Tunnelvisie

Een tijdje geleden moest mijn oude zonnebank naar het grof vuil. Hij werkte niet goed meer en zou opgehaald worden. Omdat ik dacht dat ze hem niet mee zouden nemen omdat hij te groot was had ik het plan om hem te slopen en in stukken te zagen.
Ik begon met de plastic bovenkant er af te halen toen mijn zoon langs kwam en zei dat ik met een zinloze missie bezig was en hij sjouwde de zonnebank naar beneden klaar voor het ophalen met de opmerking “gewoon neerzetten dan zie je vanzelf of ze hem meenemen”.
Soms luister ik wel naar mijn zoon dus maar gedaan en inderdaad hij was al rap verdwenen.
Wat ik nog wel over had was een groot stuk plastic en een paar weken geleden kwam ik opeens op het idee om daar een soort “broeikas” van te maken in mijn tuin.
Dat moest toch niet zo moeilijk zijn, een soort tunnelkas op de grond, de ronding zat er tenslotte al een beetje in. IMG_8990 (Small)
Vanmiddag had ik opeens inspiratie, sjouwde het ding naar beneden en begon met een gloeiende punt van de schaar een aantal gaatjes er in te maken.
In de schuur had ik nog van die stokken die je bij planten kan zetten en met een oude waslijn maakte ik die aan het plastic vast.
Nu had mijn tuinleverancier, die ook wel van die gekke dingen houdt, tegen me gezegd dat ik wel de beide kanten af moest sluiten omdat je anders het omgekeerde effect krijgt, dan waait het daar extra hard onderdoor.
Dus twee plankjes hout (wie wat bewaard heeft wat nietwaar) en daartegenaan een paar stenen en klaar was kees. Het leuke is dat hij gewoon ook zo makkelijk te verplaatsen is.
Meteen maar wat uitjes er onder gepoot en nu maar kijken wat er gaat gebeuren. Eigenlijk even de thermometer er onder leggen om te controleren of het extra warmte geeft. Afwachten of niet met de eerste de beste flinke wind alles wegwaait of iets dergelijks. Hoewel de pennen zitten diep in de grond en volgens mij kan het plastic ook wel wat hebben. (hoop ik dan).
Architectonisch nog niet verantwoord maar als het goed werkt kan ik de plankjes netjes nog op maat zagen maar eerst maar eens zo proberen. Ach ik vind nou eenmaal niets leukers van van die dingen uitproberen en wie weet werkt het ook nog wel.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Tunnelvisie

  1. Novelle zegt:

    Zelf iets bedenken en nog uitvoeren ook. Klein maar juist geluk noem ik zoiets Anneke veel succes ermee!

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Geweldige tunnelvisie!
    Ik zou zeggen, “gewoon doorgaan!”

  3. varendvolk zegt:

    Als je de plankjes in de vorm zaagt kun je in de ronding het plastic er misschien aan vast schroeven of lijmen. Handvatten er aan en je hebt een mobiele kast.Jammer dat ik zelf geen zonnebank heb om te slopen ha ha.Ben reuze benieuwd hoe het er onder gaat groeien.

  4. Jeetje wat leuk bedacht, kun je er geen aardbeien onder doen?

  5. Rob Alberts zegt:

    Wat een leuk idee is dit.
    In het voorjaar zul je hier snelle resultaten mee krijgen.
    In de zomer, volle zon, voorzie ik vooral veel verbrande planten.

    Rechtop staand kun je leifruit tegen een muur iets opjagen.

    Vrolijke groet,

  6. Je bent creatief bezig geweest hoor Anneke, je moet er maar opkomen.

  7. Neeltje zegt:

    Goed bezig zeg! Erg leuk!

  8. Geweldig Anneke, hoe beter recyclen dan met die ”tunnelvisie” en het geeft je ook nog een lekker gevoel dus win-win situatie (Y)

  9. minoesjka2 zegt:

    Wat een goed idee zeg 🙂 Ben benieuwd hoe jou tunneltje jou oogst gaat vergroten 🙂

Geef een reactie

