Tuinperikelen…

Schutting (Small)Met zo nu en dan al wat mooie zonnige dagen tussen de buiten door zal ik maar zeggen krijg ik wel weer zin om wat in de tuin te gaan doen.
Hoewel mijn energie niveau nog steeds niet helemaal op pijl is, blijkbaar is het een hardnekkig griepje begint het wel te kriebelen weer.
Vandaag is het tuincentrum waar ik altijd mijn plantjes koop geopend, een tuincentrum bij mij in de straat dus lekker dichtbij ook nog een keer.
Maar eerst nog een flinke klus. Een nieuwe schutting plaatsen aan een kant van de tuin.
Vorig jaar al begon mijn nieuwe buurman er over om een nieuwe schutting te plaatsen samen want inderdaad hij was echt helemaal op. Het is dat ik hem nog met wat touwen vastgemaakt had anders had ie al lang plat gelegen denk ik zomaar.
De afgelopen week met de storm viel dus inderdaad het laatste gedeelte om en even bij de buurman aan de bel getrokken en die vond het ook prima om een nieuwe schutting te plaatsen.
Mijn zoon wil dat wel doen dus maar even gaan zoeken naar nieuwe schermen. Gewoon simpel hoor rechte schermen. De oude hebben het bijna 20 jaar uitgehouden dus dan mag het wel een keer. Nu is het ook de uitgelezen tijd om het te doen. Vorig jaar toen het voorstel al kwam in de zomer stond mijn hele tuin vol met groentes en had ik geen zin om die kapot te laten maken. Alles is nu nog leeg dus zou het mooi kunnen.
Bij de oude schuttingen had ik rieten matten er tegen aan gezet, enerzijds voor de inkijk, anderzijds geeft het ook een warmte effect want alles wat ik daar poot doet het eigenlijk goed omdat het zo het warmste plekje van de tuin is. Weet niet of ik dat weer neerzet.
De rieten matten werden ook door de vogels wel gebruikt om strootjes uit te halen voor hun nestjes en ik zie er regelmatig vogels op zitten die er blijkbaar vliegjes of andere insecten die er inzitten er uitpikSchutting1 (Small)ken.
Maar goed dat kan altijd nog. Voorlopig zal ik blij zijn als de schuttingen er staan en dan hopen op mooi weer, wat extra energie en weer aan de slag. Helemaal zin in om dingen te gaan zaaien in mijn kastje. De tuin er klaar voor te maken en hopelijk deze zomer weer veel kunnen eten uit mijn eigen tuin………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

8 reacties op Tuinperikelen…

  1. Hier begint het ook te kriebelen… lekker buiten aanrommelen in de tuin. Beterschap Anneke, hopelijk is je energie snel weer op peil!

  2. Het is natuurlijk even werken, maar dan is je tuin “zomerklaar” Anneke.

  3. Rob Alberts zegt:

    In mijn voortuin heb ik betonvlechtmatten laten plaatsen.
    Voorlopig staan er ook nog houten vlechtmatten tegen aan voor de inkijk.
    Maar straks ga ik daar allerlei zomerse klimplanten tegen op zetten.

    Vrolijke groet,

  4. minoesjka2 zegt:

    Nou, dat zal even een klus zijn, maar als de nieuwe schutting weer staat kun je er van de zomer weer lekker van genieten.
    Trouwens, op mijn balkon heb ik ook zo’n rietenmat tegen de afscheiding, en ook daar maken vogels dankbaar gebruik van 🙂

  5. rietepietz zegt:

    Best wel een flinke klus, fijn dat je zoon wel wil helpen! Je hebt natuurlijk gelijk, je kunt dat maar beter nú doen dan wanneer alles in volle bloei staat.

  6. varendvolk zegt:

    Het valt nog wel een beetje tegen hé met het weer.Maar in je kastje al kweken zal best alweer kunnen toch?Succes met de schutting,hulp is toch wel fijn want het is best mega zoiets neerzetten.
    Hier is het ook nog even wachten op de finesses,dat lukte dus niet vanwege het weer.

    wegwijzertje,hier kun je alles vinden http://blokjesom.blogspot.nl/2016/02/meneren.html

  7. Ik hoop dat het snel mooi weer wordt.
    Je tuin is sowieso al prachtig, met al die goeie zin wordt het vast nog veel mooier!

Geef een reactie

