Effe bijkomen……

Zo de feestweek in ons dorp zit er weer op. Vier dagen lang zo’n 2000 mensen met afwisselend een aantal artiesten. Voor elk wat wils zal ik maar zeggen.
Een Nederlandstalige avond, een DJ een keer, een band en dan een aantal artiesten tussendoor. En dat alles voor vier avonden voor 25 euro. Dat is niet veel geld. En er is dan ook een levendige handel op Facebook om kaartjes te ruilen en te kopen want niet iedereen gaat natuurlijk vier avonden achter elkaar.
Leuk om te zien en een beetje bij de organisatie betrokken te zijn (nou ja niet dat ik dingen organiseer maar doordat ik er werk hoor ik wel alles uit eerste hand en help ook mee) .
De eerste twee avonden tot 12 uur en de laatste twee tot 1 uur ’s nachts. En na afloop even helpen dus voor ik alle avonden thuis was en in bed lag was het wel half vier. En dat ga ik wel merken na vier dagen hoor. Pff was vandaag helemaal versleten. En dan ga ik vandaag een beetje lopen hangen in de tuin. Wat op mijn stretcher liggen, wat lopen rommelen in de tuin.  Het lijkt wel of ik daar nog veel meer moe van wordt dan dat ik gewoon op de fiets was gestapt en een eind was gaan fietsen. Maar goed dat heb ik niet gedaan.
Nou ja het heeft gewoon een dagje nodig om weer even bij te komen van alles. Het waren voor mij echt wel vier hartstikke leuke dagen. Wel hard aanpakken maar ook de gezelligheid met mensen onder elkaar die de klus moeten klaren. En even mijn focus op andere dingen.
En hoewel het mijn muziek niet zo was is dat eigenlijk op zulke dagen helemaal niet zo belangrijk. Hoewel die maffe DJ’s van de eerste dag er wel een leuk feestje van maakten samen en ook de band van de laatste dag bracht goeie muziek.
Heb zo in de afgelopen jaren al heel wat Nederlandse artiesten op de foto gezet. Moet eerlijk zeggen dat ik Jan Smit dit keer leuk vond met het publiek, de vorige keer werkte hij duidelijk zijn riedeltje af maar nu deed hij het leuk. Nick en Simon waren er, nou heb ik al niks met die muziek en zeker in zo’n feesttent waar iedereen loopt te hossen en klossen vielen ze gewoon in het niet.  Dan wist Thomas Berge er echt een feestje van te maken. Ach ja ieder heeft ook zijn eigen smaak natuurlijk en dat is prima.
Op de Nederlandstalige avond waren ook de Alpenzusjes en De Zware Jongens. En ik moet zeggen die weten zo’n zaal echt helemaal op te zwepen zodat iedereen meedoet en dat vind ik dan best knap. Twee van die heel sportieve meiden die gewoon een uur staan te dansen op het toneel. Ik doe het ze niet na.
Maar goed voor jong en oud was er wat te beleven dus, het weer was goed en geen artiest die af had moeten zeggen zoals in voorgaande jaren wel eens gebeurde. Dus denk dat ze tevreden kunnen zijn met het resultaat. En nu gauw terug naar mijn eigen muziek die ik mooi vind……….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Effe bijkomen……

  1. Een mooi fotoverslag Anneke. Dagobert Duck zat vast niet in de zaal, want die moet niets van de zware jongens hebben hoor.

  2. Marja zegt:

    Tjeempie. Hoe houd je het vol?

  3. ria zegt:

    Knap hoor hoe jij dat aankunt.Petje af
    groetje, Ria

    • gewoonanneke zegt:

      Had dit jaar wel ingepland om overdag weinig te doen, beetje fietsen hoogstens. Maar merk ook wel dat het ieder jaar zwaarder wordt of zou het komen omdat ik ieder jaar ouder wordt.

  4. Rietepietz zegt:

    Poeh…. 4 avonden rond half 4 thuis…!!! Ik zou het niet trekken maar ja, ik ben een ochtendmens en ik weet dat jij dat juist niet bent. Maar was vast wel fijn om even héél iets anders aan je hoofd te hebben.

  5. platoonline zegt:

    Een zinderende avond dus. Ja, dat is geweldig… hoe sommige artiesten de stemming er in weten te brengen. De zware jongens ken ik ook alleen maar uit de Donald Duck en Edward heeft zeker gelijk als hij zegt dat oom Dagobert bij hun aanwezigheid zijn geluksdubbeltje snel in zijn kluis zou hebben gestopt.
    Mooi verslag, leuke foto. En nou maar een beetje uitrusten 🙂

  6. minoesjka2 zegt:

    Prachtige actie foto’s Anneke, maar ik kan me voorstellen dat 4 dagen lang genoeg is 🙂

Geef een reactie

