Die eerste keer….

Harry Jekkers zong er al over “Het wordt nooit meer zo mooi als die allereerste keer”.

En zo is het ook wel denk ik hoewel sommige dingen komen gewoon ieder jaar weer terug zoals gisteren, prachtig weer, het zonnetje in de tuin, het gevoel van het voorjaar.
Met mijn hoge drukreiniger aan de slag gegaan om mijn straat en terras aan het water haha schoon te maken. Het weghalen van de rietmatten heeft gezorgd voor veel rotzooi op de straat en terras dus nu maar even rigoureus aangepakt.De vogels hebben deze winter aardig hun best gegaan om alles van een wit laagje te voorzien dus ook mijn tuinmeubelen konden wel een beetje water gebruiken.
Had best al twee drukke dagen achter de rug van veel werken en lange einden fietsen vrijdag 35 km en zaterdag zo’n km of 30 en dat voelde ik ook wel dus even later aan mijn rug.
Maar toch maar een verder gegaan, het hoeft niet spic en span schoon te zijn als het meeste vuil er maar een beetje af is.  Met echt warm weer vind ik  het altijd mooi om wat met water te knoeien dus dan komt het nog wel eens een keertje.
En tussendoor gewoon lekker even in het zonnetje zitten met een bakje thee.
Als ik klaar ben denk ik, doe ik het of doe ik het niet, ach waarom ook niet. Ik pak mijn kussen van mijn stretcher binnen en ga in het meest zonnige hoekje van mijn tuin lekker liggen genieten van de zon en de blauwe lucht boven me.
Heerlijk zeker de eerste keer in het voorjaar is het altijd het meeste genieten er van. Alles is stil behalve de vogels die overvliegen en zo nu en dan zitten te kwetteren in mijn bomen of op het dak bezig zijn met het maken van nesten. Het kletteren van het water in de vijver en het gespetter van de vogels die komen badderen.
Het enige wat ik nog mis is het gebrom van de padden en kikkers, daar is het net nog iets te vroeg voor denk ik.
Echt slapen doe ik niet maar ik lig zo maar lekker een uur te niksen om daarna nog wat plantjes te gaan poten. Ik voel gewoon een gloed in mijn gezicht van het zonnetje.
Heerlijk zo’n eerste voor mijn gevoel echte voorjaarsdag, die pakken ze me niet meer af.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Die eerste keer….

  1. varendvolk zegt:

    Heerlijk hé dit weer,al is het enkel uit de wind en in de zon.Wij hadden geen terras aan het water maar aan het ijs vanmorgen.

  2. gewoonanneke zegt:

    Ja ik vanmorgen ook hoor. Zat al vroeg op de fiets en het was pittig koud met die wind maar wel zonnig ☀️☀️

  3. Heerlijk om in de zon te zitten met een bakje thee Anneke, dan kom je helemaal tot rust toch?

  4. rietepietz zegt:

    Héél stiekem ben ik een beetje jaloers, hoewel ik het zonnetje op m’n vel heerlijk vind heb ik dan weer niet het geduld om een uur te liggen niksen. , dat moet ik op z’n minst iets lezen, maar dat is weer lasitg in de zon , of een beetje puzzelen maar dan moet je toch zitten en niet liggen. Maar ik gun het je van harte hoor, je werkt hard genoeg.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou het gekke is dat ik altijd wel met van alles bezig ben als ik binnen ben maar ik wel heerlijk zomaar een uurtje in de zon kan liggen buiten. En lezen doe ik momenteel althans een boek of zo alleen eigenlijk nog maar buiten in het zonnetje zomers.

  5. Lekker meegepakt die mooie dag en je hebt gedaan waar je zin in had, werken, niksen hahaha, ik kan dat niet zo goed. Ben altijd wel bezig en zeker mijn hersens, die draaien altijd door.. 😉

Geef een reactie

