Zoek en gij zult vinden……

Zoeken1Zal best niet de enige zijn die wel eens wat kwijt is hoewel het bij mij de laatste tijd best heel erg meevalt. Alleen deze week had ik wel twee dingen opeens die spoorloos verdwenen waren.
Ik had bij de Hema een ticket gekocht voor dierentuin Blijdorp, kostte maar 13 euro en normaal kost een kaartje iets van 22 euro en ik wilde tussen nu en nog een aantal weken toch weer eens een keer gaan kijken daar.
Nergens dat mailtje meer te vinden met een bijlage om af te drukken. Snapte er echt niets van.
Een zoekmachine er op gezet, in allerlei mappen zitten kijken maar kon het echt niet vinden.
Opeens dacht ik kijken op mijn bankrekening wanneer het afgeschreven is en ga zoeken op die datum en verdraaid ergens in mijn map verwijderde e-mails dook ie toch opeens weer op.
Vanmorgen was ik  redelijk op tijd voor de zondag op want ik wilde nog een aantal artikelen voor de krant in alle rust schrijven zonder vanavond weer met druk op de ketel alles te hoeven doen.
Had een interview gehad met een startend ondernemer en ik kon het echt nergens vinden.
En eigenlijk ben ik best wel eens wat kwijt maar papieren heb ik wel een strikte route voor wichelroedesvan tas/ brievenbus naar verdeelbakjes boven mijn computer maar kon het nu echt niet vinden.
Wist dat ik mijn oud papierdoos vorige week niet weggedaan had dus het moest nog ergens in huis zijn, dat kon niet anders. Had nog een visitekaartje gekregen van die man.
Nou heb ik best een goed geheugen voor gesprekken en een grote duim haha dus ook zonder mijn aantekeningen had ik er wel een verhaal van kunnen maken maar toch de steekwoorden en dingen op de achtergrond zijn toch wel gemakkelijk dan.
Dus maar weer opnieuw alles gaan zoeken, alle notitieblokjes nakijken, mijn fototas helemaal omkeren en verdraaid in een vakje waar ik eigenlijk nooit papieren stop zat het kladblokje met aantekeningen van het gesprek.
Inderdaad stonden er niet veel dingen op die ik me niet meer herinnerde maar toch wel een goed gevoel dat het gewoon niet weg kon zijn.
Wel zonde van de tijd dat zoeken, aan de andere kant zijn mijn papieren meteen eens uitgezocht en kunnen morgen bij de weg als ze de oude kranten op komen halen. Dus iets kwijtmaken kan ook weer zorgen voor een opruimactie. Hoefde de Heilige Antonius niet aan te roepen dus hoefde ik hem ook niet te bedanken.Ook mijn wichelroede kon in de doos blijven vandaag lukte het me ook zonder die hulpmiddelen om ze allebei weer te vinden.  antonius

  • In katholieke kringen wordt Antonius aangeroepen om kwijtgeraakte zaken terug te vinden met de volgende woorden: “Heilige Antonius, beste vrind, maak dat ik m’n … vind” of “Heilige Antonius, lieve sint, zorg dat ik m’n … vind” of “Sint Antonius, heilige man maak dat ik mijn … vinden kan”. Als het voorwerp is teruggevonden moet men de Heilige Antonius bedanken.  (wikipedia)
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Zoek en gij zult vinden……

  1. Rob Alberts zegt:

    Dank!
    Die Antonius heb ik vaak nodig.
    Was ik alleen die beschermheilige verloren …..

    Vrolijke groet,

  2. Kakel zegt:

    De moeder van mijn vriendin is katholiek opgevoed en heeft een innige relatie met de heilige Antonius. Iedereen in de familie die iets kwijt is, pleegt een belletje naar haar en ze regelt het (-:
    Lieve groet

  3. Ohhhh ik roep Antonius ook vaak aan… Of ik maak me niet druk en zeg dan… wat het huis wegmaakt geeft het ook weer terug.. Meestal is dat ook zo.
    Ik ben nu weer een kettinkje kwijt dat ik vorig weekend heb opgeborgen, maar ik weet dus niet meer waar. En oh ja, ook mijn favoriete pincet pffff
    Fijn dat jij die 2 dingen weer terug hebt gevonden, nu ik nog 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Haha komt me bekend voor hoewel is momenteel niet zo veel meer kwijtraak. Ooit een keer een sleutel die ik maanden later weer vond in een huispak dat ik zelden draag. Inderdaad het huis geeft het meestal wel weer terug.

  4. rietepietz zegt:

    Logisch denken helpt mij meestal het best wanneer ik iets even niet kan vinden. Meestal komt het wel goed als ik denk aan waar ik het voorwerp het laatst gebruikt heb.

  5. Marja zegt:

    Mijn schoonvader legde zijn sigaar altijd bij Antonius voordat hij de kerk in liep. Zo wist hij zeker dat die er na afloop van de mis nog lag. 😉

  6. ria zegt:

    Die Anthonius komt in geen eeuwigheid tot rust:-)

    Lieve groet, Ria

  7. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    De H. Anthonius leverde mij een jeugdtrauma
    op.
    Mijn vader was de slinger van de tractor kwijt waarmee hij de motor mee kon starten.
    De hele familie biddend zoeken en hij werd niet gevonden.
    Toen vernam ik van mijn oom dat ze hem vroeger met de versnellingspook konden starten door hem naar de S te drukken maar dat deed hij allang niet meer.
    Dan zit daar het probleem en de oplossing, dacht ik.
    Na een half uurtje sleutelen en daarbij de zwart ingebrandde contacten te hebben schoon geschuurd deed hij het als vanouds.
    Ik ging nog net niet op de schouders maar iedereen danste van blijdschap
    3 weken later werd de slinger bij het gras maaien gevonden.

  8. De Heilige Antonius, geeft ook wel eens niet thuis hoor Anneke….hahaha!

  9. tagrijn zegt:

    Misschien een schrale troost: ik ben ook vaak wat kwijt. Vooral mijn bril en zonder bril is het lastig zoeken. Wat Antonius betreft: die schijnt tegen het eind van zijn leven zijn verstand te zijn kwijtgeraakt. Nooit meer teruggevonden…

  10. minoesjka2 zegt:

    Ik ben gelukkig ook niet zo vaak iets kwijt, maar daardoor als het een keer wel zo is, mijn onrust extra groot en dan ga ik ook echt door tot ik het gevonden heb 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ja als het niet iets belangrijks is dan komt het wel weer maar soms heb je gewoon dingen nodig zoals die aantekeningen. Eigen schuld dikke bult natuurlijk komt ook van alles weer uitstellen.

Geef een reactie

