Zorgwekkend….

Vorige week kIMG_0592 (Small)wam er een man bij mij aan de deur die in een zorginstelling een aantal witte zuilen prachtig beschilderd had met taferelen uit de natuur en hij vroeg of het iets leuks zou zijn voor de krant.
Dus zei ik kom maar even binnen, dan kan ik meteen wat dingen opschrijven en dat werd een leuk gesprek. Een creatieve man, was ooit een keer eerder bij hem thuis geweest want hij maakt ook heel mooi glas in lood dingen zoals lampen in Tiffany stijl. En het is een man die altijd voor zijn werk als metselaar in de bouw gewerkt heeft.
Hij gaf me een telefoonnummer van de zorginstelling als ik nog wat vragen had dus besloot ik gisteren even te bellen voordat ik het artikel schreef.IMG_0591 (Small)
De zorginstelling is een onderdeel van een groot aantal zorgcentra bij elkaar en ik kreeg dus een keuze menu met 6 mogelijkheden. Ik koos voor de laatst: niet kiezen maar wachten op de telefoniste.  Foute keuze blijkbaar maar ik kon uit de mogelijkheden niets vinden dat iets te maken had met communicatie of voorlichting.
Ik kreeg een nieuwe nummer van de mevrouw, hetzelfde nummer trouwens maar ik moest dan kiezen voor het eerste keuze nummer.
Dus weer bellen en meteen het eerste keuzemenu nemen. Ik krijg opnieuw een keuzemenu en kies min of meer op de gok maar weer een nummer.
Weer niet goed, ik heb er helemaal genoeg van. Toevallig weet ik dat mijn zus werkt bij een andere zorginstelling maar wel vallend onder deze organisatie. Communicatie is daar ook een ding dat niet zo heel goed funIMG_0594 (Small)ctioneert als ik haar hoor tenminste. Nou na van die menu’s kan ik me er wel iets bij voorstellen moet ik zeggen. Voordat je iemand te pakken hebt moet je wel even wat tijd en energie investeren en daar had ik voor zo’n klein artikeltje echt geen zin in.
Het is ook wel makkelijk momenteel, zo ging het bij ons bedrijf ook, de telefonistes mochten naar huis en er kwamen keuzemenu’s die meteen de goede persoon moeten geven.
Dan kom je terecht bij mensen die niet echt ervaring hebben met het gebruik van een telefooncentrale dus die kunnen je dan niet doorverbinden naar een ander nummer en moet je weer bij start beginnen zonder dat je zoals bij monopoly ook nog een bonus krijg. ;).
Moet wel zeggen dat ik redelijk snel toen ik door het menu heen was contact kreeg, dat wil er ook nog wel eens aan schorten.
Nou ja ook zonder het praatje of toestemming zal die artikel wel geplaatst worden en vond ik het ook wel goed zo.

Advertisements
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Zorgwekkend….

  1. fialas zegt:

    het verdwijnen van de telefoniste heeft de burger veel tijd gekost en ergernis opgeleverd. De narigheid van ortzichtige bezuinigingen komen neer op de gewone mqan, de bedenkers hebben er zelf geen llast van, die juichen alweer over een nieuw technisch bedenksel.

  2. Dieneke zegt:

    Ah die menu’s daar word je toch malotig van.Maar wat leuk dat die man zo’n leuke hobby heeft,ziet er mooi uit.

  3. Dat heeft die man erg mooi gedaan Anneke. Van de keuzemenu’s wordt je echt een beetje tureluurs hoor, maar er is vaak geen ontkomen aan hè?

  4. ria zegt:

    De keuzemenu daar krijg je wat van en als je dan ook nog eens in de wacht wordt gezet krijg je helemaal het heen en weer.
    Geweldig als je zo,n mooie hobby hebt als die man.
    Groetjes, Ria

  5. rietepietz zegt:

    Keuzemenuutjes zijn een ramp, ik probeer ze altijd te omzeilen maar dat lukt niet altijd. vooral de belastingdienst maakt het bont maar uiteindelijk krijg ik altid wel “een mens” aan de lijn.
    Geweldige hobby heeft die man en dat is zeker wel een artikeltje waard.

  6. Rob Alberts zegt:

    De loketten met wachtrijen zijn misschien plezieriger?

    Vriendelijke groet,

  7. Ziet er mooi uit die pilaren…
    Lastig die keuzemenu’s, ik word er ook nooit vrolijk van

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s