De eerste op het lijstje

Nou ja nog een blogje even over mijn tuin dan maar, verder maak ik ook niet zoveel mee de laatste dagen.
Peter is vanmorgen mooi op tijd en na een bakje koffie gaan we aan de slag. Hij begint geulen te graven waar later de stenen banden in moeten komen en ik ga wat planten bij de buurman uit de tuin halen. Gelukkig is ie eerst nog even thuis dus kan ik aanwijzen welke ik er graag uit wil en hij is het er helemaal mee eens. Ik heb in de tuin nog een paar planten over die ik kwijt wil omdat ik mijn tuin wat anders in ga richten en die poot ik op de leeggekomen plaatsen. Weet niet of ie het ziet want het is helemaal geen tuinder.
Daarna beginnen we met de schuttingen te plaatsen. Het zijn best zware schuttingen en heel eerlijk gezegd was het eigenlijk best te zwaar voor me om ze steeds op te tillen maar ja dan ben ik eenmaal bezig en dan doe ik het ook maar. En we doen het rustig aan. Als het eerste schut staat denk ik best hoog, het vorige was 1.80 met een boog en deze zijn 200 hoog met een rechte kant. Even wennen dus. We kunnen wel goed samenwerken Peter en ik gelukkig, dat scheelt wel. Hij neemt wel wat van mij aan en andersom ook en dat werkt wel prima.
Bij het vierde deel gaat het even fout, het is naast de schuur glad en ik sta bij de buurman in de tuin om het scherm een beetje te dumpen (beetje omhoog tillen door middel van een stootijzer 😉 ) . Opeens tilt mijn zoon het scherm wat omhoog en de staaf in mijn buik een gevoel ik even plat op de grond val en weet opeens weer waar mijn buikspieren zitten. Oeps, even rustig ademhalen dan gaat het wel weer. Het is vast een ongelukscherm want als er twee schroeven inzitten ga ik wat naar achteren en omdat het nogal is begonnen met waaien valt het scherm om. Het valt het nog niet op mijn hoofd maar wel op mijn arm. Au…..dat wordt zeker een flinke blauwe plek.
Nou ja nummer vijf gaat onverwacht heel snel en gemakkelijk en dan zijn we voordat de stortbuien komen klaar en gaan we alles meteen maar opruimen. Zo die schermen staan, mooi strak, ziet er prima uit. Nu nog de banden eronder en dan is het helemaal klaar en kan ik wat aan mijn tuin gaan doen maar voorlopig nog even niet. Eerst een paar dagen rust, echt rust nemen.
Ik denk zomaar als ik morgen bij de huisarts zou moeten zijn ze me meteen aan zou melden bij het meldpunt oudermishandeling. Ik zit onder de blauwe plekken, een brandwond (verfbranders worden gewoon heel heet) schaafwonden. Waarom zou ik van die werkhandschoenen aantrekken waarvan ik een doos vol in de schuur heb.
Maar we hebben er best allebei een heel voldaan gevoel over dat we het in zo’n betrekkelijk korte tijd geklaard hebben en ik ben er ook heel erg blij mee.
Morgen komen ze de banden brengen. Vanavond werd ik gebeld en op een beetje rare toon vroeg iemand spreek ik met mevrouw huppeldepup van de tuinschuttingen en dan vraagt hij het nog een keer. Het lijkt precies mijn zoon zijn stem en ik denk dat hij een geintje uithaalt en ga ook een beetje raar terug praten. Dan zegt de man ik ben de bezorger van Hornbach, ik schiet inwendig in de lach en ga snel normaal even praten. Hij zegt dat ik de eerste op het lijstje ben morgenochtend en hij om 7 uur voor de deur staat. Daar ben ik mooi klaar mee pff weer zo vroeg op, dat wordt dus een kort nachtje of vroeg naar bed. Denk dat ik best zal slapen na zo’n dag maar eerst nog even straks op pad voor de krant.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op De eerste op het lijstje

  1. Rob Alberts zegt:

    Het ziet er strak en professioneel uit.
    Jullie hebben eer van je werk.

    Vriendelijke groet,

  2. Fijn Anneke, dat het gelukt is al ben jij inderdaad wel gehavend uit de strijd gekomen…
    Hoop dat je er niet teveel last van krijgt!

  3. varendvolk zegt:

    Altijd teveel ineens willen doen,tis een makke maar ja dan kun je er langer van genieten als het eerder klaar is………..laat ik daar ook best last van hebben.Maar de schutting staat er prima bij zo te zien.

    Die meneer van Hornbach zal toch wel gekleed komen of zou het die zijn van de reclame wha

  4. gewoonanneke zegt:

    O je bedoelt die suizend naar beneden komt haha. Nee zo was ie niet gekleed maar heb ze slechter gezien gezien 😄😄

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Hornbach?
    Hornbach?
    Die vent spreekt zeker raar met die spijker in zijn bil.

  6. AnneMarie zegt:

    Zo dat hebben jullie toch maar mooi voor elkaar

  7. rietepietz zegt:

    Een pittige klus zeg, maar erg mooi geworden! Die “mishandelingstekenen” herken ik wel ja, overkomt mij ook altijd als we iets geks te klussen hebben.
    Fijn dat je buurman nergens dwars mee logt want dat kan héél lastig zijn.
    Jouw tuin is ongeveer dubbel zo groot als die van ons, lijkt me een prachtig formaal. Aan de andere kant hebben wij natuurlijk veel minder werk aan de tuin;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Nou als hij eenmaal weer klaar is heb ik ook niet zoveel werk hoor aan de tuin. Beetje onkruid wieden dat gaat best wel. Vorig jaar een nieuw dak op de blokhut nu verven en schuttingen dan zijn de grote klussen voorlopig gelukkig even klaar.

  8. Daar mogen jullie best tevreden over zijn hoor, het ziet er prima uit. Nu eerst revalideren en genezen van al je verschrikkelijke verwondingen, en dan genieten van je tuin.

  9. beaunino zegt:

    Handig, zoon zoon! Mooi hoor Anneke, daar kun je weer jaren mee vooruit.

Geef een reactie

