Terror eenden

Dat was de titel van een blogje dat ik klaargezet had voor vandaag maar na wat er vandaag weer gebeurd is in Brussel, is het feit dat een paar eenden mijn tuin terroriseren behoorlijk banaal natuurlijk.
Op mijn werk heb ik de radio aan en hoor de berichten uit Brussel en ik denk wat een ellende allemaal weer en wat zullen veel mensen verdrietige berichten thuiskrijgen. Je moet er toch even maar niet aan denken.
Parijs, Brussel het komt allemaal zo dichtbij.
En dan kan iedereen heel hard roepen, we moeten ons niet door angst laten regeren en daar ben ik het wel mee eens maar toch……
Uit mijn werk ga ik fietsen en stop een tijdje bij de ooievaars. Even gewoon zitten in het gras, even niets en wat foto’s maken. Even niets, niet nadenken en gewoon toch weer genieten van de ooievaars die alsof ze me even op wilden vrolijken een snaveldans uitvoerden. Een prachtig gezicht.
Thuis zet ik even de televisie aan en zie de verschrikkelijke beelden uit Brussel….
Terror eenden, het zou wat, wat maak ik me er druk om………en toch doe ik het weer als ik ze in de tuin weer hoor.
Brutale eenden die van geen wijken weten en zelfs als ik ze bijna in hun nek kan grijpen nog gewoon blijven zitten.
En waarvan ik ook nog eerst een paar foto’s maak voordat ik ze weer wegjaag.
Waren alle problemen in de wereld maar zo klein als die eenden in mijn vijver en tuin denk ik als ze weer wegvliegen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Terror eenden

  1. Marja zegt:

    Inderdaad. Was dat maar zo …

  2. Rob Alberts zegt:

    Zonder radio, tv of internet ging het laatste nieuws even langs mij heen.
    Het gesprek van de dag hoorde ik iets later.

    Vreselijk!

    Bezorgde groet,

  3. Was het maar zo simpel…
    Het is vreselijk. Mooi logje Anneke…

  4. rietepietz zegt:

    Ach…er wordt niemand beter of slechter van wanneer je wél aan die eenden ergert, We moeten dit soort Godsdienstwaanzinnige vooral zo min mogelijk podium geven, daar kicken ze op!

  5. ria zegt:

    Volgens mij heeft het allemaal helemaal niets met godsdienst te maken maar met macht, overheersing. Vreselijk …….Geef mij maar een terror-reendje.

    Lieve groet, Ria

  6. minoesjka2 zegt:

    Tja, door zulke nieuwsberichten, valt veel gewoon in het niet. En toch ………. ons eigen leven mag en moet ook gewoon door gaan, met alle dagelijkse ergernissen van dien. Dat sluit niet uit dat (ik denk) iedereen meeleeft met mensen die zo hard getroffen zijn.

Geef een reactie

