12.637 stappen

aantal-stappen-gezondheid-ios-e1437391319638Mijn I-Phone bevat nog zoveel ongekende dingen die ik ook allemaal nooit zal kennen. Al is het wel zo dat sinds in mijn I-Phone heb mijn tablet zelden meer gebruikt wordt en mijn computer ook vaak helemaal niet meer aangaat of alleen om even een blogje te schrijven want dat vind ik maar niets op mijn telefoon dat gepriegel. Maar sommige dingen zijn wel leuk zoals een medisch iets met de naam “gezondheid”.
Hierin kan je allerlei gegevens invullen als je dat zal willen waaronder ook een adres van iemand die ze waarschuwen als er wat zou gebeuren.
Verder kan je ook bijvoorbeeld geneesmiddelen die je gebruikt er in zetten, bloedgroep en nog een heleboel andere dingen, je kan het zo gek niet verzinnen.
Ook of je wel of niet donor wil zijn.. Nou ja van alles dus.
Het is een app die buiten de beveiliging van de telefoon bekeken kan worden door hulpverleners. (maar natuurlijk ook door vreemden als je hem kwijt raakt)
Dat houdt voor mij wel in dat ik er niet al te veel in zal zetten maar sommige dingen zijn wel handig natuurlijk, bloedgroep, medicijnen en wie ze kunnen bellen. Denk niet dat een vreemde dat nou niet zo boeiend zal vinden.
En het leuke vind ik ook dat er een stappenteller inzit, ik vind dat zo grappig, ook het nieuwtje nog natuurlijk om te kijken hoeveel stappen ik op een dag doe. Dat moet ik natuurlijk wel mijn telefoon heel de dag bij me dragen en dat doe ik niet natuurlijk. Als ik thuis ben ga ik echt niet met dat ding op zak lopen.  Nu doe ik dat wel een poosje gewoon om het even te bekijken wat ik op een dag beweeg.
Het is wel zo dat hij ook fietsen als een beweging ziet/voelt, weet niet precies hoe het reageert dus als ik op de fiets stap telt hij ook mee hoeveel keren ik een omwenteling met mijn wiel maak.
En zoals vandaag dat ik eerst op de fiets naar mijn werk, gewerkt, op de fiets naar mijn zus, samen naar Krimpen daar wat lopen winkelen, daarna naar mijn moeder en weer naar huis fietsen dan zijn dat toch heel wat stappen vandaag tot nu toe dus 12.637 en gemiddeld deze week 7210. Nou dat vind ik eigenlijk best veel.
Ach voorlopig is het even leuk om bij te houden maar week zeker met een paar weken is dat weer over en ligt ie gewoon weer op tafel en zal mijn gemiddelde wel weer drastisch naar beneden gaan.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op 12.637 stappen

  1. varendvolk zegt:

    Jaren terug hadden wij een stappentellers op het werk,eigenlijk gewoon voor de lol,we liepen gemiddeld zo’n 6.000 á 9.000 stappen per dag enkel op het werk.De één wat minder of meer dan de ander want bij de babygroep was het een stuk minder.We hebben het 1 maand gedaan met ongeveer 20 collega’s.Als je 10.000 stappen zet is dat ongeveer 7,5 km lopend per dag,best veel.

  2. Best wel leuk om dat eens bij te houden hoor, wij hebben er eigenlijk idee van, hoe hard die voetjes van ons moeten werken.

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Heel erg leuk!
    Toen er km tellers kwamen voor racefietsen, werd de sport een stuk leuker.
    Voor die tijd, reed ik eens met de auto om te weten hoelang het trainingsrondje was.
    Vanmorgen nog 90.69 gereden op de Garmin satelliet teller.

  4. Villasappho zegt:

    Paar weken geleden zat ik samen met een collega aan de 9 km dat was een drukke dag.

  5. rietepietz zegt:

    ja een leuk hebbedingetje zo’n stappenteller, ik had er ooit een om te zien hoe lang m’n trainingslopen voor de vierdaagse uitpakten. Daarna nooit meer gebruikt;-)
    Maar die “gezondheidsdingetjes” zijn wel nuttig als je zoveel buiten bent als jij.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja mijn zoon zei op een gegeven moment je moet die telefoon niet in je tas doen maar in je kleding stoppen. Dat is soms lastig en heb zoiets als ik val en ben bewusteloos kan ik toch niet bellen. Maar inderdaad als ze me zouden vinden dan is het wel handig om te weten wie ze moeten bellen.

      • rietepietz zegt:

        Ja je zoon heeft gelijk, als je alleen woont moet je met dat soort dingen toch rekening houden. En je kunt na een val ook wél bij bewustzijn zijn en tóch niet op kunnen staan, dán is het wel handig als je om hulp kunt bellen, ook in huis kan dat nodig zijn, je zal maar een heup breken bijv.

  6. Kakel zegt:

    Voordat er fietscomputers waren, telde een staafje bij het voorwiel ook het aantal omwentelingen die het maakte. Ook achteruit 😉 Het is allemaal leuk speelgoed.
    Lieve groet

Geef een reactie

