Koningsdag

IMG_8937 (Small)Eigenlijk best een beetje een rare dag vandaag, normaliter ga ik altijd wel even kijken bij de kinderspelen om wat foto’s te maken maar ik heb er echt totaal geen zin in. Ga even een bakje doen bij mijn moeder vanmorgen. Net op de terugweg krijg ik nog een staartje hagel/regen mee. Het is koud, heb mijn handschoenen weer opgezocht en had ze best nodig.
Het nodigt niet uit om wat leuks te doen dus ga ik thuis maar wat bestanden opruimen op de computer nuttig werk.
Heb nog wel een paar foto’s nodig om toch een stukje te schrijven over Koningsdag dus vanmiddag op pad gegaan. Er was ringsteken met oude tractoren en ik maak een foto, onderweg kom ik nog een groepje mensen tegen die een speurtocht doen door het dorp.
Eigenlijk heb ik er best bewondering voor dat ondanks het slechte weer toch veel mensen nog meedoen met die activiteiten. Vooral mensen met kinderen natuurlijk, die willen er ondanks de kou nog een leuke dag van maken.
Maar op de plaatsen waar je normaal amper door kan komen omdat er veel mensen staan om een drankje te drinken is het bijzonder stil.
Ik zak af, of eigenlijk klim ik omhoog de dijk op naar het café waar die middag een band zal gaan spelen. Het is er meteen al gezellig. Veel mensen die ik ken, een band die muziek speelt voor de “oudere jeugd” zoals de eigenaar het omschreef met de naam “never too late
Een toepasselijke naam want deze band hebben de mannen
pas een paar jaar geleden opgericht.
Het wordt steeds drukker, de mensen zoeken ook de warmte op en eigenlijk wordt het nog een heel gezellige middag zo.
IMG_8947 (Small)Moet oppassen dat ik niet ieder biertje accepteer dat me aangeboden wordt want wil niet als een balletje ’s avonds weer naar huis gaan. Kom veel bekenden tegen waar ik een praatje mee maak en ik geniet ook best van de muziek die gemaakt wordt.
Maar goed dat betekent niet dat ik als ik naar huis ga om een uur of 8 uur ze toch wel voel zitten eigenlijk. Nou ja hoef vanavond niets meer dus zo erg is het ook weer niet.
Een aparte, koude Koningsdag, volgend jaar ga ik maar weer voor 25 graden en zon………..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Koningsdag

  1. Rob Alberts zegt:

    25 Graden en zon

    Ja daar teken ik ook voor ……

    Kouwelijke groet,

  2. ria zegt:

    De hele dag veel zon en nu vanavond veel regen. Geen ijzige kou zoals gisteren.
    Inderdaad is 25 graden met zon beter.

    gezegend groetje, Ria

    • gewoonanneke zegt:

      Ik was naar mijn moeder gaan fietsen maar ik vond het echt een koude wind hoor en dan nog even regen er bij. Niet mijn ding. Maar inderdaad het viel niet helemaal tegen, wel brrrr hoor. Maar dat heb ik al gauw.

  3. fialas zegt:

    Een gure koningnnedag in een warme gezellige kroeg op de dijk, Hollandser kan het niet! Koningsdag is een onwelluidend woord, komt bijna mijn strot niet uit.

  4. Merel zegt:

    Iedereen in Nederland viert blijkbaar mee zo anders als hier bij ond in België

  5. Je hebt je in elk geval prima vermaakt Anneke. Van mij mag het nu ook weleens 25 graden worden hoor, dan kan eindelijk de lange onderbroek uit….hihi.

  6. minoesjka2 zegt:

    Zo zie je, werd het toch nog gezellig 🙂 Heeft het schrijven voor de krant er toch weer voor gezorgd dat je een leuke middag had.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja inderdaad dat brengt me nog wel eens ergens waar ik niet naar toe zou gaan als ik niet zou hoeven. Dus een soort stok achter de deur. En als ik er dan eenmaal ben is het meestal ook nog wel leuk.

  7. rietepietz zegt:

    Nou ja, al met al had je toch een gezellige Koningsdag zonder kou;-)

  8. Heerlijk zo’n dag die geslaagd is! Wij hebben ook een heerlijk dag gehad!
    Heb zowaar ook echt het gevoel van ‘Koningsdag’ weer een keer gevoeld.

Geef een reactie

