Het is maar hoe je kijkt…

Vandaag proefde het echt al als lente. Zoemende hommels op de hondsdraf, ik zag de eerste vlinders witjes en citroenvlinders. Ga lekker op een bankje zitten kijken en fotograferen.
Verkeerde lens er op helaas wel een paar foto’s gemaakt maar niet echt super mooi maar ik zie het maar als een sfeerbeeld. Overal bloeit het speenkruid volop. En degene die hier en daar langs het fietspad in de Loet een aantal narcissen gepoot heeft mag van mij  meteen teruggefloten worden. Ik vind dat echt niks terwijl er zoveel moois al weer begint te groeien. (heb al niet veel met krokussen en narcissen behalve de wilde varianten dan).
Nou ja die paar narcissen kunnen mijn goede humeur niet bederven en ik besluit nog een eind verder te gaan fietsen als ik bijna thuis ben.
Eigenlijk ging ik op zoek naar de grutto. Vorige week toen ik op deze weg fietste zag ik een stelletje maar had geen camera bij me om het vast te leggen helaas. ( wel met mijn iphone gauw een plaatje gemaakt maar dat zag er echt niet uit). Had wel onthouden in welk weiland dus dat was mijn plan. Maar hoewel ik ze wel hoorde hier en daar kon ik niet echt dicht er bij komen dit keer. Komt vast nog wel een keertje.
Ik struikel over de zwanen die bezig om nesten te maken of al met broeden. Omdat het maken van foto’s van broedende zwanen nou niet echt een uitdaging is zoek ik altijd wel naar zwanen die kiezen voor een mooi plekkie. Zoals het stel dat een nest bij een boerenhek gebouwd heeft (doen ze bijna allemaal trouwens hoor bij een hek). Er ligt een grote slang in de sloot en over het hek en als ik even op een brug ga zitten om ze te fotograferen (daar gaat mijn schone lange broek weer 😉 )  geeft dat een mooi effect in de vorm van een boog.
Als ik later het weiland verder inloop zie ik het beeld ook vertekenen, de boog gaat weg en er ontstaat met de spiegeling in het water een prachtig hart. Fotograferen is kijken, ik weet het en net op een andere plaats gaan staan heeft me al regelmatig mooie plaatjes opgeleverd.
Er zijn veel mensen aan het fietsen als ik daar op die brug wat foto’s zit te maken. Een man stapt af en zegt “mooi he”. Ik kan het niet anders dan beamen. Het is een prachtig gezicht al die hard werkende zwanen die nestjes aan het bouwen zijn.
Gewoon een paar uurtjes lekker buiten geweest, kijken genieten, een mooi zonnig weekend in het vooruitzicht, laat maar komen.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Het is maar hoe je kijkt…

  1. Marja zegt:

    Dat hart vind ik zo mooi. Jij hebt echt oog voor die dingen.

  2. varendvolk zegt:

    Dat vind ik nu ook,prachtig dat hart.

  3. ria zegt:

    Heel apart dat HART.
    Ik heb ook heel wat moois gezien in de natuur vandaag.
    Groetje, Ria

  4. Heerlijk om op een bakje te zitten genieten van al dat moois Anneke. Het hart in heel fraai, en goed gezien hoor.

  5. Rob Alberts zegt:

    We zijn op de goede weg.
    Ik kijk uit naar de zomer ….

    Vrolijke groet,

  6. minoesjka2 zegt:

    Prachtig zeg, dat nest midden in het hart.

  7. Heerlijk he, nu er weer zoveel te zien is!

Geef een reactie

