Zou ze nog bij Arco zijn??

Vandaag ging ik op zoek naar een nieuw lampje voor boven mijn computer, dBoek (Small)e tl buis van het lampje was kapot en mijn ervaring is dat zo’n nieuwe lamp, als ik die maat al kan vinden, nog duurder vaak is dan een nieuw lampje kopen.
Momenteel ga ik nog al eens gauw eerst kijken bij de kringloop winkel, sowieso leuk om te snuffelen en snuffelen met een doel, nog leuker. Ik vind al snel een mooi lampje voor 2 euro, helemaal nieuw, nooit gebruikt. Wel bruikbaar maar niet helemaal wat ik zoek. Een van de vrijwilligers begint een praatje en ik vertel dat ik eigenlijk een lamp voor boven mijn computer zoek. O zegt ze, ik heb net vanmorgen zo’n lamp binnengekregen en ze komt terug met precies wat ik zoek, verlichting op mijn scherm en mijn toetsenbord. Helemaal nieuw in een doos van Ikea en hij kost 3 euro. Ik neem ze allebei mee want dat andere lampje komt vast ook nog wel een keer ergens van pas in een donker hoekje of zo. Wat een leuk mens.
Ik ga nog even in de boekenhoek snuffelen en zie een werkboek behorend bij het boek. De Celestijnse belofte. Een boek kort door de bocht even over een collectieve energie die er in de wereld is.  Ik vond het destijds toen ik het las best een goed boek, soms werd het me ook wel wat te zweverig maar de moeite waard om te lezen.boek1 (Small)
Dus ik was nieuwsgierig wat dit werkboek inhield en ging er even in zitten kijken. En daar zag ik dat iemand er ook daadwerkelijk mee gewerkt heeft. En dat vind ik zo ontzettend leuk van die tweedehandsboeken. Soms een naam er in, heb wel eens een boek gekocht met een opdracht er in. En altijd ben ik dan ook nieuwsgierig van wie dat boek dan was.
Of zoals met dit boek waarin ik lees dat ze geboren in in 1974, ik weet niet wanneer ze dit ingevuld heeft maar mijn fantasie en hetgeen ze schrijft doet me vermoeden dat het zo ongeveer rond het millennium moet zijn geweest. Dan zijn we nu zo’n 16 jaar verder en vraag ik me af: Zou ze nog bij Arco zijn???  Heeft ze inmiddels al kinderen?? Zit het bij haar baan eindelijk in de lift?  Heeft Arco die oude wagen gekregen van haar die ze hem zo graag wilde geven?? Is ze zelfverzekerder geworden??
Ik zal het nooit weten maar het feit dat ze in het werkboek niet verder gekomen is dan het tweede inzicht zegt misschien iets over haar zelf. Of heeft ze zelf het inzicht gekregen zonder werkboek dat er altiboek2 (Small)jd dingen te wensen blijven in het leven, je niet alles kan hebben en tevreden moet zijn met wat je hebt en wie je liefhebt. Heeft het leven haar dat inmiddels geleerd. Ik weet het niet…..
Mijn lampje doet het trouwens wel perfect, goed zicht op mijn toetsenbord en scherm en ook nog instelbaar als ik iets beter wil zien…….. Hoe snel kan een mens tevreden zijn daar heb ik dat werkboek niet voor nodig.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Zou ze nog bij Arco zijn??

  1. ria zegt:

    Nu kun je weer volop aan de slag Anneke
    Geniet van een zonnige dag,
    Groetje, Ria

  2. Voor 3 euro, kan je niet in het donker zitten achter de pc hoor Anneke.

  3. Bernadette zegt:

    Ik zou heel graag weten welk soort lampje je gekocht hebt
    Ik vind maar niets waar ik tevreden over ben. De meeste lampen
    verblinden me eerder dan dat ze me helpen.
    Het is de eerste keer dat ik reageer maar ik wil je wel laten weten dat
    ik heel graag bij je lees en ik geniet van je mooie foto’s.

    • gewoonanneke zegt:

      Hallo Bernadette. Leuk dat je mijn blogs lees. Dat lampje lijkt op een lampje wat je ook boven bijvoorbeeld een schilderij kan hangen. Ik heb het aan een plank boven mijn computer gehangen. Maar je kan het ook tegen de muur doen. Je kan het uittrekken hoever je wil en naar boven en beneden doen als je meer licht op je beeld wilt hebben. een heel handig lampje vind ik. Hoe het heet weet ik niet heb de verpakking al weggegooid incl. de gebruiksaanwijzing. Heb wel een foto maar dan moet je maar een mailen.

  4. minoesjka2 zegt:

    O, geweldig, de Celestijnse belofte ………… heb ik ook gelezen, dat is een tijd terug zeg 🙂 Zou het haast nog eens gaan lezen, het staat immers nog in mijn boekenkast.

Geef een reactie

