Met de trein kom je nog eens ergens…..

Tja Apeldoorn (Small)het werd een enerverend maar ook een geweldig fijn weekend in Apeldoorn bij
mijn vriend.
Zondag een uur eerder weggegaan dan de bedoeling was, ik moest nog een fietsabonnement koppelen aan mijn NS kaart, althans dat dacht ik dus wilde ruim de tijd hebben om te reizen zonder stress enUtrecht (Small) drukte.
Nou dat uur had ik dik nodig om op dezelfde tijd in Apeldoorn te komen. Normaliter heb ik in een keer een aansluiting van Gouda naar Apeldoorn in een uur tijd. Nu strandde ik i.v.m. werkzaamheden aan het spoor in Utrecht eerst in Woerden. AHerten2 (Small)llemaal uit de trein, 20 minuten later allemaal er weer in en doorgereden naar Amersfoort, weer overstappen en uiteindelijk precies in de trein te komen die ik eigenlijk wilde hebben. Heel gemakkelijk zo’n stationsfiets hoor moet ik zeggen. Lekker gaan fietsen door Apeldoorn naar park Berg en Bos. Ik kreeg toen ik de naam zag wel een déjà vu gevoel. Ik wist gewoon dat ik er een keer geweest was. Of het met een schoolreis was geweest of ergens anders mee maar ben er ooit geweest wel heel lang geleden.
Lekker gaaIjsel2 (Small)n wandelen, nog damherten gezien, helaas geen camera bij me, kon er niet meer bij in mijn rugzak, komt vast nog wel een keer. Nog een wild zwijn maar die was volgens mij bijna toe aan de BBQ zag er niet erg gezond uit. Het was wel bewolkt en grijs maar niet koud en maar een spatje regen meer niet dus we troffen het eigenlijk prima. Hele grote karpers zwemmen daar in de vijver en het is een mooi park, meteen naast de Apenheul.
Apeldoorn is mooi om te zijn. Vanmiddag toen ik terugging naar huis mooi op tijd voor de trein, dat was al een wonder op zich haha. Fiets weer ingeleverd en toen hoorden we dat er een ongeluk was geweest met een persoon zoals dat op de borden stond. Triest natuurlijk dat iemand zich voor de trein gooit. Je zou dat bericht maar thuis krijgen. Maar het gevolg was wel dat geen trein meer reed. Zwolle (Small)Voor mij niet zo heel erg maar voor veel mensen die naar Schiphol gingen natuurlijk wel een probleem. Zelf moest ik via Deventer, overstappen op de trein naar Zwolle en daar weer de intercity naar Rotterdam. Maar toen was ik al even onderweg. Maar ach ja zo zie je nog eens wat, de Gelderse IJssel, voorbij Deventer vond ik het best een saai landschap, hoop niet dat ik iemand hiermee beledig haha.  In Gouda ook de bus mis dus even de stad ingelopen en uiteindelijk na vier uur was ik weer thuis. Dat is ruim dubbel de tijd dat ik er normaal over doet. Maar goed behalve dat ik het behoorlijk zat was geen probleem eigenlijk voor mij. Had nog wel een vergadering maar moest IJssel2 (Small)ook nog een Verlies en Winstrekening maken een planning een jaarverslag dus daar heb ik me vanavond maar op geworpen en ook nog gelukt allemaal. Toch nog een paar foto’s  gemaakt met mijn Iphone, niet mijn ding hoor maar goed toch nog leuk als herinnering  aan een mooi weekend.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Met de trein kom je nog eens ergens…..

  1. De werkzaamheden aan het spoor, waren uitgelopen zag ik bij het nieuws. Jij hebt dus de toeristische route gedaan Anneke.

  2. rietepietz zegt:

    Met de trein volgens de dienstregeling ergens op tijd aankomen is eerder uitzondering dan regel. In jouw geval gelukkig niet héél erg maar soms kun je er toch aardig de mist mee in gaan..
    Nou ja, hoofdzaak is dat het geen invloed had op je gezellige weekend, welkom terug.

    • gewoonanneke zegt:

      Nee hoor laat mijn weekend daar niet zo gauw door bederven. Ik heb heel eerlijk gezegd nog niet veel slechte ervaringen met treinreizen, misschien altijd geluk gehad reis ook nooit in de spits ook natuurlijk.

  3. ria zegt:

    Al met al is het dan toch nog een gezellig weekend geworden:-)
    Groetje, Ria

  4. Heerlijk dat je zo’n fijn weekend hebt gehad! Genieten hè.
    En ach… als je verder geen haast hebt geeft het ook niet. Om deze trieste reden kan niemand boos worden..

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ondanks de reden werden toch wel veel mensen boos hoor. Maar goed ik had geen haast of zo. Was echt een fijn weekend.

      • Zo is het, je kunt er toch niks aan veranderen..
        Vanmiddag moesten we naar een andere gate op Schiphol. En mopperen iedereen, en bellen en klagen van ‘we komen zeker een half uur later aan’. Viel alles mee, maar ik snap het niet, je kunt er toch niks aan doen…

Geef een reactie

