Put the radio on

Eigenlijk begon ik een paar weken geleden al ’s avonds de televisie uit te laten en de radio aan te zetten. Om eerlijk te zijn omdat Ajax geen kampioen werd terwijl iedereen en ik dus ook dat wel verwacht (en zeker gehoopt) had. Ik had er helemaal geen zin om al dat gezeur er over te horen dus radio aan en tv uit. En eigenlijk beviel me dat best goed. Lekkere muziek ’s avonds met zo nu en dan een praatje er bij. En dus bleef regelmatig de televisie uit.
Ook de laatste week kwam het er eigenlijk niet van om de televisie aan te zetten en heb ook niet het gevoel dat ik er veel aan mis eigenlijk. Mocht er wereldschokkend nieuws zijn dan hoor ik dat ook wel op de radio.
Vandaag een rustige dag, het is soms ook wel heerlijk na zo’n hectische week om even helemaal met niemand te praten een dagje.
Even nog een paar uurtjes in de tuin gewerkt voordat het begon te regenen. De vijver was helemaal vol gegroeid met kroos en heb er een paar emmers uitgehaald. Wel een klusje om te doen want het stikt van de kikkervisjes in de vijver dus moest alles nakijken zodat die niet in de container zouden belanden. Er zat ook nog een mooie salamander tussen en wat waterdieren die ik ook maar terugzette. Maar het was lekker om even zo in de tuin te zitten prutsen. Later in huis en toen, hoe haal ik het in mijn hoofd, begonnen met mijn kledingkast eens door te spitten en op te ruimen.
Deed weer verrassende ontdekkingen van kleding waarvan ik het bestaan amper meer wist, kan geen kwaad om eens te gaan “winkelen” in mijn eigen kledingkast. Maar ook wel weer dingen opgeruimd. (Heb ik nog niet genoeg op te ruimen bij mijn moeder ? )
Nou ja gewoon lekker bezig geweest. Zet mijn map met favoriete muziek op en ga lekker mee lopen zingen.
Heerlijk om zo bezig te zijn en eens ergens anders aan te denken. In de tuin is het ook nog druk met vogels leuk om te zien. Ook jongen met opengesperde bekjes en natuurlijk komen ze hun dagelijkse bad nemen of drinken uit de vijver.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

16 reacties op Put the radio on

  1. Rob Alberts zegt:

    Ja, de tv heb ik weggedaan.
    Al kijk ik nu wel weer meer naar het scherm van mijn laptop.

    Belangrijk nieuws komt toch wel ergens voorbij.

    Fijne week!

    Vrolijke groet,

  2. fialas zegt:

    ik haal het kroos weg met een schepnetje, dan heb je ook geen bijvangst van salamanders en kikkervisjes.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb het ook met een schepnet gedaan maar zat vol met kikkervisjes en inderdaad ook een salamander. Heb best een grote vijver dus zou ook niet weten hoe ik dat anders kan doen.

  3. fialas zegt:

    radio doet minder mee met hypes, ofschoon r
    adio 1 er tegenwoordig ook weg mee weet. Voor het geestelijke en lichamelijke welbehagen is Radio 4 het fijnste.

  4. Het is altijd heerlijk om bij je favoriete muziek waar je vaak goede herinneringen aan hebt, weg te dromen Anneke.

  5. ria zegt:

    Ik wens je fijne droommaandag Anneke. Je hebt het weer mee:-)
    Groetje, Ria

  6. Heb ook al heel lang bijna geen TV aan ’s avonds. Soms kijk ik ergens naar met een half oog en dan laat ik hem aan staan. En denk dat soms, wat een gezeur allemaal… Af en toe muziek die ik zelf wil horen. En heel veel stilte is soms ook zo heerlijk!

  7. rietepietz zegt:

    Wij hebben alleen overdag nooit T aan, in de avond wil Henk altijd wel kijken en kijk ik meestal met lappie op schoot met een half oog mee.Overdag staat altijd gezellig de regionale zender aan!

Geef een reactie

