Meevallertjes

Afgelopen week had ik echt een paar meevallers op financieel gebied dan en dat kwam eigenlijk wel mooi uit omdat het opknappen van mijn tuin toch best meer gekost had dan ik had verwacht.  Verf is ook best duur en moest de blokhut 2x verven.
Ik kreeg een na berekening van de huurtoeslag, ik wist dat ik al vanaf januari te weinig gekregen had maar ze gingen dat pas corrigeren als ik aangifte had gedaan. Nu had ik dat meteen op 1 april al gedaan en van de week kreeg ik de verrekening van 600 euro.
Gisteren de afrekening van Eneco, ben echt wat dat betreft iemand die niet snel van leverancier verander sterker nog ik zit vanaf dat ik de eerste keer in een eigen huis woonde bij dezelfde leverancier.
Of het door de zachte  winter kom of door het feit dat ik best veel weg of onderweg ben en mijn verwarming vaak pas in de loop van de middag dan eens een keer aangaat of omdat ik ook wel snel een vest aantrek in plaats van de verwarming hoger te zetten, maar ik had gewoon ruim 100 kuub gas minder verbruikt.
Kan toch niet komen omdat ik zo weinig voor mezelf uitgebreid kook haha……zal ook wel meetellen natuurlijk. Maar goed kreeg toch ruim 100 euro nog terug.
Wel hebben ze mijn maandtarief verlaagd, dat wil ik dan weer niet dus ga ik weer even terugschroeven anders moet ik volgend jaar misschien weer bijbetalen. Zijn leuke spaarpotjes dit.
Op de markt ging ik vorige week een zak broodjes kopen, omdat ze een nieuwe standplaats hadden kreeg iedere klant een half bruin brood gratis en ik vond nog 50 eurocent dus had ik een koopje.
Niet dat ik nou altijd met mijn neus op de grond loop hoor maar afgelopen dinsdag vond ik ook nog een keer 2,00. Toch weer een bakje cappuccino bij de Hema denk ik dan maar.
Ik geloof echt niet in horoscopen maar in de trein van de week lag er een krant waarin stond dat ik deze week een paar meevallers op financieel gebied zou krijgen haha soms lijkt het echt wel te kloppen. Er stond wel bij dat ik de neiging had om het dan meteen weer uit te geven, nou dan kennen ze bij die horoscoop mij nog niet hoor want dat zou ik echt niet zomaar doen hoewel toen mijn computer weer zo vreselijk traag was dacht ik wel even, zal ik een nieuwe kopen. Maar daar denk ik dan best even goed over na nog. Misschien is een opfrisbeurtje ook genoeg om hem weer wat meer speed te geven.
Vandaag al mijn werkzaamheden gedaan die ik normaal op vrijdag doe waardoor ik nu opeens 4 vrije dagen achter elkaar heb. Het voelt echt een beetje aan als een minivakantie.
Maar ‘k vind zeker wel genoeg dingen om te doen denk ik zomaar.
Vanmiddag me niet tegen laten houden door een of twee buien en een eindje gaan fietsen en daar zag ik in het Loetbos een prachtige goudfazant. Nu vind ik alle fazanten wel mooi maar wat een schitterende kleuren heeft dat beest. Kon hem goed op de foto zetten. Hij bleef op zijn gemakkie even lopen eten.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Meevallertjes

  1. Dat soort meevallertjes kan je nooit genoeg hebben Anneke! fazanten zijn inderdaad hele kleurrijke dieren, je hebt fraaie foto’s van hem gemaakt hoor.

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Mooi beest.

  3. Wauw, mooi die goudfazanten!
    En financiële meevallertjes zijn altijd welkom hè.
    Wij hebben samen € 10 gewonnen in de Koningsdagloterij 😉

  4. gewoonanneke zegt:

    Haha daar kan je flink van losgaan. 👍👍

  5. fialas zegt:

    heeft ie ook nog wat tegen je gezegd? ze hebben zo’n leuk kakeltje.

  6. rietepietz zegt:

    Wat heerlijk zo’n mooi bedrag als een soort ” verrassing” . Ik ken je ondertussen wel zover dat je dat inderdaad niet zómaar uit gaat geven.
    Eigenlijk vooel jij je dus eigenlijk ook een beetje goudfazant op het moment, het is je gegund hoor.

  7. minoesjka2 zegt:

    Lekker hoor, al die meevallertjes, geniet er maar van.
    En wat Riet schreef had ik ook willen schrijven : jij bent dus nu ook een beetje een goudfazantje 🙂

  8. Novelle zegt:

    Hahahaha ik dacht ook Goudfazantje wat fijn meid dat je wat meevallers had geniet ervan.

  9. Lenjef zegt:

    Altijd onderweg

    velen vliegen
    door het leven
    als onstuimige wervelwinden

    de eeuwige stand van de sterren
    zal deuren openen of de weg versperren

    sommigen
    zullen geld en/of geluk,
    anderen misschien zichzelf vinden

    Ik wens jou al de meevallertjes van de wereld toe, Anneke! 🙂
    Lenjef

Geef een reactie

