K en K….

vaas3 (Small)Hoe onthou ik altijd wat voor boodschappen ik  nodig heb, meestal door er een ander iets aan toe te voegen zoals vandaag wilde ik nog kaarsen kopen en ik wilde ook nog een keer even naar de kringloopwinkel. Dus nam ik in gedachten twee maar K en dan maar hopen dat ik het nog weet wanneer ik in de winkel ben haha.  Nee hoor dat kon ik wel onthouden.
Ik vind het heerlijk om zo nu en dan even in de kringloop winkel te snuffelen en vandaag ging ik op zoek naar een hoge vaas. Vaas 1 (Small)Wat precies ik wilde wist ik niet. Maar wilde een beetje hoogte creëren naast mijn televisie.
Dus lekker gaan lopen snuffelen en opeens zag ik hem staan. Een aparte vaas, melkglas en een mooie vorm, slank en lang en ik zag het zo staan waar ik hem wilde hebben.
Ik keek of er een prijsje op stond en zag op de bodem een sticker met 42 euro er nog op, die zal dus niet veel gebruikt zijn, hij zag er ook nog als nieuw uit. Nou voor 42 euro zou ik hem echt niet kopen hoor.
Gevraagd wat hij kostte en voor 2 euro mocht ik hem meenemen. Helemaal in mijn nopjes. Achter in mijn fietstas was nog even een dingetje maar een beetje stuttend met een ander tasje en een paar boodschappen moest het wel lukken om hem heel thuis te krijgen.
Bij mijn moeder aangekomen lag ze nog te slapen, ik pakte zachtjes de sleutels van de schuur en dacht, ik ga even de geraniums weghalen uit de bak voor haar huis. Die waren bevroren en het zag er niet meer uit.
Het was inmiddels lekker zonnig weer geworden. Vond het wel een kaal gezicht zo’n lege bloembak voor haar huis.
Nu heeft mijn moeder in haar zijtuin echt denk wel tientallen sneeuwklokjes, krokussen, narcissen en tulpen staan. Mijn broer was daar een grote liefhebber van. Dus dacht ik als ik er nou wat overpoot in die bak dan ziet het er weer een beetje gezellig uit. Zo gedacht zo gedaan. Sneeuwklokjes 2 (Small)Viel me trouwens nog wel tegen hoe diep die bollen zaten. De eerste stak ik tenminste helemaal gewoon af zonder bol er aan. Hoop dat ze het gaan doen en zo niet jammer dan hebben ze toch een paar dagen mooi gestaan denk ik maar. Nou ja meteen nog maar wat onkruid gewied, wat planten afgesneden heb wel gezien dat ik me daar voorlopig nog niet hoef te vervelen maar de voortuin ziet er redelijk uit.
Zelf heb ik helemaal niets met krokussen, narcissen en tulpen. Sneeuwklokjes gaat nog wel maar bijvoorbeeld blauwe druifjes vind ik helemaal een ramp in de tuin. Al die bollen zijn dan wel even mooi hoor als ze bloeien maar dan krijg je weer al dat blad wat er afgeknipt moet worden. Ik vergelijk het altijd met een verjaardag. Als de koffie met gebak achter de rug is, dan is het nog een kwestie van zeggen waar de drank staat, hapjes op tafel en klaar.
Dus ook met de tuin als die bollen maar allemaal weer afgeknipt zijn valt het onderhoud wel weer mee. Beetje schoffelen op zijn tijd.
Thuis de vaas meteen neergezet, was onderweg bij een tuincentrum nog even een bosje van die kronkelwilg takken gekocht. Hou niet van bloemen maar dat vind ik dan wel mooi en ik ga die vaas steeds mooier vinden dus helemaal tevreden met mijn aankoop. sneeuwklokje1 (Small)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op K en K….

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ben ook fan van kringlopen
    Vooral dat lopen in kringen
    Je zoekt en zoekt
    Je kijkt en kijkt
    Je loert en loert
    Je loopt en loopt
    Je tast en tast
    Net zolang tot je tas vol zit
    Het afrekenen valt altijd mee
    Dat maakt kringlopen zo tevree

    ot
    komt nog een schitterend log over een kringloop bezoek bij mij.

  2. Bij de kringloopwinkel, kan je soms best iets leuks vinden voor een paar euro. Maar bij sommigen schrik je toch wel een beetje van de prijs hoor.

  3. Oh wat een mooie vaas zeg! Wat kun je soms een mazzel hebben hè..
    Ik vind het ook leuk hoor, vooral in Kringloopwinkels rondstruinen waar ik nog nooit geweest ben..
    Altijd gezellig en ik ga bijna nooit weg zonder iets te kopen 😉

  4. Rietepietz zegt:

    Nou jouw dag was weer welbesteed! Inderdaad een mooie en aparte vaas, en voor die prijs hoef je het niet te laten. Ik kom vrijwel nooit in kringloopwinkels.

  5. minoesjka2 zegt:

    Nou, dat is inderdaad een juweeltje zeg die vaas!

  6. Rob Alberts zegt:

    Prachtvaas!

    Vrolijke Valentijnsgroet,

  7. Kakel zegt:

    Het is altijd zo heerlijk winkelen in de Kringloopwinkel. Ik koop er graag boeken.
    Lieve groet

Geef een reactie

