Wij willen Karzan terug

Gisteren verscheen er een artikel in mijn krant, had het niet zelf geschreven, maar het was een ingezonden stuk van een van de bewoners. Een artikel waar ik helemaal achter stond en daarom had ik het ingestuurd.
Het ging over Karzan. Karzan is al 4 1/2 jaar degene die de pakketjes bPostbodeezorgde in ons dorp.
Hij is afkomstig uit Noord Irak en eigenlijk het voorbeeld van geïntegreerde vluchteling die ondanks zijn hogere opleiding bij Post NL ging werken.
Heel veel mensen kende hij en veel mensen kenden hem ook. Doordat hij altijd vrolijk was, vriendelijk en voor iedereen een praatje en een opmerking had.
Zo zei hij een keer tegen mij toen ik thuis was om een pakketje in ontvangst te nemen “Je bent de laatste tijd wel veel weg” en als ik niet thuis was stond er op het briefje waar het pakje gebracht was  Groetjes.
Zo deed hij het bij iedereen, veel mensen kende hij van naam en hij wist precies waar hij de pakjes kon brengen als er iemand niet thuis was. Ik weet van een vrouw in het dorp waarbij hij de pakjes bij haar dochter bracht als ze niet thuis was die een straat verder woonde.
Hij was bijzonder geliefd in ons dorp en iedereen had hem in zijn of haar hart gesloten.
Tot afgelopen maand hij te horen kreeg dat hij een andere standplaats kreeg. Dat is de gewoonte bij Post NL en eigenlijk was hij al een keer gematst door zijn chef door de termijn een keer te verlengen. Want normaliter wordt iemand na een jaar of 2 naar een andere standplaats gestuurd.
Ik snap niet helemaal de reden daarvan, hoewel als het een chagrijn van een bezorger was, iedereen misschien blij was geweest dat hij wegging.
Gisteren stond het artikel in de krant en vandaag ontplofte FB ongeveer met de reacties van mensen en ik las er geen een negatieve bij (heb ze niet allemaal gelezen hoor maar wel veel) en dat is toch wel bijzonder voor FB.
Een vrouw heeft zelfs een petitie gestart om Karzan te laten blijven. Ik denk niet dat het zal lukken bij die logge bedrijven met hun regeltjes zoals Post NL.
Maar het is het proberen waard en ik heb dus ook getekend, wie weet, niet geschoten is altijd mis en wij willen gewoon Karzan terug.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Wij willen Karzan terug

  1. Ik ben benieuwd, of al die reacties helpen, maar vrees het ergste hoor Anneke.

  2. minoesjka2 zegt:

    Nou groot gelijk hoor dat jullie dorp zo’n actie is begonnen. Of het gaat helpen betwijfel ik, maar je laat wel zien hoe belangrijk zo’n vertrouwde bezorger in het dorp is. Hij is eigenlijk de ogen en oren van een gemeenschap, omdat hij veel mensen kent en zij hem kennen.
    Jammer hé, dat Post alleen naar zijn eigen regeltjes kijkt!

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    En mocht dat niet lukken?
    Schakel je de Hulk in.
    Gloeiende, gloeiende!

  4. ria zegt:

    Toch triest voor jullie maar ook voor hem. Ik hoop dat de reacties helpen.
    Groetjes, Ria

  5. Ik hoop met je mee dat het gaat lukken!
    Jammer is het zeker, en zelf zal hij het vast ook niet leuk vinden..

  6. Ik hoop dat het gaat lukken. Mocht dat niet zo zijn, hoop ik dat hij de reacties te zien krijgt, het artikel en je blog artikel dan weet hij dat hij door jullie zeer gewaardeerd wordt als mens.

Geef een reactie

