Flirten bij de Hema

35413_flirten-magNou ja ik gooi er nog maar even een Hema verhaaltje achteraan. Hoewel sommige dingen die je ziet of hoort soms moeilijk in woorden te vertalen zijn. Of lang zo leuk in woorden niet zijn als dat ze in het echt wel waren. Maar ik ga een poging doen.
Zal even de situatie schetsen. Ik zit in een hoekje te puzzelen met een kop koffie. Op de banken naast met zitten twee dames. Een schat ik zo eind 30 en een mevrouw van half 70. Ik dacht in eerste instantie moeder en dochter maar ze stonden voor me bij het koffie bestellen en daaruit maakte ik op dat ze dat in ieder geval niet zijn.
Naast die twee setjes met banken staat een grote soort leestafel voor waar drie heren plaats nemen. Een van de heren is denk ik bedrijfsleider bij de Hema en de twee anders heren plaatste ik als ex werknemers die zo nu en dan nog een keer Hema zaken bezochten om een kijkje te nemen en een praatje te maken. Althans zoiets maakte ik een beetje op uit de gesprekken.
De twee mannen zo in de 60 denk ik waren samen op stap in ieder geval. Ze zaten allerlei verhalen te vertellen, niet rustig dus iedereen kon er van meegenieten.
Op een gegeven moment staan de dames op, klaar met hun koffie en de oudere dame zegt iets tegen een van de heren (waarvan ik al uit de gesprekken opmaakte dat hij single was) en jongere mevrouw hoor ik zeggen “ben je nou aan het flirten met die mijnheer”.
Opeens begint er een gesprek tussen de single mijnheer en de dame. Een gevatte dame die ik tegen hem hoor zeggen “ik ben al over de houdbaarheidsdatum heen” waarop de man heel charmant antwoord “wat zegt leeftijd nu” . En zo gaat het nog even door tussen die twee. De jongere dame, ik en de andere heren horen het lachend aan allemaal.
De dames vertrekken.  Even later zegt de single heer, ik ga even nog rondkijken en vertrekt. De andere praten zo nog even met elkaar verder.
De reisgenoot van de single heer vertelt dat ze samen net een komisch duo zijn, waarvan een de aangever is en de ander daar op reageert en daar had ie wel een beetje gelijk in eigenlijk. Ze gingen hierna nog naar de Euromast om daar een bezoekje te brengen en zo kabbelde het gesprek wat voort. Er werden herinneringen opgehaald waaronder een waarbij de man vertelde dat hij eens gebeld had wel te willen komen naar de Hema maar net een nieuwe auto had en die alleen op een lege parkeerplaats wilde parkeren. (zei dat iets over flirtenzijn rijkwaliteiten of was het een grapje?? )
Op een gegeven moment komt de single mijnheer weer terug en meteen vraagt zijn reisgenoot “En, ben je haar nog even achterna gelopen” . Hilariteit genoeg aan die tafel meteen weer bij die mannen.
Conclusie: Een beetje humor, relativeren, gewoon lol hebben al is het met stikvreemde mensen maakt een gewone dag tot opeens een dag met een dikke smiley.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Flirten bij de Hema

  1. AnneMarie zegt:

    Genieten zo’n dag. Die kan niet meer stuk.

  2. Marja zegt:

    En nou …..? Ik wil weten hoe het eindigt. Leven ze nog lang en gelukkig?

  3. Morgen ga ik meteen naar de HEMA hoor, je weet maar nooit…hahaha!

  4. Rob Alberts zegt:

    Voor een leuke dame ga ik graag naar de HEMA !

    Vrolijke groet,

  5. Nu ben ik nog nieuwschieriger of hij haar nummer heeft of zo hihi

  6. tagrijn zegt:

    Je laatste twee Hemaverhalen gelezen. Moet ik toch ook maar eens doen: koffiedrinken bij de Hema. Never a dull moment!

  7. rietepietz zegt:

    Je kunt in de trein óók wel eens zo’n sfeertje hebben en dat is altijd genieten!

  8. varendvolk zegt:

    De humor ligt gewoon op straat,in dit geval bij de Hema.

  9. Kakel zegt:

    Het leest bijna als een sprookje (-: Altijd aardig blijven!

  10. Altijd leuk dit soort gesprekken en ontmoetingen ;-).
    Leuk verteld Anneke!

Geef een reactie

