Een soepzootje

Volgens mij was het wSoepeneerbericht van gisteren (g)een goeie 1 aprilgrap want het beloofde weer volop zon en zo’n 20 graden heb ik niet gezien vandaag.
Oké een heel enkele keer piepte het zonnetje even door de wolken maar over het algemeen wat het gewoon bewolkt, wel weinig wind en niet echt koud maar mijn zomerjasje hield ik toch nog maar even in de kast.
Vanmiddag begonnen aan het verven van mijn blokhut. De voorkant had ik vorige herfst al gedaan maar daar was het bij gebleven.
Maar het was hard nodig dat alles geverfd wordt, best een flinke klus nog om te doen maar ik zeg maar tegen mezelf kijk wat je gedaan hebt en niet wat je nog moet doen.
Eerst maar schuren en zelfs een stuk afbranden de verf want de kant die ik vandaag voor mijn rekening nam, naast de vijver krijgt altijd het meest te verduren van zon en regen dus heeft ook het hardste onderhoud nodig. Maar op het smalle strookje naast de vijver is het altijd wel oppassen.
Na het schuren alles schoonmaken en wachten tot het weer droog was en toen begonnen met verven. Eigenlijk het minst vervelende werk om te doen, zichtwerk en het knapt er goed van op. Wat ik wel zie is dat ik zo goed als zeker alles een tweede keer zal moeten verven.
Het is dekkende beits en dat verft wel lekker weg moet ik zeggen, het droogt ook snel dus ik kan lekker lang doorgaan tot een uur of zeven en toen was er weer een kantje klaar en een pot leeg. Morgen nog maar een voor mijn rekening nemen en hopelijk maandag helemaal rond voor de eerste keer.
Hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet maar voordat het deksel van de potBlokhut verf af is zit ik er al onder. Ik kan dan ook niet zonder mijn Picasso broek noem ik hem altijd met dito trui die beide al alle kleuren hebben die ik ooit geverfd heb.
Vorige week won ik in de verloting bij een kaartavond 8 soorten soep. Een soepzootje dus wel leuk om eens uit te proberen hoe het smaakt. Gisteren kwam zoon met aanhang eten en toen hebben we de champignonsoep gegeten als voorafje en vandaag koos ik voor de tomatensoep. Met een stokbroodje er bij en nog de rest van de salade van gisteren ben ik tevreden en heb ik een heerlijke maaltijd, gauw klaar en weinig afwas en dat komt mooi uit.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Een soepzootje

  1. minoesjka2 zegt:

    Ja, het weer viel inderdaad behoorlijk tegen. En ik heb al begrepen dat het morgen nog zo’n dag word. Al moet ik wel zeggen dat ik foto’s van het oosten van het land gezien heb waar wel de zon scheen.

  2. Rob Alberts zegt:

    Van mij mag het best wat warmer worden.

    Vrolijke groet,

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Als je uiensoep heb, kom ik ook eten.

  4. ria zegt:

    Hier was af en toe even een warm zonnetje en vrij weinig wind.Ik heb nog op een bankje buiten gezeten aan het water.
    Groetje, Ria

  5. Je bent weer druk.. Wanneer zet je die broek en trui eens op de foto? Je hoeft er zelf niet in te zitten dan hoor.. 😉
    Hier was vanmiddag even zon, maar heel even maar hoor..

  6. AnneMarie zegt:

    Heerlijk die soep en zulke kleren. Zou idd graag een foto van je outfit willen zien. Toch lekker gewerkt lees ik eruit. Groeten AnneMarie

  7. Tja….de weerprofeten, bakken er weer niets van hoor. Maar je blokhut, is straks weer zo goed als nieuw, en dat is toch ook wel weer fijn natuurlijk.

  8. Neeltje zegt:

    Hier eindelijk de beloofde zon vandaag! En lekker hoor al die soepies! 😀

Geef een reactie

