O wat een dag………

StekelbaarsjeWat een mooie dag vandaag, volop zon en zeker in mijn tuin is het gewoon heerlijk, zo heerlijk dat ik eigenlijk niet weet wat ik zal gaan doen.
Ga eerst even zitten kijken in de vijver hij is glashelder en honderden kikkervisjes zwemmen langs de randen om aan de algen te snoepen. Ik zie een van de stekelbaarsjes die in mijn vijver leven zijn nest bewaken. Van takjes en blaadjes heeft ie een nest gebouwd en nu heeft hij het neem ik aan druk met zijn broedsel te verdedigen.
Andere stekeltjes worden weggejaagd en het is heel grappig om te zien dat de kikkervisjes die echt in zijn nest komen beetgepakt worden en verderop weer uitgespuugd worden.
Ik probeer het te filmen en foto’s te maken maar de felle zon en de overhangende punt van mijn blokhut die een rare schaduw geeft maken dat heel moeilijk. Het stekelbaarsje ziet er prachtig uit. Mooi van kleur die hij krijgt in de paartijd. Het is een geweldig gezicht.
Mijn buurvrouw komt de tuin inlopen. ziet me zitten bij de vijver en vraagt wat ik aan het doen ben dus ik vertel het haar. Ze heeft er niets mee haha….. dat mag.
Eigenlijk wil ik vandaag van alles doen  gaan fietsen, lekker op mijn stretcher in de tuin liggen lezen, even kwam zelfs nog de gedachte op om mijn vlonder in de olie te gaan zetten, een gedachte die ik gauw maar wegstop. Waarom doe je het niet allebei zegt de buurvrouw en ik denk, je hebt gelijk.
Dus pas ik mijn fiets en ga de polder in, het is prachtig eindelijk een keer geen winterjas aan, wat een luxe.
Maar zoals het met de visjes niet goed lukt, lukt het vandaag ook niet echt om de foto’s te maken die ik eigenlijk wil namelijk de Grutto en de Kievit. Of ze me uitlachen hoor ik ze aan alle kanten wel met het specifieke geluid maar goed op de foto krijg ik ze niet. Ga hier en daar even lekker zitten kijken. Er is zoveel te zien en de stilte is heerlijk en hoor alleen maar vogelgeluiden. Ruziemakende meerkoeten, het schuwere neefje van hem het waterhoentje, moeder zwaan die even haar eieren laat luchten en moeder fuut die hetzelfde idee heeft. Een zwaan die zich zo gedraaid heeft dat het wel een kunstwerk lijkt geworden.  Hoe mooi kan een mens het hebben. Blijf gewoon twee uur weg en daarna thuis nog een uurtje of twee onderuit met een boek…… Buiten eten tot het laatste zonnestraaltje mijn tuin uitgaat. Dat er nog maar veel van zulke mooie dagen mogen volgen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op O wat een dag………

  1. varendvolk zegt:

    Ja het was genieten vandaag,mag wel een keertje na al die regen en kou.

  2. Marja zegt:

    Zalig. Ik geniet met je mee.

  3. fialas zegt:

    prachtig, dat mooie stekelbaarsje dat zijn nest bewaakt….

  4. Het is inderdaad genieten momenteel Anneke, het komend weekend schijn helemaal super te worden. Een fraaie foto van het stekelbaarsje.

  5. ria zegt:

    Het fotograferen gaat je goed af Anneke. Vandaag nog meer zon en nog warmer. buiten .
    Eindelijk echt lente voorzichtig gezegd, een beetje zomer.
    Groetje, Ria

  6. tagrijn zegt:

    Jij weet zo’n feestelijke zonnedag wel uit te buiten. Leuke dingen gedaan! Willen jullie meer of minder foto’s van Anneke? Meer, meer, meer…

  7. rietepietz zegt:

    Jij weet wat genieten is, ik gun je nog minstens 100 van die topdagen deze zomer.

Geef een reactie

