Koud

resize_imageIk denk dat ik niks nieuws vertel dat ik het nog steeds koud vind. Er zijn best al een aantal mooie dagen geweest dat je in het zonnetje uit de wind wel lekker al wat buiten kon zitten maar nog niet echt zo dat het echt al eens een warme dag is zonder dat als het zonnetje even wegduikt je gauw weer wat warms aan wil trekken. Of het verschil tussen de voorkant en de achterkant van mijn huis 10 graden scheelt.
Weet nog uit de tijd dat we met de boot op vakantie gingen als de wind uit het noorden kwam het altijd koud was. Of zoals ze in de haven altijd zeiden. Een noordenwind is altijd koud waar ie ook vandaan komt……
Natuurlijk is het pas april maar toch…….. Ik ben het helemaal zat.
imagesWil geen erwtensoep meer maar salade buiten met een soepje in het zonnetje
Wil geen winterjas meer maar lekker zo naar buiten lopen
Wil geen warm vest meer aan ’s avonds omdat ik gewoon een enorme koukleum ben
Wil geen warme chocolademelk meer ’s avonds maar ijsthee
Wil niet de verwarming ’s avonds meer aan, wil gewoon de deuren open kunnen doen
Wil niet als ik wat aan het doen ben buiten helemaal verkleumd binnen komen
Wil niet het weerbericht zien dat zegt dat het het komende weekend weer koud wordt
Wil geen koude voeten meer als ik in bed stap maar zonder dekbed slapen
Wil niet dat Weeronline als terrasweer een 3 geeft, ik wil een 9

Kortom ik wil gewoon warm weer………….. en met mij veel mensen denk ik. 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

17 reacties op Koud

  1. Dieneke zegt:

    tja je bent niet de enige die dat op z’n verlanglijstje heeft staan.

  2. ria zegt:

    24 graden Anneke dat zou genoeg zijn voor mij, ideaal. Ik ben dit weer zo zat.
    Groetje, Ria

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ik wil sneeuw!

  4. Rob Alberts zegt:

    Elders lees ik:
    Mijn vader had in het voorjaar als ijkpunt het steenvruchtenweer. Het weertype; een zonnetje met een schrale oostenwind. Een koudeperiode die verbluffend vaak samenviel met de bloei van de steenvruchten, kersen, pruimen, peren, kortom de pitvruchten, behalve de appels.
    Een ander ijkpunt voor hem was de schaapsscheerderskou, eind mei, begin juni. Ook een bekende periode van (relatieve) kou
    Bij mijn schoonmoeder was /waren de ijsheiligen, 11 t/m 14 mei, een belangrijk ijkpunt voor het voorjaarsweer. Ze zou in dit geval gezegd hebben “De IJsheiligen, Bonifatius, Pancratius, Mamertius en Servatius, zijn vroeg dit jaar en de schaapsscheerderskou van mijn vader zou ze gerangschikt hebben onder “De IJsheileigen zijn laar dit jaar”

    Maar net als jij kijk ik ook uit naar de zonnewarmte ……

    Kouwelijke groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Ja mijn vader had het altijd over de IJsheiligen. Voor die tijd geen bonen poten of andere kwetsbare groentes. Dus dat neem ik maar ter harte. Kan me ook menig Koninginnedag herinneren dat het heel koud was. Ach misschien willen we te vroeg mooi weer.

  5. Ik wil, ik wil, ik wil…. hahaha heerlijk om te lezen! Maar ik snap je wel hoor, hoewel ik aan dit weer ook geen hekel heb, alles op zijn tijd.
    Ik wil gewoon lekker weer, geen hitte, geen kou, af en toe regen mag want dat is ook goed voor de tuin hè en hoeven we niet te sproeien, een temperatuurtje van gemiddeld 22-23 graden..
    Jaaaaaaaa, dat wil ik!
    En de Hulk wil sneeuw… daar mag hij dan alleen in spelen want ik doe niet mee… 😉

  6. Ja hoor Anneke, er staat een schraal windje, op de echte warmte moeten we nog een tijdje wachten helaas.

  7. rietepietz zegt:

    Het was in december beter voorjaarsweer dan nu. Inderdaad, ik vole alweer zo’n kwakkelzomer aankomen waarvan de weerkundigen dan later zeggen dat het té warm was.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik hoop het niet, van mij mag het een lekker warme zomer worden. Ben er wel aan toe. Hoewel vandaag was een cadeautje en daar heb ik ook wel van genoten. Het was heerlijk in de tuin.

  8. minoesjka2 zegt:

    Ja hoor Anneke, dat wil ik ook ……….. maar ik ben bang dat het nog een weekje uitgesteld word, we gaan wat ik begrepen heb de andere kant op 😦

Geef een reactie

