Hij maakt me blij…..

Roodborstje FB (Small)Goh eigenlijk best een leuk weekend achter de rug. Dacht  een rustig weekend maar het was toch weer helemaal gevuld met van alles.
Gisteren een rondje gefietst, het was heel erg koud en dan bedoel ik ook heel erg koud. Het leek toen ik thuis was of ik ook niet warm meer worden kon. Even met een dekentje over me op de bank maar nog werd ik niet warm. Toen maar naar een verjaardag gegaan, weer op de fiets gelukkig niet zover. En daar was het in huis ook gewoon koud doordat steeds de deur openstond omdat er veel mensen waren die buiten gingen roken en er geen erg in hadden even de deur achter zich dicht te doen. Was ook uitgenodigd om te eten en dat heb ik ook wel gedaan maar al snel er na nog een kopje thee en naar huis. Verwarming hoog, even lekker mijn pittenzak opgewarmd, dekentje over me op de bank en eindelijk werd ik een beetje warm.
Vanmiddag ben ik naar een Valentijnsconcert geweest van een groot popkoor. Normaliter is het dan voor de pauze het koor dat zingt en na de pauze kan iedereen meezingen en worden er bekende songs gezongen met allemaal als teken de liefde natuurlijk op deze dag. Maar dit jaar hadden ze veel onbekende songs genomen en zeker de oudere mensen waarvan er best veel waren vanmiddag keRoodborstje 5 (Small)nden die niet en anders dan andere jaren werd er nu amper meegezongen. Voor mij reden om niet te lang te blijven en weer lekker naar huis te gaan.
Als ik thuis ben zie ik in de tuin “mijn” roodborstje zitten. Snel mijn camera gepakt en wat foto’s gemaakt. Ik word altijd zo blij als ik hem zie. Of het echt een hem is weet ik eigenlijk niet maar het is zo’n schattig beestje en hij is gek op havervlokken. Op de voerplek is een tak terecht gekomen en achter het raam zit ik maar te hopen, ga er eens opzitten haha. Zo leuk voor een foto en inderdaad  hij doet het nog ook. Als je heel goed kijkt zie je zelfs dat ook hier een paar kruimels sneeuw gevallen zijn. Wel natte sneeuw die meteen weer verdween. Geen mooie witte wereld hier in het westen. Mijn kind komt langs met zijn lief en gaat meteen naar boven toe en komt even later terug met een stapel dozen met spellen naar beneden. Ze zijn helemaal into spelletjes momenteel en ook vandaag wilden ze even een spelletje doen. Het werd monopoly, goh dat was echt jaren geleden dat ik dat gespeeld had. Mijn ex had helemaal niets met dat soort dingen dus mijn zoon en ik hebben heel vaak monopoly en andere spellen zitten spelen. Roodborstje 7 (Small)
Eerst nog even gegeten met elkaar, lekker de Chinees laten komen, en daarna gaan spelen. Hartstikke leuk hoor en na een paar rondjes bord hadden die twee al aardig wat straten terwijl ik alleen nog maar op vraagtekens, gevangenis of dat soort dingen gekomen was. Een station had ik kunnen kopen. Maar leuk was het wel moet ik zeggen, voor herhaling vatbaar al verloor ik natuurlijk dik van die twee. Vandaag ook nog een paar leuke gesprekken met mensen gehad. Zo werd deze Valentijnsdag echt een leuke dag voor me vol met mooie vriendschappen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Hij maakt me blij…..

  1. Prachtige foto’s van jou Valentijn vriendje Anneke, dan is je dag weer helemaal goed toch?

  2. ria zegt:

    gisteren tijdens de fijne sneeuwbuien heb ik het roodbostje niet gezien en nu schijnt de zon en nog heb ik het niet gezien. Of roodborstje is geweest terwijl ik met de hondjes aan de wandel was.
    De foto’s zijn heel mooi. Fijn dat je een leuke dag hebt gehad.
    Groetjes, Ria

  3. Rob Alberts zegt:

    Het maakt mij ook weer blij.

    Vrolijke groet,

  4. tagrijn zegt:

    Zijn leuke vogeltjes die roodborstjes. En ze doen altijd wat je zegt. (Voor het raam zitten, bijvoorbeeld…) Als het zo koud is , is eigen haard toch goud waard, nu in de echte betekenis.) Monopoly, wat heb ik dat vaak gespeeld vroeger. Dus heb ik mijn kleindochter een paar maanden geleden ook zo’n spel gegeven (kindermonopoly). En ja hoor, ze vindt het prachtig.

  5. Rietepietz zegt:

    O heerlijk ,gewoon lekker een spelletje doen, komt er hier ook vrijwel nooit van omdat Henk er niets mee heeft.
    Een mooi positief logje van een fijn weekend.

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel, Ja voor mij was het ook wel heel lang geleden hoewel ik nog wel eens rummikub speel met een vriendin, dat is ook leuk. Gisteren met mijn schoondochter zitten doen, gezellig hoor.

  6. Kakel zegt:

    Aha, dus jij hebt een vogelvriendje 😉 Toch een compliment, Anneke!
    Lieve groet

  7. Geloof het of niet, ik had er vanmiddag een in het voederhuisje zitten…
    Bijna geen vogel te zien, en nu een roodborstje, geweldig! Geniet ervan hoor!

  8. minoesjka2 zegt:

    Wat een schitterende foto’s van dat roodborstje.

Geef een reactie

