Nr 458

Ik heb wel iets downloadmet cijfertjes en op een gegeven moment maakte ik kennis bij mijn broer met sodoku sowieso iets wat ik steevast sudoko noem maar dit terzijde.
Samen met mijn broer deed ik altijd de crypto’s in het AD maar hij maakte ook de sodoku’s met een gemak waarvan ik dacht, zo dat is ook leuk om te doen.
Ben toch wel een cijferaar dus dat leek me niet al te moeilijk, vroeg hoe het in elkaar zat aan mijn broer en kocht ook een boekje.
Op een of andere manier lukte het me echt voor geen meter, zelfs de makkelijkste had ik gewoon moeite mee.
Toch bleef ik er mee doorgaan en op een gegeven moment lukte het me de makkelijkste puzzels op te lossen dus dacht ik, proberen of de moeilijkere ook gaan. Soms lukte het en soms niet.
Pas kocht ik weer een nieuw boekje, vind het altijd wel leuk en ontspannend om tijdens mijn bakje koffie bij de Hema even te puzzelen. Maar nog steeds maak ik fouten soms zelfs in de gemakkelijkste puzzels en regelmatig vraag ik me af waarom ik mezelf eigenlijk zit te pesten en waarom in dit nou perse moet willen kunnen.
Ik zet er ook altijd bij hoeveel fouten, lijk wel een schooljuffrouw, of soms zelfs slecht gedaan en een dik kruis er door omdat ik zo heb zitten knoeien er mee.
Afgelopen zaterdag had ik nog wel iets leuks met een getal namelijk een lootje.
Bij een concert van een mannenkoor stond ik in de pauze met een man te praten, ken hem wel van het kaarten en hij woont ook bij me in de straat. We dronken even een wijntje en hij kocht lootjes. Zelf doe ik dat nooit want ik ben er voor mijn werk en ga dan niet bij ieder clubje maar lootjes kopen. Omdat ik geen entree betaal heb ik nooit een programma maar er zijn altijd wel mensen die er niets mee doen zoals ook op deze avond toen ik aan die man vroeg of ik zijn programmaboekje soms mee mocht nemen. Hij vond het geen probleem.
Ik stopte het in mijn tas. Na het concert begon de verloting. Op een gegeven moment viel er een prijs op nr. 458. Niemand reageerde er op. De man van het programmaboekje had alle aansluitende getallen en keek nog op de grond of er soms een lootje gevallen was. Maar niets dus en de prijs werd doorgedraaid en een ander nummer getrokken.
Of het door het wijntje kwam weet ik niet maar ik kwam nog wat andere mensen tegen die ik kende waaronde458 (Small)r mijn vriendin en zus en besloot nog een poosje te blijven en het was heel gezellig.
Zondagavond ging ik zitten werken aan het verslag van het concert, pakte het programmaboekje er bij en wat viel daar uit?  Jawel hoor lootje nr. 458 dus die man was zijn prijs misgelopen door zijn boekje weg te geven. Moest eigenlijk ook wel lachen in mezelf, hoe is het mogelijk dat precies dat winnende lootje in dat boekje was beland.
Cijfertjes, is heb er wat mee en soms levert het ook nog een leuk verhaal op.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Nr 458

  1. Marja zegt:

    Ach, wat sneu voor die man. Welke prijs is hij misgelopen?

  2. Inderdaad een leuk verhaal, die man zal waarschijnlijk niet een Porsche zijn misgelopen.

  3. Rob Alberts zegt:

    Ja, inderdaad een leuk verhaal!
    Vrolijke groet,

  4. rietepietz zegt:

    Ook ik sodoku nog niet zo heeél lang. Ben een paar jaar geleden begonnen met een boekje waarin 1 en 2 sterren sodoku’s stonden. Ondertussen lukt de 3 sterren ook . Het is gewoon een kwestie van de lange adem en oefenen. 4 sterren lukt een enkele keer ook wel maar hoofdzaak is wel dat je er toch een beetje geconcentreerd mee bezig moet zijn . Het is echt leuk hoor en als het té makkelijjk is is er óók geen lol aan!

  5. Kakel zegt:

    Zo kreeg ik toen ik 12 was een lootje van mijn vriendin. Het was haar laatste kwartje (-: Je raadt het al. Ik had nog nooit iets gewonnen maar deze keer wel. Ik wond een houten naaidoos. Mijn vriendin was pissig dat ik ‘m niet aan haar heb gegeven.
    Sodoku’s maken vind ik leuk. Drie sterren, hoor, verder kom ik niet.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dan geven ze wat weg en willen wel de prijs hebben. Ik had ooit onder de naam van een vriendin meegedaan aan een slagzinnenwedstrijd met de afspraak dat als ik wat zou winnen het gewoon voor mij was. Ik kon zelf niet meedoen omdat ik voor de krant daar altijd foto’s van de winnaars ging maken. Zij (ik) won 1000 gulden was het toen nog en ik kreeg het zonder ook maar iets er over te zeggen van haar ze gunde me het van harte. Ik zette haar op de foto als winnares voor de krant. Alleen haar schoonmoeder zei tegen mij en heeft ze 10 % gekregen van je. Vond dat zo lullige opmerking. Had haar echt wel wat leuks gegeven er voor.

  6. minoesjka2 zegt:

    Sodoku’s heb ik jaren terug veel gedaan, maar de laatste tijd maak ik eigenlijk nooit meer puzzels.
    En wat een mooi getal is dat eigenlijk 458.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het grappige was ook nog dat het mijn 485 ste foto was op mijn Iphone. Heb iets met cijfers en dat viel me meteen op. Ik puzzel ook niet veel meer maar meestal als ik even een bakje zit te doen bij de Hema en er valt niets af te luisteren haha. Of in de trein. .

Geef een reactie

