’t Blijft lang licht…..

aalscholver (Small)Vroeger hadden we een vriend die na de 21e december al begon met zeggen “het blijft lang licht” en dat werd een soort standaarduitdrukking in onze vriendenkring waar we veel om gelachen hebben.
Maar vandaag was het sinds jaren dat ik het weer dacht “het blijft lang licht al weer” zoals vandaag met dat mooie weer dan valt het ineens op. Nog even en dan kan ik al weer zonder het licht aan te doen eten. Heerlijk hoor laat het voorjaar maar komen.
Vandaag leekt het er al verdacht veel op trouwens. Het was zo heerlijk om te fietsen en het leek wel of iedereen vrolijk was. Zelfs de aalscholver stond zich heerlijk te koesteren en te drogen in het zonnetje langs de slootkant.
Had ook het gevoel dat ik zowel heen als terug wind mee had,dat was natuurlijk niet zo maar zo voelde het omdat het amper waaide en er een zuidwestelijke wind was.
De warmste dag in januari ooit, alweer een record dat verbroken is en gewoon warm tijdens het fietsen, of te warm gekleed natuurlijk.
Als het zo blijft (niet lang begreep ik) best wel zin om een beetje mijn tuin lenteklaar te gaan maken want door de zachte winter staat er best veel onkruid in. Dus een beetje schoffelen kan geen kwaad.
Ja en er zal ook een nieuwe schutting moeten komen. Even proberen of de buurman mee wil betalen want deze die er nu staat hebben we 2Riet1 (Small)0 jaar geleden ook al alleen betaald terwijl de buren er ook van profiteren. Vorig jaar had ie ook al grote plannen iedere keer maar daar kwam ook niets van. Voor ik weer mijn tuin ga beplanten zal die schutting er
moeten komen. Ik wacht het nog maar even af en zal hem eens een keer polsen wat zijn plannen zijn.
Moet er nog een grote boom uithalen, kijken of dat lukt, tak voor tak zal het volgens mij wel moeten gaan al is ie wel aardig hoog.  Nog maar eens goed over nadenken hoe ik dat aan ga pakken. Het is een goudiep en denk dat hij een meter of 4 á 5 hoog is. Best wel jammer dat hij dood is gegaan want het is altijd een mooi aanvliegpunt en veilig punt voor de vogels. Maar helaas daar zal een andere boom of iets anders moeten komen.
Misschien een fruitboom die niet te breeduit groeit zal eens gaan kijken of er zoiets bestaat. Maar heb er wel weer zin in, laat de lente maar komen…….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

8 reacties op ’t Blijft lang licht…..

  1. beaunino zegt:

    Dan kun je misschien voor een peer gaan, als je een fruitboom wil. Die blijven vrij smal geloof ik. Ik baalde zo dat ik moest werken gister, maar was wel via het Oosterpark naar de trein gelopen dus heb er nog een kwartiertje van mee kunnen pikken. Zo fijn dat het weer voorjaar wordt.

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik knap er ook van op deze langere dagen.

    Succes met je tuin!

    Vriendelijke groet,

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Eet je dan al om 16.00 uur? 😆

  4. Je kunt het al wel merken, dat de dagen gaan lengen. Ik ben er hartstikke blij mee!

  5. minoesjka2 zegt:

    Ja, ook ik dacht maandag opeens, hé het blijft al weer langer licht 🙂 Op eens valt het je dan op, en, moet zeggen, maakt me blij.

  6. rietepietz zegt:

    Klopt helemaal hoor, het scheelt toch al minstens drie kwartier met een maand geleden, vooral bij zonnig weer goed te merken. Wat weerspiegeld die blauwe lucht mooi in het water op die foto!

  7. Kakel zegt:

    Rond mijn verjaardag (20 januari) kun je meestal goed zien dat de dagen gaan lengen. Ik vind het héérlijk! Vooral als ik dan ook nog een blauwe lucht zie. Dat sombere grijs komt me de keel uit.
    Lieve groet

Geef een reactie

