Die kan nog geen ei koken……

IMG_0317 (Small)Vannacht slecht geslapen, mijn hersens maakten overuren en dat is niet bevorderlijk voor de slaap. Maar goed vanmorgen had ik geen wekker dus kon ik wat langer slapen.
Gisteren ongeveer heel de dag aan mijn missie gewerkt, wel een paar uurtjes tussendoor gaan fietsen en wat boodschappen doen om het brain weer een beetje helder te maken.
En bovendien om mijn nek een beetje te ontlasten. Weet nu ook waar het vandaag komt, te lang achter elkaar achter de computer gespannen bezig zijn.
Maar goed mijn missie is eigenlijk klaar. Acht pagina’s, moet nog een klein stukje tekst maken en dan alles goed doorlezen. Hier en daar misschien nog corrigeren en uiterlijk dinsdag naar de drukkerij. Ik moet ook op een gegeven moment stop zeggen want ik blijf dingen verzinnen, opzoeken. Het is goed zo. Zoon en schoondochter hebben het gisteren gelezen en vonden het heel leuk geworden. Ook wel een opluchting hoor want het was echt een race tegen de klok. Ook door mezelf en bestanden die maar niet kwamen. Maar goed het is gelukt en ik ben er super tevreden over. Het is veelzijdig, persoonlijk, gekke interviews, strips, puzzel, alle tips gebruikt, waarvoor dank aan onder andere mijn medebloggers.
Twee ervan wil ik jullie niet onthouden. Zocht wat spreuken over trouwen en vond onder andere deze twee dus.
Huwelijkstip: vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocolade in hun mond
Huwelijk, een mooi woord voor het adopteren van een volgroeid mannelijk kind dat niet meer behandeld kan worden door zijn ouders
Vanmorgen zo mijn bed uit gegaan en zoals gebruikelijk op zondagmorgen twee eitjes opgezet in een pannetje met water maar meteen aan de slag gegaan. Tot ik opeens dacht, wat ruik ik toch. Het stomme was dat het op de radio precies ging over brandmelders en andere zaken. Nu heb ik wel vaker dat als ik aan dingen denk of over dingen hoor praten dat ik ze ook ruik, schijnen meer mensen wel te hebben.
Nog geen erg in die eieren eigenlijk tot het wel een erg penetrante lucht werd en ik dacht, ik had toch niks opstaan……..helemaal die eieren vergeten. Nou kan je zeggen na ongeveer 1 1/2 uur zagen ze er niet smakelijk meer uit.
En dan heb ik het nog niet over die pan.
Zo zie je maar, ze zeggen wel eens die kan nog geenbowling.jpg ei koken en dat klopt dus ook wel. Dus vrees voor mijn verdere kookkunsten.
Straks lekker even er uit, we gaan bowlen met eten er na met het jeugdwerk, zin in. Even de focus op wat anders en hopelijk een gezellige middag en avond met elkaar. En duimen dat ik voor het eerst van mijn leven eens een strike zal gooien want dat is me tot nu toe nog nooit gelukt.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Die kan nog geen ei koken……

  1. Dat klopt Anneke, wanneer je te lang achter de pc zit, kan je nekklachten krijgen. Dat waren dan wél echt hardgekookte eieren….hahahaha. En die strike gaat je lukken hoor!!

  2. Villasappho zegt:

    Denk dat je die eieren wel kan gebruiken als bowlingballen. Succes met alles.

  3. Rob Alberts zegt:

    Heb je nog durven proeven?
    In China eten ze 100-jarige eieren.
    Maar die komen geloof ik uit de grond.

    Sterkte met je stramme spieren.

    Vrolijke groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Dat van die 100 jarige eieren klopt. Mijn ex-man was iemand die alleen kookboeken las en dingen uitprobeerde en hij had ook een recept van eieren die 24 uur moesten koken of zo. helemaal precies weet ik het niet meer. Maar ze waren romig geel geworden. Hij had ze met kerstmis geserveerd en pas achteraf gezegd hoelang ze gekookt hadden. Iedereen vond ze lekker.

  4. rietepietz zegt:

    Whahaha, die over dat volwassen adoptiekind vind ik gewéldig!
    Moest meteen aan m’n vader denken, als iemand hem vroeg hoeveel kinderen hij had zei hij altijd “5 van mezelf en1 van een ander” daarbij natuurlijk op mijn moeder doelend!
    Vreselijk die eieren, helemaal drooggekookt natuurlijk dat pannetje!

  5. Marja zegt:

    Je eerste strike is een feit. Proficiat. Morgen een nieuw eitje?

  6. Kakel zegt:

    Anderhalf uur?? Haha! En dan zegt mijn man dat ik slecht ben in eieren kopen 🙂
    Vannacht haal je vast je slaap-schade in.
    Dikke knuffel.

  7. varendvolk zegt:

    Ach gossie uit die eieren kruipt nu echt niks meer,daar had je de wekker wel voor kunnen gebruiken ha ha nah de strike is wel gelukt zag ik op fb.

  8. tagrijn zegt:

    Dus voortaan de eierwekker maar even in je zak stoppen. Dan hoor je hem altijd! Ook zielig voor die kip die voor jou z’n gat kapot heeft geperst.

  9. AnneMarie zegt:

    Hoe herkenbaar. Ik dacht dat alleen ik zulke domme dingen deed. Gelukkig niet dus. Lekker verhaal om te lezen ondanks de mislukte eieren en het pannetje.

  10. minoesjka2 zegt:

    Nou, dat van die strike is gelukt heb ik op fb begrepen 🙂 Hoop dat de rest van de middag/avond ook erg leuk was, dat mag wel na zo hard werken.

Geef een reactie

