Fotocursus 2

Tulp2 (Small)Vanavond weer naar mijn fotoworkshop, de derde en lTulp1 (Small)aatste al weer. Op mijn leenfiets zonder ondersteuning, is even wennen, het fietsen is wel hetzelfde maar het gaat wel veel langzamer. Wat me dan wel weer het voordeel geeft dat ik nog beter om me heen kan kijken wat ik onderweg zie. Geen schermpje met tijd en snelheid hebt en het eigenlijk best relaxed is. Nog niets gehoord over mijn fiets verder. We gaan buiten fotograferen en oefenen. Het is heel leuk om te merken hoe verschillend foto’s worden bij andere instellingen. Ik fotografeerde altijd gewoon op automatisch en dat doe ik nog steeds als ik op safe ga maar het is ontzettend leuk om zo te experimenteren. Zo kwart voor 10 rij ik weer terug naar huis het is zo’n kleine 5 km fietsen langs de Lekdijk. Als ik een stukje onderweg ben hoor ik een scooter achter me aan komen rijden en vaart minderen. Hij komt naast me rijden en de man die er op zit vraagt aan me weet u misschien hoe laat het is. Ik vond het echt een gekke vraag zo in het donker ’s avonds dus ik zei zo half kwart voor 10 ongeveer. De man rijdt weer verder maar ergens gaat het toch wel kriebelen bij me, niet dat ik nou zo ontzettend bang ben maar het voelt toch niet goed aan. Ik ga dan ook aan de andere kant van de weg rijden, tegen het verkeer in, het is toch niet druk dus dat kan gemakkelijk. Dan rij ik aan de kant van de huizen en dat geeft me dan toch een beetje beter gevoel. Als ik een eindje verder ben hoor ik weer een scooter aankomen, kan niet zien of het dezelfde is en denk, ik rij gewoon een afrit bij een huis af waar licht brand en zo gedacht zo gedaan.Bloem2 (Small) De scooter komt achter me aan ook de afrit naar beneden en rijdt me voorbij. Ik stap halverwege af en ga weer terug, de scooter rijdt door en als ik later weer op de dijk rij zie ik dat hij zijn scooter in een schuurtje zet.
Blijkbaar woonde hij daar gewoon en zag ik alleen
maar leeuwen en beren op mijn weg.
Nou ja was gewoon wel weer blij om thuis te zijn. Bloem1 (Small)Toch niet zo prettig zo om dan te fietsen.
Ga nog even mijn foto’s zitten bekijken. Nou kan voorlopig nog lekker gaan oefenen, zal best nog wel heel wat keren proberen zijn voordat ik het een beetje doorheb wat betreft diafragma, sluitertijden en isowaarden. Maar het is heel leuk om te doen en uit te proberen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Fotocursus 2

  1. Marja zegt:

    Ik kan me jouw reactie goed indenken. Better safe than sorry.

  2. Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je je er niet prettig bij voelde hoor Anneke, je weet tegenwoordig maar nooit. Kunnen wij binnenkort enkele fotografische hoogstandjes van jou verwachten?

  3. Rob Alberts zegt:

    Voorzichtig zijn kan geen kwaad.

    Vriendelijke groet,

  4. fialas zegt:

    ja wij vrouwen kennen dat, alrtijd weer die ongeruste blik over je schouder. ofschoon, tegenwoordig geldt voor mannen vaak hetzelfde het ,ligt er maar aan waar je woont.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou normaliter ben ik niet echt angstig hoor ook al fiets ik in het donker. Maar als er dan zo’n scooter zo langzaam naast je komt rijden kreeg ik toch wel zo’n raad onderbuikgevoel van oppassen of zo.

  5. ria zegt:

    Ik moet er niet aan denken wat als….
    ik vind deze fotootjes mooi
    groetje, Ria

  6. Eigenlijk ben ik ook niet bang, maar echt een fijn gevoel zou het mij ook niet geven hoor pffff…
    Succes met oefenen!

  7. rietepietz zegt:

    Nou ik kan me ook wel voorstellen dat het wat onbehaaglijk voelde . Ook onzin dat hij naar de tijd vroeg als hij naar huis ging. maar….. misschien woonde hij daar niet en was wat te vroeg voor een afspraak en reed daarom een extra rondje….

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik vond het niet verklaarbaar dat iemand zo half 10 vraagt hoe laat het is. Mijn zoon zei misschien hoopte hij dat je jouw mobiel zou pakken en hij die af kon pakken of zo. Daar dacht ik ook wel aan, niks pakken, gewoon zeggen een tijd goed of niet. En oppassen. Gelukkig niets gebeurd en viel alles wel mee.

  8. AnneMarie zegt:

    Je foto’s!!!! Erg mooi. Kan me al verheugen op de volgende foto’s. Laat je niet kisten hoor door zo’n vent.

  9. minoesjka2 zegt:

    Ja, dat zijn dingen die je ’s avonds op de fiets niet tegen wilt komen. Daardoor besef je op eens hoe kwetsbaar je bent. En waarschijnlijk had die scooterrijder helemaal niets kwaad in de zin, maar toch …………. Hoop dat je dat nare gevoel ook weer snel los kunt laten.

Geef een reactie

