Batrachofobie en bufonofobie

Amper uit te spreken woorden maar ik heb het opgezocht op internet en ik heb er geen last van. Angst voor kikkers en padden. In tegendeel ik vind ze zo ontzettend leuk en ieder jaar als ik hun brommende geluiden weer hoor in het voorjaar denk ik, nu begint het mooie weer echt.
Gisteren hoorde ik ze al voor het eerst maar vandaag was het helemaal een drukte van belang in mijn vijver.
Ik ging de zijkant van mijn blokhut verven en daar liggen nog aan aantal planken en stenen die ik op ging ruimen om er goed bij te kunnen. Van alles kanten kwamen de kikkers en padden tevoorschijn. Zelfs een stel dat er niet aan denkt ook maar van elkaar af te gaan, zij loopt gewoon weg en manlief blijft lekker zitten. 😉
Ach dacht ik het is toch wel tijd hoor voor jullie dus zo erg is het niet. Zag zelfs een heel lief klein kikkertje, schat zo een jaar oud, voorzichtig breng ik hem naar een ander plaatsje in de tuin. Helemaal mooi hoor die beesten allemaal in de vijver.
Het beloofde mooie weer kwam vanmiddag wel, volop zon en dan is het wel prettig werken en verven al is het een hele klus moet ik zeggen. Moet de blokhut toch wel twee keer verven heb ik gezien.
Als ik aan de zijkant van de vijver bezig ben hoor ik opeens een herrie en geplons in de vijver, ik ga kijken en zie drie eenden, een vrouwtje en twee mannetjes die duidelijk paringsdrift hebben. Het vrouwtje wordt bijna verdronken terwijl de twee woerden op haar duiken en ook nog eens met elkaar vechten. Mijn camera lag er nog dus kon gauw even een paar plaatjes schieten voor ik ze weg jaag. Een mannetje blijft achter en het lijkt wel of hij me een beetje beteuterd aan staat te kijken. De verliezer denk ik dan maar.
Nou ja al met al levendigheid genoeg in mijn tuin.
Heb echt heel veel gedaan vandaag, een zijkant en de hele voorkant voor de tweede keer. Dat zal morgen nog wel meer spierpijn zijn dan waarmee ik vandaag opkwam.
Een masseur zou geen kwaad kunnen na zo’n verfsessie. Het laatste uurtje zon in de tuin pik ik even mee door op mijn stretcher te gaan liggen, ogen dicht en even niets………Heerlijk.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Batrachofobie en bufonofobie

  1. Marja zegt:

    Ik vind kikkers en padden ook leuk.

  2. Rob Alberts zegt:

    Wat een mooie woorden leer jij ons.
    Jaren heb ik geprobeerd om padden en kikkers in mijn tuin te krijgen.
    Nu heb ik het opgegeven.
    Ik heb dus ook geen last van deze angsten.
    Maar misschien hebben deze mooie dieren angsten voor mij?

    Vriendelijke groet,

  3. varendvolk zegt:

    Hier ook veel kikkers zelfde type als op jouw foto’s en salamanders.Het verschil tussen kikkers en padden dat weet ik nooit nah ze kwaken tenminste allebei.

  4. ria zegt:

    Ik heb ze nog niet gehoord maar dat komt vast nog wel. Van mij mogen ze gerust de tuin in;-)
    Groetje, Ria

  5. Na gedane arbeid, is het zoet rusten Anneke, je had het verdient hoor.

  6. tagrijn zegt:

    Nee, een batrachofobie heb ik zeker niet (weer wat geleerd). Ik vind ze wel grappig en ze hebben ook iets oers. Als ik in de zomer ’s nachts in bed lig, hoor ik ze allemaal luid kwaken in der vijver in het park achter mijn huis. Mooie muziek om bij in slaap te vallen.

  7. rietepietz zegt:

    Wát een namen zeg, inderdaad om je tong over te breken. Maar ik heb het óók niet. Hoewel ik nou ook weer niet de behoefte heb om ze op te pakken en best kan schrikken als er onverwácht een opduikt. Wij hebben zelf geen vijver maar de buren wel en zo verdwalen er wel eens een paar kikkens.

  8. minoesjka2 zegt:

    O, die termen voor die fobieën kende ik ook niet, weer wat geleerd 🙂

    En lekker hé gisteren, heb ook heerlijk na de stadswandeling op mijn balkon zitten genieten van het zonnetje.

Geef een reactie

