En de stilte valt zo hard……

Het ene moment zit ik in de tuin bij mijn moeders huis samen met mijn broer en zus en hebben we het over de moeilijke momenten die we alle drie zo nu en dan hebben.
Mijn broer toen ie dingen weg moest brengen, mijn zus die nog steeds met een stuk boosheid zit die nu een beetje begint te zakken pas en ikzelf had het vorige week toen ze opeens van de kringloop bijna alles (gelukkig hoor) meenamen.
Ik voelde opeens het huis zo leeg en dacht alleen de regels van een song  van Dik Hout “de stilte valt zo hard dat het wel waar moet zijn”.
Er is nog een flink klusje te gaan maar gelukkig hebben we nog tot 1 juli aanstaande om het allemaal voor elkaar te krijgen.
Dan had ik een heel fijn weekend in Apeldoorn bij mijn vriend, ook nog allemaal pril en nieuw maar heerlijk dat ik hem ontmoet heb en we hebben het goed samen.
Momenteel heb ik een paar dagen “vrij” genomen. Ander werk aan de winkel namelijk een feestweek, hoe dubbel kan alles zijn.
Vier dagen feest bij ons in het dorp in een grote tent waar zo’n 2000 mensen per avond komen en verschillende artiesten optreden.
Ik help daar als vrijwilliger een aantal uren mee in ruil voor het maken van foto’s op een goed plekkie en ik werk er een aantal uren gewoon in plaats van mijn andere werk dat ik normaal doe. Want deze week wordt georganiseerd door ’t café waar ik een paar uur per week werk.
Gisterenavond trad Jan Smit op, ach eigenlijk is het repertoire niet mijn ding maar het is wel gezellig in de tent altijd. Een paar maffe DJ’s beetje uit de disco tijd.  Ik kom veel bekenden tegen, het werken is gewoon leuk om te doen, heel druk maar gewoon een paar uur mijn verstand op nul en gaan.
Vanavond ook weer dan komt er een bekende DJ La Fuente weer draaien. Weer heel andere muziek dan gisteren en wat ander publiek denk ik. Het is altijd afwachten.
Veel mixed emotions dus momenteel maar eigenlijk voel ik me er

wel goed bij. Hou nou eenmaal wel van hectiek en druk bezig zijn met van alles.
En als daarna de stilte hard zal vallen komt er wel weer wat anders. Lekker fietsen wat er nu weinig van komt of fotograferen, lekker luieren hopelijk met mooi weer. Mijn tuintje, mijn vriend. Ook dat is wel een aantrekkelijk vooruitzicht eigenlijk.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op En de stilte valt zo hard……

  1. Door alle drukte, heb je het niet zo in de gaten gehad Anneke, maar er is toch een gat gevallen in jou leven, en dat kan niet meer worden gedicht.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat klopt wel, denk dat ik het pas gaat merken als ik de deur mijn moeders huis voor het laatst uit ga. Nu ben ik er nog meer dan toen ze nog leefde om dingen te doen.

  2. Kakel zegt:

    Ik ben blij voor je dat je “verkering” stand houdt. Samen voelt het leven toch heel anders aan dan alleen. Volgens mij heb jij aan één leven niet genoeg, Anneke (-:
    Lieve groet

  3. AnneMarie zegt:

    Een vriend, 👍👍👍 het is je van harte gegund. Het verdriet om je moeder zal nog wel even blijven. Het steekt altijd de kop weer op. Tijd is de beste heelmeester.

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je haha. Ja denk als haar huis echt leeg en weg is dat ik het dan misschien nog meer ga missen. Maar weet uit ervaring inmiddels wel dat ook dan dingen wel weer ingevuld gaan worden.

  4. beaunino zegt:

    Ik ben bang dat ik een aantal gebeurtenissen heb gemist Anneke. Sorry, ben zo met mezelf bezig.

  5. ria zegt:

    Fijn weer zo’n prille liefde bij de bloggers. Je kunt gelukkig verdriet afwisselen met plezier. Je moeder zou trots op je zijn.
    Lieve groet, Ria

  6. Heerlijk Anneke, dat het zo leuk is met je vriend in Apeldoorn. Ik gun het je zo!
    En ja… het gemis van je moeder is natuurlijk nog maar kort. Tijd geven hoor!
    En leuk dat de feestweek weer geslaagd was, is toch altijd een happening in zo’n dorp 🙂

  7. gewoonanneke zegt:

    Kom gauw weer ff reageren bij je hoor heb het wel gelezen hoop dat het beter gaat maar weinig tijd om te reageren momenteel 👍👍

  8. minoesjka2 zegt:

    Het is een moeilijk proces van afscheid nemen, maar hoe moeilijk ook, zal het opruimen van het huis, en straks de deur definitief voor het laatst dicht doen wel helpen bij de verwerking.
    En die afwisseling, met het verlies bezig zijn, werken in de feestweek en jou nieuwe vriend zal juist goed zijn, om ook eens wat afstand te kunnen nemen.

Geef een reactie

