Het dondert en het bliksemt

Fuut (Small)Vandaag kwam Peter verder werken aan de nieuwe schutting, het plaatsen van de banden er onder. Zelf ga ik nog even met mijn zus naar mijn moeder fietsen, kan toch niet echt helpen daarmee.
Als ik thuiskom heeft ie al een flink stuk gedaan. Het ziet er echt strak uit, heb echt een mooi groentetuintje gekregen zo. Het is aardig goed weer om in de tuin te werken, had kibbeling gekocht en we gaan buiten zitten eten.
Zelf ook maar even iets ouds aangetrokken en een beetje op gaan ruimen. Wat een wortels komen er zo tevoorschijn als je gaat spitten in een schijnbaar lege tuin.
Hij heeft niet genoeg zand om het helemaal af te maken dus is ie eigenlijk best vroeg al weer klaar. Ik had per ongeluk twee banden te veel gekregen van de leverancier dus dacht ik zou wel mooi zijn als die ene biels er ook uitging want daarnaast is het altijd een onkruidbak tot de tegelrand. Dus ik vraag zouden we, nou ja we, hij dus, die banden daar gebruiken en hij gaat meteen aan de slag.
Niet helemaal zonder gemopper want er ligt aardig wat grint onder en als ie ergens een hekel aan heeft is werken in vette klei (zijkant van mijn schuur) en grint. Haha. Als hij dan ook nog drie tegels niet goed afgeslepen krijgt zakt zijn humeur onder nul.  Ik pak mijn eigen slijptol uit de kast en zeg, probeer deze eens, je moeder heeft goeie spullen. Hij probeert het en inderdaad het gaat goed, of het aan dat apparaat lag weet ik niet hoor of aan de tegels. Het zijn ook heel oude tegels. Maar het resultaat is mooi en ik heb nog ruimte er bij om mijn groentes te verbouwen meteen.
Ik kan het niet laten om te zeggen, ik zei het toch wel… Pff zegt ie, welke vrouw heeft er nou zoveel gereedschap als jij. Ik lach en zeg, toch wel handig soms he zo’n moeder want regelmatig doet ie wel een beroep er op.
Nou ja ik ben heel blij met het resultaat. Hij gaat weer naar huis en ik ga toch nog maar voor de tweede keer de achterzijde van mijn blokhut verven. Heb precies genoeg verf en ben blij dat die klus in ieder geval klaar is.
Nu komen de leukere werkjes zoals plantjes verpoten en zo.Helaas gooit de onweer roet in het eten en dwingt me te stoppen. Gelukkig zit er aan de achterkant van de blokhut ook een overkapping zodat het niet erg is voor de verf.
Gans1 (Small)Dan maar een zonnebankje en een hete douche en erwtensoep toe. Vanmorgen toen ik naar mijn moeder fietste nog aan het oefenen geweest met mijn camera. En ik moet zeggen, dat is nog niet echt een succes. Had twee redelijk mooie foto’s en die waren nog op automatisch genomen haha.  Dat wordt dus nog een flink poosje oefenen om te kijken hoe alles in zijn werk gaat maar ook wel leuk om te doen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Het dondert en het bliksemt

  1. Marja zegt:

    Wat tof dat Peter zo hard heeft gewerkt. Nou kan het grote genieten gaan beginnen.

  2. AnneMarie zegt:

    Ben reuze benieuwd wat je moestuintje allemaal op gaat leveren. Lijkt me heerlijk.

  3. Wat heerlijk zo’n behulpzame zoon.. Woonde die van mij maar wat dichterbij, die is ook nooit te beroerd om iemand te helpen. Zou wel lekker zijn, maar ja. Mijn broer is hovenier van zijn vak, zou me ook wel willen helpen, maar die zit voor een half jaar in Italië met zijn vrouw voor werk..
    Ach ik red me ook wel hoor.. Als je een beetje op orde bent met je tuin spreken we een keer bij mij af hè.. Leuk!

    • gewoonanneke zegt:

      Het is inderdaad heel fijn hoor dat hij het doet voor me. Denk dat ik binnenkort wel een tegenprestatie kan leveren want ze zijn op huizenjacht dus zal er wel geverfd en behangen moeten worden. Het lijkt me leuk weer een keer af te spreken Trees en naar je toe te komen.

  4. Fantastisch dat Peter zo handig is hoor. Dat wordt natuurlijk genieten wanneer je tuintje tot leven komt.

  5. rietepietz zegt:

    Heerlijk om een handige zoon in de buurt te hebben! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.
    Fijn dat het nu af is!

  6. fialas zegt:

    mooi die spiegelende eend op het water. Snijdt hem eens bij, dan wordt het mooier.

  7. minoesjka2 zegt:

    Wat een mooie foto, die laatste zeg.
    En wat lekker dat je nieuwe schutting nu staat zeg, kun je lekker verder in de tuin.

Geef een reactie

