Het blijft een wonder

Ik vind het voorjakapoentje (Small)ar echt de mooiste tijd van het jaar en zeker zoals vandaag als dan volop de zon schijnt en het heerlijk weer is, ik verder geen afspraken heb, dan ben ik het liefst heel de dag maar buiten.
Werken in de tuin, ik heb er nog zat te doen dus ga al een beetje op tijd de tuin in. Vast voorbereidingen treffen voor het plaatsen binnenkort van een nieuwe schutting.
Ik heb beste buren maar ze hebben aan allebei de kanten van mij helemaal niets met tuinieren. Ook mijn vorige buren die vorig jaar verEi1 (Small)huisden niet al hielden die hun tuin dan nog wel netjes bij maar mijn nieuwe buurman doet er helemaal niets aan. In de loop der jaren is er wel een soort klimplant van de buren helemaal in de schutting gegroeid en die wilde ik al vast verwijderen vandaag. Mijn buurman had toestemming gegeven dus ook in zijn tuin maar een stuk weggehaald.
De takkenroute belde zKlimhortenisa 2 (Small)owaar van de week dat ze langs zouden komen morgen dus dat kwam mooi uit kan meteen al het afval mee.
Het was echt prachtig weer om te werken en ik hou wel van die klussen. Zelfs een bakje koffie bij de Hema kan me niet van mijn tuinwerk afhouden.
Dus ga ik heerlijk buiten zitten eten in het zonnetje, zo nu en dan nog even wat foto’s maken.
De verwondering altijd weer dat uit schijnbaar dode takken opeens allerlei blaadjes en knoppen spruiten die hopelijk dit jaar weer zullen zorgen voor lekkere vruchten en mooie bloemen. Kruisbes (Small)
Ben wel bang dat ik morgen al mijn spieren zal voelen waarvan ik even vergeten was dat ik ze had. ;)…
Het weekend geven ze weer prachtig weer op, zelfs nog hogere temperaturen. Als ik mijn tuin rondkijk dan zie ik dat er nog genoeg (heel veel ) te doen is. Maar ik kijk ook naar wat ik al gedaan heb en dat is ook wel weer best veel.
Gisteren op pad geweest met zoon en schoondochter om een schutting uit te zoeken, meteen wat zakken pot en tuingrond meegenomen dus hoop het weekend wat te kunnen zaaien in mijn kasje.
Klimhortensia (Small)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Het blijft een wonder

  1. rietepietz zegt:

    Qua groei en bloei is inderdaad het voorjaar wel het mooiste seizoen, en jij weet er wel van te genieten . Dat ondertussen je handjes flink wapperen is wel duidelijk;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja er is in het voorjaar altijd wel heel veel te doen in de tuin en nu zeker nu er een nieuwe schutting moet komen. Moet er veel opgeruimd worden. Maar ik doe het graag, mijn spieren soms iets minder haha..

  2. minoesjka2 zegt:

    Heerlijk hé, dat weer. Ik heb me voorgenomen om inderdaad morgen eens mijn balkon schoon te maken en daar eens lekker aan de slag te gaan 🙂

  3. Marja zegt:

    Daarom is het ook mijn lievelingsseizoen.

  4. Kakel zegt:

    De kieviten zijn terug! Als ik ze zie buitelen in de lucht en hun roep hoor, word ik helemaal blij van binnen. Zodra de kieviten er zijn, is het voor mij lente.
    Lieve groet ♥

  5. ria zegt:

    Ik proef de lente maar in de tuin werken vind ik nog te koud.
    groetjes, Ria

  6. Je hebt er even hard voor moeten werken, maar daar kan je nu dan ook van genieten Anneke. Het is inderdaad een wondertje, dat er aan ogenschijnlijk dode takken, toch weer leven komt.

Geef een reactie

