Te vroeg gejuicht ??

Had best een strakke planning voor deze week waar ik me wel aan moest houden, voor de donderdag dingen voor de krant, subsidie aanvragen voor het jeugdwerk, ’s middags weer in mijn moeders huis omdat de rolstoel opgehaald zou worden….. Moest kunnen.
Donderdagochtend geen internet, geen telefoon, geen tv. Nou met geen televisie en vaste telefoon kon ik wel leven maar geen internet was wel heel lastig en dat is voorzichtig uitgedrukt. Dus ik opnieuw alles maar afgesloten en opgestart maar het lampje bleef maar knipperen zonder dat alles geactiveerd werd. KPN bellen. Het menu doorgenomen, alles goed gedaan. Ze gingen de lijn doormeten en vonden een kabelstoring er zou een monteur komen vandaag dus tussen 12 en 2 uur. Dat was flink balen. Opeens een donderdagochtend zonder doel en veel dingen te kunnen doen en ’s avonds ook mijn werk voor de krant niet kunnen doen.
Vandaag eerst werken, half 12 weer thuis, stel dat ie vroeg zou zijn. Wie er kwam of niet kwam geen monteur in ieder geval van KPN.
Drie wassen gedraaid, de afwas gedaan, dingen opgeruimd, dat wilde ik allemaal helemaal niet doen, wilde mijn zaken afhandelen en werken maar wachten is niet helemaal mijn ding.
Kwart over 2 nog geen monteur, ik weer KPN bellen, ken het menu nu onderhand uit mijn hoofd. Weer gevraagd om opnieuw op te starten en te resetten. Ook al zei ik dat ze de vorige keer een kabelbreuk hadden gevonden, probeer het nog maar een keer. Weer vijf minuten wachten. En toen ik vroeg waar die monteur bleef zei de dame dat hij onderweg moest zijn. Wacht nog een half uurtje als hij er dan nog niet is bel dan nog een keer. Krijg meteen twee mailtjes (hoe kan je die lezen als je geen internet heb haha, had nog wel mijn mobiel met internet) Wilt u problemen oplossen. Log in op KPN…… ja hoor lekker handig als iemand belt voor een internetstoring om dan zo’n mail te sturen.
Drie uur, weer bellen, weer hetzelfde menu maar in ieder geval niet vragen om weer te resetten. Deze man was wat doortastender en zei dat hij meteen een monteur opdracht zou geven om te komen. En inderdaad nog geen 3/4 uur later was de monteur aanwezig.
Een aardige man en hij gaat de leiding doormeten en concludeert meteen dat bij de centrale de stekker er gewoon uitgehaald is. Dat gebeurt wel meer, vertelt hij.Dan moeten ze een stekker in de buurt er uit halen en nemen ze een verkeerde. Tegenwoordig nemen ze iedereen maar aan, die krijgen een dag een cursus en dan gaan ze aan de slag. Zelf is ie al wat ouder en loopt al een aantal jaren mee. De centrale ik dichtbij mijn huis op een industrieterrein en hij gaat er naar toe om hem weer aan te laten sluiten. Dat bakje thee dat hij wel wilde hebben had ie dik verdiend. Teruggekomen start hij alles weer op en blijft net zo lang tot alles weer werkt, televisie, telefoon en internet. Heel erg blij maar moet zeggen dat ik er heel slecht tegen kan deze dingen die dan zo anders lopen. Maar goed moet ook niet zeuren natuurlijk, heb eigenlijk nog zelden of nooit storing gehad maar het kwam op dit moment wel heel slecht uit. Dat wordt nog even racen om alles weer in orde te hebben want het weekend ga ik lekker weer naar hopelijk een zonnig Apeldoorn.


Gisteren nog wel onderweg wat mooie foto’s kunnen maken, had ineens natuurlijk tijd over haha.. Zag een stel zwaluwen die af en aan vlogen met hun bekjes vol insecten om de jongen te voeren. Zo’n prachtig gezicht was dat.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Te vroeg gejuicht ??

  1. Marja zegt:

    Prachtige foto’s. Fijn dat de storing uiteindelijk is opgelost.

  2. Ze moeten gewoon met hun tengels van die stekkers afblijven!! hihi. Hele fraaie foto’s Anneke.

  3. rietepietz zegt:

    Breek me de bek niet open, ik hoor af en toe verhalen van monteurs die niéts van hun werk afweten. Extra vervelend als een monteur niet komt op de beloofde tijd, daar pas je toch je dag op aan dus wordt die dag écht in de war gegooid. Gelukkig dat alles nu opgelost is.
    Dat is genieten zeg die zwaluwen!

  4. minoesjka2 zegt:

    En zo ben je dan opeens een dag verder, omdat er iemand de stekker niet weer in het contact gestoken heeft ……………………. 😦 Kijk, daar hebben die zwaluwen dan weer geen last van….

  5. ria zegt:

    Hier was gisteren enkele uren storing. Vervelend en zonder voorafgaande waarschuwing.
    Zo mooi die zwaluwen. De meesjes zijn ook nu uitgevlogen, die nestelen nog een keer.
    Groetje, Ria

  6. Kakel zegt:

    Ik houd van zwaluwen. Hun manier van vliegen en het geluid van de gierzwaluwen. Prachtige foto’s, je kan zo voor een natuurblad gaan werken!
    Veel plezier in Apeldoorn.
    Lieve groet

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel Mirjam. Ja die gierzwaluwen hebben een tijdje in ons huis genesteld ieder jaar tot we nieuwe dakpannen kregen. Jammer hoor. ZIjn mooie vogels. Maar ook de boerenzwaluwen in de polders die zo langs je heen schieten als je fiets. Schitterend.

  7. Lot zegt:

    Ik woon tegenover een park en vorig jaar zaten er 3 zwaluuwtjes op het hek die gevoerd werden door een groep ouders. Elke keer werd er langs vliegend iets gegeven, wat erg leuk om te zien, helaas geen foto’s kunnen maken.

  8. Hoop dat je het leuk hebt in Apeldoorn, even niet aan andere perikelen denken!
    Mooie foto’s!

  9. Plato zegt:

    Wat een gedonder toch altijd met die providers. Hier bij Ziggo is het ook vaak raak. Je hoort niet anders. TV vind ik ook niet zo erg maar internet moet wel beschikbaar blijven hoor. Joh….we zijn toch een beetje verslaafd.
    Mooie foto’s. Heel bijzonder een zittende/staande zwaluw. Meestal zie we ze toch vliegen 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik zie ze meestal ook vliegen (de zwaluwen dan gelukkig) dus was blij dat deze bleef zitten en gevoerd werd door de ouders. Ja als ik geen internet heb kan ik niets voor de krant ook doen,dat is lastig. Was voor de eerste keer in al die jaren (denk zo’n 18) dat ik voor de krant werk dus ik mag niet klagen over KPN.

  10. Rob Alberts zegt:

    Ik herken deze ervaring met problemen elders met mijn aansluitingen.

    Maar uiteindelijk is dat ook bij mij verholpen.

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

