Mijn beste medicijn

Het is echt een hardnekkig griGriep (Small)epje en kan me niet herinneren dat ik ooit zo beroerd geweest ben van de griep, soms wel eens een paar dagen verkouden, zere keel gehad maar echt dat ik er van op bed/bank lag is eigenlijk nog zelden gebeurd. En het is nog niet over, hoest nog steeds aardig wat. En veel mensen hebben me dan ook gewaarschuwd om voorzichtig te zijn en die neem ik allemaal ten harte maar vertrouw ook maar op mijn eigen gevoel. Toen ik dan ook vanmorgen het zonnetje door mijn slaapkamerraam zag schijnen voelde het meteen aan als het beste medicijn dat ik kon krijgen.
Ik wilde gewoon gaan fietsen, naar buiten was het helemaal zat binnen. En hoewel mijn leenauto nog voor de deur staat van mijn zus toch op de fiets gestapt. Even voelt het nog wel een beetje wiebelig aan allemaal na die dagen binnen hangen. Ben normaliter nogal volgens mijn zus tenminste “schielijk” in het verkeer. Als zij nog stopt voor een auto die er aankomt ga ik vaak nog wel over. Maar vandaag voel ik wel dat ik ook maar een beetje rustig aan moet doen.
Als ik ga fietsen voelt het aan als iemand die net een pakje zware shag gerookt heeft en al rochelend probeert zijn longen en andere holtes een beetje leeg te krijgen. Eigenlijk het hele eind fietsen naar mijn moeder blijft dat zo doorgaan. Ik fiets gelukkig alleen op een fietspad, geen mens te zien tenminste, dus kan ik alles lekker als iemand met pruimtabak kauwend alles uitspuwen. (lekker praatje mensen……) Het voelt aan alsof alle bacteriën of virussen hiermee verdwijnen en mijn longen zich vullen met gezonde buitenlucht.
Als ik bij mijn moeder het bed verschoond heb, voel ik best dat is toch nog wel snel moe ben.  Even lekker een bakje met haar gedaan en na een uurtje weer verder gaan fietsen.
Bij de Hema weer eens een cappuccino en ik word verrast met een prachtig verhaal, heb echt zo zitten lachen, dat doet een mens goed. Het verhaal komt later nog wel. Eenmaal thuis ben ik toch wel moe maar het voelt wel gezonder moePillenFB (Small) aan dan de afgelopen dagen. Hoop in ieder geval dat het herstel hiermee goed ingezet is en ik over een paar dagen weer een beetje de oude zal zijn. Fietsen, frisse lucht, zon, bakje Hema, mooie verhalen, lachen voor mij betere medicijnen dan de paracetamol, trachitol en hoestsiroop van de laatste dagen. (Al gebruik ik die nog wel even voor hopelijk het staartje van deze griep weg te laten gaan).

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Mijn beste medicijn

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Helaas
    Deze griep heeft een lange staaaaaaaaaaaaaaaart

  2. Kakel zegt:

    Het was echt heerlijk weer vandaag. Geen wind, blauwe lucht, een zonnetje…Groot gelijk dat je op stap geweest bent!
    Liefs en toch nog een klein beetje beterschap.

  3. Novelle zegt:

    fijn zeg dat je toch even ging….rustig aan blijven doen hoor

  4. Villasappho zegt:

    En een beetje fruit werkt ook wel.

  5. ria zegt:

    warm aangekleed op de fiets of op de loop in het vroege zonnetje is inderdaad de beste medicijn
    Houen zo Anneke
    Lieve groetjes, Ria

  6. Myriam zegt:

    Nog even en het is voorbij die sh** griep

  7. Heel vervelend allemaal Anneke, maar hopelijk heb je ergste gehad……gauw weer helemaal beter worden hoor!!

  8. Rietepietz zegt:

    Als het het zelfde griepvirus is als vorig jaar is het inderdaad een zaak van de lange adem. Vorig jaar heb ik ook weken gekwakkeld, wel zoveel mogelijk gewoon alles gedaan maar dan toch weer vaak totaal uitgeteld op de bank liggen dweilen. Vooral ook moe van het hoesten! Sterkte!

  9. Nou vervelend als het zo lang duurt.. Hoop dat je er snel vanaf bent!
    Beterschap!

Geef een reactie

