Ei ei….. wat een gedoe

ei2 (Small)Een vriend had op FB een berichtje geplaatst over eieren werpen op tweede paasdag dat ergens gehouden zou worden.Iemand had er op gereageerd dat het verspillen van eten een slechte zaak is. Dat vind ik ook maar aan de andere kant weet ik dat het afgekeurde eieren zijn die gebruikt worden. Eieren die anders toch in de container zouden verdwijnen. Dus ik plaatste een opmerking leuk en het zijn toch afgekeurde eieren. Er ontstond meteen een discussie. In eerste instantie ging ik daar in mee, niet dat ik vond dat ik me zo nodig moest verdedigen maar omdat ik het gewoon leuk vind dat eieren werpen of eierenvangen, weet nooit hoe ik het eigenlijk moet noemen. Zeker als een toeschouwer een afzwaaier op zijn kop krijgt zoals mijn vroeger buurman een keer, die ook nog kaal was. Ja dat vind ik gewoon humor.
Bij ons op het dorp werd het ook jaren georganiseerd en de laatste winnaar was (toevallig haha) mijn zoon met een vriend die een ei 52 meter gooiden en het dan nog heel op wisten te vangen. Op zich best een prestatie hoor want het jarenlangMenP (Small)e record dat op 49 meter stond werd met 3 meter verbroken.
Er werd zelfs afgereisd naar Makkum in 2013 waar het NK Eierwerpen werd georganiseerd. Veel Friezen die meededen, de meeste bekende kaatsers die het gewend zijn om ver te moeten gooien. Maar ook teams uit verschillende Europese landen deden mee en de twee vrienden hadden zich ook ingeschreven, meer als geintje maar toch gingen ze stiekem wel van de voren oefenen op een oude ijsbaan.  Er komen echt honderden mensen daar naar toe om te gaan kijken naar dit evenement. Niet alleen eierwerpen is er maar ook andere spellen met eieren. Zoals dat jaar wie kan van hout een soort slingerwapen maken die het verst een ei verplaatst. Geïnspireerd op de middeleeuwse trebuchet. Echt inventieve dingen.
De trebuchet is een middeleeuws slingerarm-artilleriewapen. De trebuchet is net als alle andere artilleriewapens uit deOudheid en vroege middeleeuwen een katapult; een wapen dat gebruikmaakt van mechanische energie om projectielenweg te schieten. Het belegeringswapen kon zware rotsblokken wegslingeren en werd voornamelijk gebruikt omvestingwerken en stadsmuren te slopen. Wikipedia.IMG_7193 (Small)IMG_7204 (Small)
 En een spel gebaseerd op het Russisch roulette waarbij de deelnemers een ei tegen hun hoofd kapot moeten slaan. Van de 9 eieren zijn er 8 gekookt en een is er rauw. Of eieren gooien naar iemand die in een schandblok stond.
Een geweldig leuke dag in Makkum was het, ze verbeterden hun record met 10,5 meter tot 62.50 waarmee ze derde werden. Op zich nog niet eens zo’n gekke prestatie. Na afloop met zijn allen bij de Mac gaan eten. Super leuke dag.  Er is trouwens zelfs een wereldrecord dat op 71,2 meter staat.
Maar om even op het begin terug te komen. Nadat ik gereageerd had heb ik toch weer alles verwijderd. Gewoon eigenlijk nog meer omdat ik het al niets vind om op een ander zijn blog een soort discussie te gaan starten.
Alleen al om die reden heb ik mijn schoonzusje van FB verwijderd omdat ze altijd commentaar had op mensen die bij mij reageerden en ik daar van baalde.
Krijg ook wel het idee soms dat van ieder evenement, in mijn ogen althans onschuldig vermaak, ook echt weer zo’n ding gemaakt moet worden. Paaseieren die verstopeieren genoemd worden mag niet. Pff word er soms zo moe van. menp4 (Small)
Ook ik ben tegen het weggooien van voedsel maar ik kan me dan drukker maken over al dat goede eten dat bij de V en D’s weggegooid is dan over een aantal afgekeurde eieren die toch in de container zouden belanden omdat ze niet meer verkocht of weggegeven mogen worden.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

17 reacties op Ei ei….. wat een gedoe

  1. Rob Alberts zegt:

    71,2 meter een ei gooien en weer opvangen?
    Zacht gekookt, hard gekookt, gevuld, gebakken, gepocheerd, omelet of een roerei je kunt mij er altijd voor wakker maken …..

    Vrolijke groet,

  2. Marja zegt:

    Ik kan me ook zo ergeren aan al die mensen die blijkbaar op het puntje van hun stoel zitten om ergens een kwestie van te maken. “Mens, ga punniken!¨ denk ik dan.

  3. Als het afgekeurde eieren zijn is er toch niet mis mee om ze voor het eieren werpen te gebruiken? Dat over V&D ben ik helemaal met je eens hoor.

  4. Niks aan de hand als het afgekeurde eieren zijn hoor, alles voor het vermaak van de mens!
    Ik wens je veel plezier bij het kijken en ik hoop dat geen afzwaaier je raken zal… haha mooi woord!

  5. rietepietz zegt:

    Niets mis mee toch om even aan te geven dat het om afgekeurde eieren gaat bij dit “gebeuren”.
    Ook niets mis met een beetje discussie mits het niet ontaard in een botte wellis/nietis discussie ontaard. We kunnen altijd iets leren van andermans mening en zolang het netjes gebeurd heb ik er totáál geen moeite mee. Maar inderdaad, als mensen alléén maar hun gelijk willen halen kun je beter afhaken.

  6. beaunino zegt:

    Ja, gelijk heb je. Sommige mensen vinden nou eenmaal overal wat van. Negeren die handel.

  7. Kakel zegt:

    Het lijkt wel of sommige mensen alleen leven om alles in hun omgeving af te kraken. Leef en laat leven! Is dat nou zo moeilijk? Ga iets nuttigs doen: zet je in tegen de vivisectie, tegen de walvisjacht, tegen… Ik ben niet wraakzuchtig maar ik krijg wel zin om met eieren te gaan gooien (-:
    Lieve groet

  8. minoesjka2 zegt:

    Tja, sommige mensen hebben echt overal commentaar op.

Geef een reactie

