Een smakelijk welkom

BurgemeesterIk heb echt momenteel het gevoel dat het vrijdag is, dat zal morgen weer tegenvallen want heb heel veel zin in het weekend en kijk er echt naar uit.
Afgelopen week naast het tuinen ook nog een aantal leuke dingen voor de krant waaronder de installatie en beëdiging van onze nieuwe burgemeester afgelopen maandagavond.
Het was maar goed dat ik een plaats gereserveerd had want het was onwijs druk en ze hadden netjes voor de pers een plaats op de eerste rij. Waarbij ik dan wel weer op moet passen niet met mijn vinger in mijn neus te gaan zitten peuteren of zo want het wordt ook nog eens allemaal uitgezonden. Maar buiten een aantal keren geeuwen heb ik het wel netjes kunnen houden denk ik, ruim een uur daarvoor stond ik nog te verven in de tuin en daarna douchen, omkleden eten, dus zat nog een beetje na te stuiteren. De burgemeester kreeg wel een mooie nieuw ambtsketen natuurlijk gemaakt in de Zilverstad Schoonhoven, een van de steden van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard. Ontworpen door Dick van de Lagemaat en voorstellend de contouren van de 5 gemeenten die de nieuwe gemeente Krimpenerwaard vormen.
Na afloop van het officiële gedeelte met ongeveer allemaal dezelfde toespraken was er een welkomstreceptie. Een enorme rij mensen die kennis wilde maken met hem.
Ik had niet de illusie dat hij na afloop nog een naam kon herinneren dus ging ik eerst maar een beetje netwerken. Mensen genoeg die ik kende om even een praatje mee te maken. Best leuk eigenlijk.
Een lekker wijntje er bij viel goed na een dag zwoegen. Kwam nog een oude schoolvriendin tegen waar ik een tijd mee heb staan kletsen. Het was gewoon leuk. Toen iedereen bijna klaar was ben ik ook nog even kennis gaan maken. Kom hem vast nog wel eens tegen bij jubilea of openingen e.d.
Het is een heel andere man als de tijdelijke burgemeester die we hadden. Ik ga me nog geen oordeel over hem vormen maar ik hoorde wel aan alle kanten dat hij beschikt over goede bestuurskwaliteiten.  Waarop ik dan antwoordde ik hoop ook dat het wel een beetje een mensen mens is, empathisch zoals de tijdelijke burgemeester dat zeker wel was. We zullen het zien.
ambtsketenNiets te zeuren over deze avond?  Ja zeker dat wel hoor want er was echt een overvloed en dan overdrijf ik niet aan schalen met hapjes en drank. Niet dat ik niet gezellig meegedaan heb maar op een gegeven moment kwamen die meiden die liepen te bedienen bijna vragen van neem a.u.b. nog wat. Echt iedereen had het daar wel over ook dat het wel een beetje TE was. Overal stonden schaaltjes met nootjes, daarna kwamen ze met schalen vol met hartige hapjes en daarna nog schalen met warme saucijzen en kaasbroodjes.
Overal moet bezuinigd worden en gewoon normaal een hapje en drankje bij zo’n welkomstavond niks op tegen hoor maar moet het zo overdreven veel zijn. Ik wil niet weten wat het gekost heeft waar volgens mij wel iets beters voor gedaan kan worden als ik tenminste een paar weken geleden op een bijeenkomst hoorde dat de subsidies goed bekeken gaan worden. Dat vind ik dan zo ontzettend dubbel allemaal en jammer van deze toch voor mij best leuke avond. .

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Een smakelijk welkom

  1. Marja zegt:

    Je wilt niet wéten wat er allemaal in de kliko belandt. Doodzonde.

  2. Het is inderdaad wel krom hoor, aan de éne kant bezuinigen, en aan de andere kant gaat het geld met scheppen de deur uit. Maar er is voor alles een apart potje, en dat moet aan het eind van het jaar wel leeg zijn, anders krijgen minder.

  3. rietepietz zegt:

    Het zal daar wel ongeveer hetzelfde gaan als op onze verjaardagsfeestjes in het klein gebeurt. je bent altijd bang dat je te weinig hebt, of dat iedereen nou juist voor de dezélfde hapjes kiest . En dan komt er een deel niet opdraven en heb je mega veel over..
    Maar een gezellige avond is nooit weg in ieder geval. Wel knap als je de hele dag al in de weer geweest bent! .

    • gewoonanneke zegt:

      Ja zo werkt het in ieder geval wel. Maar het was onwijs druk en dan nog zoveel over dan doe je het als cateraar niet goed of je wilt er flink van plukken. Ach zulke avonden zijn dan wel weer ontspannend na een dagje inspanning en ik slaap dan prima daarna haha.

  4. Om echt narrig van te worden!

Geef een reactie

