Tik tak

tijdMijn klok in huis zou ik niet willen missen, daar leef ik toch een beetje op om te kijken hoe laat of het is, hoe laat ik weg moet e.d.
Ooit was mijn klok een slingerklok maar met het wisselen van een batterij bleek het slingergedeelte niet meer te werken. De rest deed het nog prima.
Vorige week was de batterij weer op en stond de klok toen ik opkwam ’s morgens stil. Een nieuwe batterij er in gedaan en hij deed het weer. Alleen hij tikte opeens heel hard, vond het eigenlijk geen prettig gehoor maar kon niet ontdekken waardoor het kwam en dacht ach het went wel weer.
Gisterenavond kwamen mijn zoon en schoondochter eten en toen we na zaten te tafelen zei schoondochter opeens wat tikt die klok hard. En hij tikte ook niet precies per seconde maar ook nog sneller. Dus ik vertelde hoe het gekomen was.
Mijn zoon pakte de klok, brak er een stukje vanaf waar de slinger ooit aan hing en het geluid was weer normaal en ik weet nog wel dat mijn schoondochter op een gegeven moment zei, hij loopt nog wel wat achter.
Vanmiddag had ik, nadat ik uit mijn werk was gekomen, gegeten en was het eigenlijk best een beetje zat. Gisteren aardig in huis aan de slag geweest en heel vervelend weer.Nog een paar dingen die ik wilde zien op tv dus lekker met dekentje en kopje thee op de bank gaan zitten kijken.
Soms ook een keer een beetje in slaap gevallen denk ik zomaar. En tussendoor dacht ik wel een paar keer, het lijkt wel of de middag wel heel lang duurt. Voor mijn gevoel was het al later maar de klok stond dan bijvoorbeeld nog maar op 3 uur. En zo ging het heel de middag en nog steeds had ik helemaal niet door dat mijn gevoel wel klopte en er iets met de klok mis was. Zelfs toen mijn moeder belde en zei dat ze al gegeten had ging er bij mij nog geen lampje branden. Tot ik mijn telefoon pakte en er op keek en ik opeens tot mijn verbazing zag dat het al half 7 was terwijl mijn klok nog op half 5 stond. Had nog helemaal niet gegeten en om 7 uur weer een afspraak voor een interview. Heel snel maar even een peer
gegeten en weggegaan voor het interview waar ik nog net op tijd was. slingerklok
Als een klok stilstaat dan zie je dat wel meteen maar een klok die langzamer gaat lopen dat is toch wel vreemd. Het zal dus wel exit klok zijn en heb even een andere klok opgehangen die het nog
wel doet. Maar heel de avond had ik eigenlijk het gevoel dat ik ergens een paar uren had gemist en dat is echt heel vreemd.
Grappig. Bij het opzoeken van een plaatje zag ik eigenlijk meteen wel een mooie klok die wel zou passen op het plaatsje waar hij hing.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Tik tak

  1. varendvolk zegt:

    Soms best wel een fijn als de tijd wat trager gaat.

  2. Rob Alberts zegt:

    Werkend leef ik met een klok, de lesbel.
    Thuis kijk ik nooit op een klok en vertrouw ik volledig op mijn ingebouwde klok.

    Leuk blog!

    Vrolijke groet,

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Zoals het klokje thuis tikt
    Tikt het dus niet!

  4. Aan een klok die het “vertikt”om normaal te lopen, heb je natuurlijk niets Anneke.

  5. Villasappho zegt:

    Herkenbaar gevoel heb dat als mn horloge thuis ligt

  6. rietepietz zegt:

    De slinger van een klok heeft álles te maken met hoe snel( of hoe langzaam) het uurwerk loopt. dus het zómaar kunnen dat het afbreken van dat stukje slinger de oorzaak is.
    Zou de batterij misschien de oorzaak geweest zijn dat hij harder ging tikken of was het een zelfde als de oude.

  7. Kakel zegt:

    Als ik onze klok opwind, loopt-ie altijd een tijdje wat harder. Dan kan ik de slinger wel weer aandraaien (verzetten) maar dan loopt-ie weer te langzaam.
    Wie weet is het gewoon de hoogste tijd voor een nieuwe klok, Anneke!

  8. ria zegt:

    alleen grootvaders klok tikte zo’n 90 jaar
    Lieve groetjes, Ria

  9. minoesjka2 zegt:

    O, ik vind het inderdaad ook onprettig als mijn klok niet gewoon op tijd loopt, daar moet je van op aan kunnen.
    Succes met je speurtocht naar een goede, wel op tijd lopende klok.

  10. Lastig als die klok het niet doet… ik heb hem mooi in het zicht hangen.
    Hij lijkt trouwens op het klokje in het onderste plaatje! Kon zijn broertje zijn! 😉

Geef een reactie

