Als ze maar kan klooien

Mijn biologische klok is momenteel wat vroeger afgesteld, ben IMG_0595 (Small)eerder wakker, denk door het zonnetje in de slaapkamer dus vandaag redelijk op tijd op want ik wilde nog de achterkant van de blokhut gaan verven. Ze gaven prachtig weer op maar dat kwam pas ’s middags want ’s morgens toen ik zo’n uur of 9 al bezig was om de achterkant schoon te maken was het daar heel koud.
Ook een stukje tuin natuurlijk tussen blokhut en schuur van de buren waar nauwelijks zon komt. Eerst schoonmaken,een tijdje laten drogen en daarna verven. Het is nat achter de schuur, krap en mijn schoenen zakken zo nu en dan helemaal in de derrie, zuigen zich vast in de klei en krijg ze soms met moeite los. Bovendien krijg ik heel koude voeten. Bah, heb eigenlijk geen hekel aan verven maar zo is het gewoon niet leuk maar ook niet leuke dingen moeten soms gedaan worden dus ga ik gewoon door tot hij helemaal in de verf zit. Nu nog een keer voor de tweede keer en dan is mijn hele blokhut klaar.
De zon staat inmiddels volop in de tuin en aan de andere kant is het al lekker geworden.
Naast mijn blokhut loopt een smal pad gelegen gedeeltelijk over het water en daarvan zijn een paar planken kapot gegaan dus die wil ik gaan vervangen en ook het pad een klein stukje ophogen.
Vorige week al zitten proberen hoe ik dat kan doen en vandaag uitgevoerd. Wie wat bewaard heeft wat dus twee oude latten van mijn schutting die nog goed waren op elkaar geschroefd en onder het balkje gelegd en meteen is het eigenlijk goed opgehoogd.
Dat was deel een om te doen. Daarna nog drie planken vervangen. Heb nog een aantal planken bewaard van toen het vlonder gemaakt werd destijds die nog goed zijn gebleven. Ze zijn alleen nog wat groen dus later maar even de borstel er over.
Ik meet de eerste af en zaag de lengte af. Het ziet er netjes uit alleen als ik ga passen zie ik het al, precies de verkeerde hoek afgezaagd. Zo ging het destijds ook met mijn laminaat, dan teken ik het op zijn kop af en dan klopt het natuurlijk niet. Grrr, nou ja ik hou wel een beetje van dat klooien dus meteen maar weer een nieuw stuk afgezaagd. En ja hoor dat past precies, nog twee stukken te gaan en daaronder moeten nieuwe balkjes komen om het op vast te maken.
Nu gooi ik niet gauw dingen weg dus de twee balkjes van hardhout die gebruikt werden om de palen van de schuttingen bij elkaar te houden kan ik hiervoor goed gebruiken. Het past nog ook dus dat is weer een meevaller.
Het wordt steeds warmer, ik begon met shirt, trui en bodywarmer mIMG_0597 (Small)aar ik kan naarmate de zon hoger komt steeds wat uittrekken tot ik in mijn shirtje lekker aan het werk ben.
Het ziet er weer mooi en strak uit en ik kan weer langs mijn vijver lopen zonder het gevoel te hebben dat ik er zo in kan vallen of door de planken zou zakken.
Gauw alles opruimen en douchen want ik ben uitgenodigd door mijn oude buurtjes om te komen eten. Pik nog even een half uurtje mee in het zonnetje en zit gewoon even weg te doezelen.  Heerlijk gegeten een ovenschotel met vis, we kunnen nog op het balkon in het zonnetje eten zo samen en weer even wat bijkletsen.Toch wel lekker om zo aan te kunnen schuiven na een dagje klooien in de tuin.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Als ze maar kan klooien

  1. ria zegt:

    Je was weer leuk bezig in je tuin.
    Groetjes, Ria

  2. Heerlijk om in je shirt buiten te kunnen werken in de tuin hoor Anneke.

  3. Het bezige bijtje geniet volop hè..lekker voor je!
    Ik wou dat ik maar een piepklein beetje lol van jou had in tuinieren.
    Ik ben mijn straat aan het schoonmaken, voor en achter, vegen, ontgroenen met dat speciale spul. Vijver helemaal leeggevist vandaag, tenminste allerlei bladafval, een hele emmer vol, geen vis meer te bekennen, terwijl ik er 2 weken geleden nog een zag. Maar die zijn nu vast gestressed ondergedoken. Hoop dat ze nog leven en anders koop ik wel een paar anderen, incl. wat nieuwe plantjes.
    Nou ja, het is dat het moet… maar echt hoor, daar vind er dus gewoon niks aan ;-)…

    • gewoonanneke zegt:

      Ze kunnen best nog tevoorschijn komen hoor, Zag er in mijn vijver ook weer een aantal schieten dacht dat ze allemaal opgegeten waren. Ja ik vind het heel leuk om te doen, ach jij hebt weer andere dingen die je leuk vindt toch?

      • Nou, ik ben benieuwd, misschien waren ze ook wel weer van slag doordat ik door die vijver heb gemaaid met mijn netje.. Wel voorzichtig gedaan hoor, maar toch.. Ben benieuwd.
        Ja joh, ieder zijn hobby 😉

  4. rietepietz zegt:

    Tjongejonge, ik doe het je niet na hoor! Nou ja, dingen bewaren die nog bruikbaar zijn dát kan ik wel en doe ik méér dan Henk lief is;-) maar of ik in m’n uppie zulke klussen aan zou kunnen betwijfel ik toch, petje af!

Geef een reactie

