De aan en uitknop

Ik mis regelmatig de aan en uitknop bij mezelf en dan weet ik dat ik te lang doorga vooral als ik iets ook leuk vind om te doen zoals mijn blokhut verven. Nou is het verven niet speciaal zo leuk maar wel dat alles opknapt er van en ik hoop hij het zo nog een aantal jaren uit te kunnen houden.
Vanmorgen zouden mijn nieuwe schuttingen gebracht worden, het mailtje met daarin vermeld hoe laat ze kwamen kon ik niet openen dus ik dacht zet de wekker om kwart voor 8 dan ben ik op tijd op.
Tja… half 8 de deurbel. Ik schiet gauw even een lang vest aan en ga naar beneden, ja hoor daar staat een man die de schuttingen komt bezorgen.
Sorry zei ik, maar in het mailtje stond niet hoe laat u zou komen. Geeft niet mevrouw zei hij dat gebeurt me zo vaak bij de eerste klanten dat ze nog niet wakker zijn.
Dus loop ik om half 8 op mijn blote voeten een beetje de rommel op de ruimen die tussen de schuttingen zit. Het is een aardige man en hij zet het daar waar ik graag wil dat ze staan, dat is een meevaller. Hij is in zijn eentje en het zijn best zware schuttingen om te sjouwen.
Als hij weg is gauw even gauw toiletteren en meteen mijn verfkleding maar weer aangetrokken.
Ook wel lekker zo vroeg (voor mijn doen dan ) op te zijn. Echt verfweer is het niet maar ik ga eerst mijn schuur maar opruimen. Een raamkozijn in de blokhut die onder de luifel zit kan ik wel verven. De buitenlamp weer ophangen en nog wat van die klusjes.
Eigenlijk is het best een knus gehoor in mijn blokhut, muziekje aan, kopje thee, de tikkende regen op het dak en opruimen een beetje alles.
Tegen de tijd dat ik klaar ben begint ook het zonnetje te schijnen, ik word op mijn wenken bediend.
Terwijl in de vijver de orgiën gewoon doorgaan moet ik ook goed oppassen dat ik niet op de kikkers stapt. Gisteren had ik het ook een keer, was er een onder het zeil gekropen dat ik  neergelegd om mijn terras te beschermen tegen verf. Helemaal niet gezien en toen ik het zeil verlegde lag daar een platgetrapte dikke pad onder. Ach vond het nog zielig ook eigenlijk. Wel nog tussendoor een paar foto’s gemaakt en even zitten genieten van al dat leven in de vijver, het blijft een prachtig gezicht. Er liggen al weer flinke dotten kikkerdril en paddenritten.
Ik verf nog twee kanten van de blokhut voor de tweede keer maar voel wel dat het eigenlijk net te veel is. Weer mijn uitknop niet gevonden. Zoonlief komt nog langs om te kijken hoe de schuttingen zijn. Woensdag wil hij de klus al gaan doen, nou dat is snel.
Geen tijd om even onderuit te gaan zitten want vanavond moet ik weer voor de krant op stap. Dus gauw douchen, wat eten, beetje optutten en gaan weer. Heerlijk zo’n dag klussen, vermoeiend wel maar goed ik denk maar als ik als het echte mooie weer komt kan ik met een boek in de tuin gaan liggen lezen op mijn stretcher. Een aanlokkelijk vooruitzicht…….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op De aan en uitknop

  1. Rob Alberts zegt:

    “Terwijl in de vijver de orgiën gewoon doorgaan, open jij in je nachtgewaad de voordeur voor een vreemde man?”
    Jouw foto’s zijn weer zeer beeldend.
    Ik ben jaloers op jouw tuinvijver.

    Vrolijke groet,

  2. Marja zegt:

    Wow, wat een energie.

  3. beaunino zegt:

    Nee. Je prins!
    Lekker bezig Anneke, ja zo denken wij er ook over hoor, straks lekker met een boek in de tuin. Hoewel mijn schuur ook wel weer een lik verf kan gebruiken en ‘wij’ ook nog rechts nieuwe schuttingen gaan neerzetten.

  4. Haha, dat was zeker een vroegertje! Wel vreemd hoor, dat ze zo vroeg komen. Maar goed, klaar is klaar. En je had meteen flink veel energie! Nou, ik houd niet van padden of kikkers, maar zou het ook zielig vinden zo’n dooie te vinden. Weet je nog van het gedroogde kikkertje onder mijn vloerkleed? Vond het zo zielig… Succes met de rest van je klussen, inderdaad, als het klaar is kun je genieten!

  5. rietepietz zegt:

    Tjé wat een energie, inderdaad toch maar even tijdig zoeken naar de uitknop voortaan.
    Prachtige foto’sen natuurlijk wél allemaal hartstikke nuttig werk!

Geef een reactie

