Code groen/zwart en 20 graden

Ik Hand (Small)heb echt een super fijn paasweekend achter de rug. Het begon al vrijdagavond traditioneel is er dan kaarten in een café bij ons. Altijd een leuke groep met mensen toch wel een beetje in dezelfde leeftijdsgroep hoewel er de laatste paar keer ook jongeren mee doen en dat is natuurlijk ook positief.
Werd nog 3e ook en won weer een Senseo, het is niet te geloven, ga ze nu maar verkopen op marktplaats of geef hem aan iemand die ik er een plezier mee kan doen. In de verloting won ik nog 7 liter soep, allemaal verschillende smaken van Unox. Ben benieuwd hoe die zullen smaken allemaal.
Zaterdag ben ik afgereisd naar een vriend in Apeldoorn en gebleven tot zondag, het was superfijn, werd helemaal verwend. Hij had lekker eten voor me gekookt (hierover nog later een blogje) en een paasontbijtje, wat wil je nog meer.
Zondagmiddag toen ik weer thuis was appte mijn zoon of ik nog wat ging doen met het eten ’s avonds dus nodigde ik ze maar uit om samen uit eten te gaan en dat sloegen ze niet af. Meteen met mijn zoon Kasje (Small) - kopieeen nieuwe schutting besteld want met deze wind was die nu bijna helemaal omgewaaid. Dus ik hoop over een week of twee dat er een nieuwe staat. Na afloop nog zitten monopoliën met zijn drieën. Zoonlief was er het eerste af, hij kan heel slecht tegen zijn verlies haha en mijn schoondochter en ik hebben samen verder zitten strijden. Echt zo gelachen ook, wij zijn niet zo behept met het “niettegenonsverlieskunnenvirus” dus was het alleen maar lol als er weer een op een straat kwam. De huizen en hotels  vlogen er op en er af en werden gewisseld als een van ons weer in de buurt kwam af. Schoondochter won terecht de strijd deze keer.
Vanmorgen rustig aan gedaan en daarna kreeg ik opeens de kriebels om iets fysieks te gaan doen. In eerste instantie wilde ik aan mijn bijkeuken gaan beginnen maar dan moest ik zoveel eerst opruimen voor ik kon gaan schuren, daar had ik geen zin in.
Toen zag ik mijn tuinzaden staan, ben echt laat dit jaar, de geest was er nog niet helemaal maar vandaag wel.
Terwijl de wind lekker flink bulderde (enigszins overdreven, het viel allemaal wel mee hoor) rondom mijn kasje stond ik daar binnen te poten en zaaien, code groen en zwart en 20 graden. Heerlijk.
Daarna nog een sSchut (Small)tuk tuin waar straks alles uitgepoot moet gaan worden weer schoongemaakt en de aarde los. Wat een wormen zeg, dat is een goed teken. De merel is er als de kippen bij (kan dat een merel die er als de kippen bij is, nou ja vooruit maar) om een wormpje mee te pikken. Ik gun hem ze van harte.
Het waait wel hard maar de zon schijnt volop en dan is het goed werken buiten. Iets minder goed voor mijn nagels die net eindelijk eens een keer een beetje op lengte waren en zelfs gelakt (dat is al heel wat voor mij ) .
Een Paasweekend dat alles in zich had om het speciaal te maken, lekker luieren, actief bezig zijn, goed gezelschap.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Code groen/zwart en 20 graden

  1. Rob Alberts zegt:

    Jouw schutting ziet r nog prima uit. Met een paar nieuwe palen en bevestigingsmateriaal kun j er weer jaren mee vooruit. Ik zou de kosten van nieuwe panelen besparen en wat anders leuk voor je tuin kopen.

    Vrolijke groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Denk dat de foto een beetje vertekend want hij is echt helemaal kapot aan alle kanten, de voorste ziet er nog redelijk goed uit. Dan hoop ik er weer 20 jaar tegen te kunnen zolang hebben deze ook gestaan.

  2. varendvolk zegt:

    Mijn handenzien er geregeld ook zo uit hoor en dan die rouwranden onder je nagels,dat is dan schrobben.20 graden was het hier niet hoor buiten.”k zou ook best zo’n kastje willen,maar ’t landgoed is te klein.Succes met het zaai spul.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik had nog net een hoekje van de tuin waar het kasje kon staan. Een erfenis van mijn broer die overleden is. Het is maar klein maar toch leuk om wat dingen in te zaaien of vooral te kweken.

  3. Novelle zegt:

    fijn dat je de paasdagen naar je zin hebt doorgebracht

  4. minoesjka2 zegt:

    Klinkt inderdaad als heerlijke dagen zeg!! Hier zijn de eerste zaden op de vensterbank al hele kleine miniplantjes, die hard nodig verpot moeten worden ……….. maar ja. ben ook lekker bezig geweest, dus dat is er nog niet van gekomen.

  5. Willem van Leusden zegt:

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad.

  6. Wordt heel mooi die nieuwe schutting Anneke!
    En wat lekker dat je zo genoten hebt het hele weekend!
    Tuinseizoen.. Ik vind het maar niks, heb zaterdag een begin gemaakt. Oude bloemen uit de hortensia’s geknipt en een stuk straat vast schoongemaakt.. Echt zo niet kijn hobby, maar moet toch gebeuren.

  7. rietepietz zegt:

    Welkom terug, Leuke Paasdagen dus met van alles wat, heerlijk!

  8. ria zegt:

    Het is hier nog veel te koud om in de tuin te wroeten. Ik loop nog met dikke winterjas aan en de gevoelskou is lager dan de 12 graden die ze aangeven. Of ik ben zo’n koukleum kan ook.
    Fijn dat jou paasdagen prachtig waren.

    Lieve groetjes, Ria

  9. Jou Paasdagen, waren dus goed besteed Anneke.

  10. Corja zegt:

    Mooie, lenteachtige header, Anneke!

  11. Theo Herbots zegt:

    Leuk om hier andere bloggers te vinden die interesse hebben in tuinieren. Bekijk ook eens mijn blog http://mijntuin2016.com/
    Groetjes
    Theo

Geef een reactie

