Te vroeg gejuicht

Berger (Small)

Afgelopen week ging ik even langs bij mijn fietsenmaker, mijn fiets gaf me al ruim een half jaar geen problemen alleen was er nu een band aan vervanging toe.
Het kon nog wel een weekje wachten vertelde de fietsenmaker want hij had het onwijs druk zonder dat ik met een lekke band zou komen te staan maar hij moest wel vervangen worden. Maar wel lekker dat hij het nu zo goed doet he, zei mijn fietsenmaker nog.
Vandaag dus na een gezellige opening van ons nieuwe dorpshart op pad gegaan naar Krimpen aan den IJssel om wat te eten om daarna door te fietsen naar mijn moeder.
Net voor het winkelcentrum ga ik oversteken om mijn fiets neer te zetten als ie opeens een heel raar geluid maakt. Ik kijk of ik iets zie, maar ik zie niets, deed ook geen gekke dingen dus het kwam zomaar vanuit het niets.
Ik ga eerst op mijn gemakkie maar even eten en dan nog een keer proberen, je weet maar nooit, wonderen bestaan misschien nog al had ik er weinig moed op. En inderdaad hij maakte nog hetzelfde gekke geluid.
Had inmiddels al mijn pasje van de hulpdienst van de verzekering opgezocht en belde ze op om me dan maar op te komen halen want heb tenslotte niet voor niets zo’n dure verzekering afgesloten.
Binnen een half uur zou ik opgehaald worden door een hulpdienst en thuisgebracht worden. Tien minuten later gaat de telefoon, de sleepwagen noem ik het maar, heel toevallig was hij net achter het winkelcentrum waar ik was om een kapotte auto op te komen halen. Dus kon de fiets opgeladen worden en werd ik thuisgebracht.
Een aardige man die vertelde ooit in Lekkerkerk gewerkt te hebben en en passant komt zijn hele levensloop aan bod. Van het werken als matroos op een schip tot zijn werk als chauffeur, het faillissement van het bedrijf waarbij zijn collega door de stress een fatale hartaanval kreeg tot het werk dat hij nu deed het bergen van auto’s en ook fietsen tegenwoordig voor de verzekering.
Het grappige was eigenlijk dat hij zelf begon te vragen of ik niet een leuk verhaal wist te vertellen.
En toen ik daarop zei dat ieder mens wel een leuk of minder leuk verhaal had hij meteen begon te vertellen.  Nou ja zo al pratende waren we zo bij mijn fietsenmaker die ook niet echt blij was natuurlijk. Ja ik had die fiets te vroeg geprezen, hij ging er even een klein stukje op fietsen en ik zag een zeer bedenkelijk gezicht. Weer de motor zei hij. Nou dat wordt dan even vechten met Gazelle en de verzekering want ze zullen er echt niet opnieuw een nieuwe motor van zo’n 1100 euro, net als de vorige keer, er op zetten. Dan moeten ze maar eens over de brug komen een keer na 3 nieuwe accu’s, twee keer nieuwe sensoren, mijn tweede nieuwe motor………heb ik het echt helemaal gehad met die rotfiets.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Te vroeg gejuicht

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Gazelle had vroeger goede fietsen.
    Maar dat is al 20 jaar geleden.
    Zoonlief heeft net 2 nieuwe Pizza bezorgfietsen van het merk Gazelle gekocht, natuurlijk zonder de wijze raad van zijn vader zijn aan te horen.
    Binnen een maand al 2 nieuwe motoren en de fietsen een poosje kwijt.

  2. Marja zegt:

    Jakkes, wat een ellende.

  3. Dieneke zegt:

    Gatver,kun je de fiets niet inruilen en een ander merk kopen.Dit is toch geen doen,het is je enige vervoermiddel.Echt een maandagmodel.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb veel geld betaald voor die fiets. Ik kan hem niet inruilen wat krijg ik er nog voor. Bovendien is het nog steeds garantie dus blijf ik aan Gazelle vastzitten zeg maar. Ik zie geen andere optie momenteel.

  4. Dat is echt balen hoor Anneke!!!!!

  5. AnneMarie zegt:

    De gewone fietsen van Gazelle zijn allang niet meer wat ze geweest zijn. Ik heb geen vertrouwen meer in Gazelle. Heel erg jammer. Vroeger was het DE fiets.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja om die reden dacht ik ook voor een Gazelle te gaan, een goed merk. Mijn vrienden en zus en zwager hebben er alle vier dezelfde als ik en nog nooit problemen gehad. Ik heb echt ook een verkeerde.

  6. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met het vervolg …..

    Meelevende groet,

  7. Tjonge jonge, wat een pechfiets. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
    Mijn accu loopt ook heel snel leeg. Ben al 2 blokjes kwijt en dan heb ik maar 14 km gefietst. Kan echt niet. Maar eerst nog maar weer eens proberen. Ik heb de accu in de winter binnen gehad, maar niet opgeladen, misschien was dat een foutje. Sterkte met het vervolg!

  8. rietepietz zegt:

    Nou dat is inderdaad een echte “maandagmorgenfiets” . Ik hoop dat je nu gewoon een andere fiets uit mag zoeken.

Geef een reactie

