Daar zit muziek in…..

Music was my first love
and it will be my last
Music of the future and music of the past
to live without my music
it would be impossible to do
in this world of troubles
my music pulls me through! 

DjjjjjjjjEen heel bekend nummer natuurlijk van John Miles maar de tekst is een waarheid als een koe, tenminste voor mij wel. Het eerste wat ik ’s morgens doe is de radio of iets anders wat muziek maakt aanzetten en het laatste wat ik uitzet voordat ik naar bed ga muziek.
Al kan ik tegenwoordig soms ook wel eens genieten van complete rust hoor, geen muziek, geen tv, gewoon lekker niks.
Vroeger had ik zelfs op de fiets altijd mijn oortje met muziek in maar daar ben ik mee gestopt. Luister nu heel erg graag naar de geluiden in de natuur en een aantal vogels herken ik inmiddels ook al. En mooiere muziek kan je bijna niet krijgen. (bijna zeg ik nadrukkelijk haha).
Mijn smaak is zo ontzettend divers maar het wel een grote voorliefde voor mooie Engelstalige songs met goede teksten. Hoewel ik ook sommig Nederlandstalige en Franstalige nummers niet zou willen missen, eigenlijk ook best veel.  Heb het ook altijd dat muziek emoties bij me oproept of me juist rustig maakt. accordeonnnnnn
Dus zou je me vragen, wat is je meest favoriete nummer zou ik het niet weten, te veel om op te noemen eigenlijk.
Heb ook een map met allemaal nummers die iets voor me betekenen, waarbij ik aan iemand denk of aan iets of een gebeurtenis toen die muziek speelde.
Ik mis soms best het draaien van muziek in de auto. Ik rij nog wel regelmatig in de auto van mijn zus maar dat is toch anders. Dan zit je meestal wat te praten. Niet echt om lekker mee te gaan galmen zoals ik als ik alleen ben wel altijd deed. Heerlijk vond ik het en zeker als ik dan bijvoorbeeld ’s avonds in het donker naar huis reed. Muziek aan en eigenlijk gewoon niet uit willen stappen of nog een tijdje door willen rijden.
Muziek maakt maut0 11e vaak vrolijk, wekt emoties op, kortom muziek is eigenlijk voor mij altijd iets waar ik blij  van word. Dit komende weekend kan ik mijn hart ophalen al is alles niet helemaal mijn peace of cake.  Morgenavond een accordeonconcert met als gast optreden een mondharmonica orkest, geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen. Op zondagmiddag als ik zin heb tenminste is er een kozakkenkoor. Het “moet” allebei niet al wordt het natuurlijk wel op prijs gesteld als ik minimaal naar een ga voor een verslag in de krant.  Nou volgens mij geven ze aardig grijs weer op dit weekend dus misschien zijn wat vrolijke noten dan wel welkom inclusief the after party. Vaak is dat nog het gezelligste…..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Daar zit muziek in…..

  1. Lot zegt:

    Een ander lied at de liefde voor muziek verwoordt is “Thank you for the music” van Abba die vind ik erg mooi en melodieus en ik hou van mooie melodieen met variaties.

  2. Marja zegt:

    Ga maar lekker zwijmelen.

  3. Ik zou ook niet zonder muziek kunnen hoor Anneke, de radio staat bij mij de hele dag aan.

  4. Plien zegt:

    Ik heb periodes dat ik veel muziek luister en periodes dat ik gewoon stilte wil. Als ik onrustig ben dan wil ik muziek aan zodat ik lekker rustig op de bank blijf zitten.

  5. ria zegt:

    Ik hou veel van muziek maar ook heel veel van rust met alleen de natuur om me heen

    lieve groetjes, Ria

  6. Voor mij hetzelfde, ik houd van zoveel verschillende soorten muziek!
    Maar momenteel zijn de 3JS favoriet in het Nederlandstalige!
    Haha, die foto! Top!

  7. rietepietz zegt:

    Muziek hoort zeker bij het leven en ook ik heb niet één favoriet artiest of muziekstuk.
    Hangt ook een beetje van m’n humeur wat ik draai. Meezingen in de auto doe ik niet en op de fiets zeker geen oortjes in want ik wil wél het verkeer horen. Ook in de auto trouwens want sommige hebben hun radio zó hard staan dat ze een ziekenwagen veel te laat opmerken, dan kun je ddar niet meer goed op anticiperen .

    • gewoonanneke zegt:

      Nou in de auto had ik wel vaak de muziek soms behoorlijk hard aan hoor maar je ziet toch wel de lichten van een ziekenwagen. En ik vind meezingen echt geweldig om te doen haha zeker als niemand me hoort.

Geef een reactie

