nog uit elkaar gehaald, om te kijken of er niet toch een een klein buitenaards wezentje inzit?

  2. Marja zegt:

    Eind jaren 70 ontvingen wij Italiaanse en Russische berichten via de babyfoon. De draad die van 2-hoog langs de pui naar de woonkamer liep, fungeerde als antenne. Ook zo’n bizarre spookervaring.

  3. beaunino zegt:

    Breek me de bek maar niet open. Gelukkig nu nooit meer ergens last van!

  4. Myriam zegt:

    Dat is toch wel héél erg vreemd hoor. Echt vreemd. Zeker dat het géén geest is? 😉

  5. minoesjka2 zegt:

    Wat bizar zeg. Zo ie zo dat UPC nog steeds een signaal doorgeeft (dat is voor jou wel heel erg lekker natuurlijk). Maar ik kan me voorstellen dat, ondanks dat je weet wat het is, je je elke keer weer rot schrikt.

  6. rietepietz zegt:

    Whahaha, héél toevallig deed Henk vanmiddag terwijl ik ingespannen zat te puzzelen héél even de TV aan, met het gevolg dat ik óók even een stem hoorde die ik totaal niet verwachtte , dus ik begrijp jouw schrik wel!

  7. Raaaar zeg… kan me voorstellen dat je schrikt. Ga je het nog uitzoeken?

  8. Willem van Leusden zegt:

    Zeker weten dat het echt een spook is hoor. Heb ik ook in mijn huis; soms komt er via de uitstaande radio een stem binnen die in een Slavische taal tegen me spreekt. Versta ik gelukkig niet. ’s Nachts zit datzelfde spook buiten. Dicht bij mijn huis, vermomd als bosuil, en dan maakt hij een kabaal, niet te geloven. Ondanks mijn slaapgebrek en vermoeidheid weet ik dus zeker dat spoken wel degelijk bestaan.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja hij doet het nog steeds spoken……. Had gehoopt dat iemand met de oplossing kwam maar helaas. Nou ja gedeelde smart is halve smart. O wil zo graag een keer een uil fotograferen. Stuur hem hier heen een keer. 😉

  9. gewoonanneke zegt:

    @ Allemaal Het is nog steeds niet opgelost. Had gehoopt dat iemand de oplossing wist maar helaas. Het went wel.

Geef een reactie

