Kan geen gaatje meer zien..

Gisteren maar weer begonnen in het huis van mijn moeder met dingen die gedaan moeten worden voordat het weer opgeleverd kan worden.
Een kennis van mijn broer die bij de WBV werkt had vrijblijvend even door het huis gelopen en gezegd wat er volgens hem wel kon blijven zitten en wat weg moest.
Kasten mochten blijven zitten, gordijnrails ook en de zonwering en rolhorren.
Maar nu kwam er een brief van de WBV en daar stond in dat ze het huis gingen verkopen en dat er niets mocht blijven zitten ter overname voor een volgende bewoner.
Dus volgens mij moet alles er gewoon uit en er stond ook expliciet in die brief dat de gaatjes gevuld moesten worden en waar die gaatjes in het behang zaten mocht er geen opvulkit op het behang zitten.
Nou ja mijn zwager had vorige week al die gaatjes (en dat waren en heulllllllllll veel want mijn moeder hield van schilderijtjes en dingen ophangen) gevuld maar gewoon ook lekker op het behang gesmeerd.
Dus gisteren maar begonnen met alle horren en gordijnrails weg te halen overal en de gaatjes te vullen. Bij de gaatjes in het behang haal ik met een plamuurmes het behang er om heen weg en doe er nog een klein laagje overheen. Zo zou het toch wel goed moeten zijn.
Vanmiddag was ik het ineens spoegzat, had er helemaal tabak van en toen mijn broer nog even kwam kijken zei ik, ik stop er ff mee. Had het helemaal gehad met al die rotgaatjes. Vannacht kon ik ook niet slapen en zat om half 4 nog op om een bakje thee te drinken. Dus een kort nachtje.
Krijg ook het idee dat ze denken dat we er al zijn als het afval weg is maar ik weet dat dit niet het geval is. Heb al eerder een huis leeggehaald en het venijn zit meestal in de staart. Dan kom je nog allerlei dingen tegen. Mijn broer liet me een lijstje zien van allemaal afspraken zien die hij in het ziekenhuis had en mijn zus gaat vrijdag op vakantie.
Voor het eerst mis ik ook mijn auto, heb daar nog een aantal spullen staan die ik mee moet nemen en als ik een auto had gehad, was dat al lang gebeurd.
Gelukkig komt mijn zoon vrijdagmiddag en zaterdag helpen, hij kan dan de aanhanger van mijn broer wel gebruiken en dan schiet het tenminste een beetje op.
Genoeg te regelen zo. Want ja sommige mensen zullen denken wat haal je in je hoofd maar ik ga ook het terras uit mijn moeders huis verplaatsen naar mijn huis. Hoezo zoek je werk ??
Morgen komt er nog een andere kringloop dingen ophalen en donderdag de WBV dus ben heel benieuwd wat die nog voor eisen hebben. Afwachten dus maar even. Een voordeel als mijn zus op vakantie gaat krijg ik haar auto dat maakt sommige dingen wel iets gemakkelijker. Niet altijd hoevenWillen vragen of iemand wat voor me wil doen.
Mijn moeder had ook hier en daar bordjes met spreuken ophangen.  Een zag ik in de bijkeuken hangen met de tekst “willen is kunnen” en die nam ik mee naar huis. Willen is kunnen, ja maar soms zijn er toch dingen die ik niet kan doen. Maar het gaat vast wel lukken om het huis voor 1 juli opgeleverd te leveren met een beetje hulp van wat andere mensen. .
En lieve lieve bloggers……..ik lees wel blogs, soms geef ik een reactie maar het is echt heel summier. Komt er gewoon even niet van maar er komen vast wel weer andere tijden…….. beloof niet dat ik ze dan allemaal in kan halen maar blijf wel redelijke op de hoogte van mijn vaste klanten zal ik maar zeggen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Kan geen gaatje meer zien..

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Denk nimmer dat je MOET lezen of reageren in blogland.
    Want dan is het niet meer leuk.
    Het is een land van vrijheid/blijheid.
    En ik kom je niet helpen, want ik moet Treeske sjouwen 😜

  2. Lot zegt:

    Ik het huis van mijn ouders mocht de vloerbedekking die in de hele flat hetzelfde was en de rolgordijnen konden blijven zitten. Deze flat wer ook vekocht en de verkoper vond het er zo voor aspirant kopers netter uitzien. Ook een grote slaapkamerkast kon blijven staan omdat anders de muur er veel lelijker zou uitzien en eronder geen vloerbedekking lag.

  3. AnneMarie zegt:

    Wat een klus zeg. Jammer dat er zo weinig hulp is. Maar straks is het klaar, kun je van het weer gaan genieten.

  4. Je hoeft je niet verontschuldigen hoor Anneke, het is heel begrijpelijk dat je even geen tijd hebt om uren achter de pc te zitten. Reageren is ook niet een verplichting, neem je tijd hoor.

  5. ria zegt:

    Kijk eens goed het huurcontract na van je moeder. Het is maar de vraag of je het verplicht bent of dat het een verzoek is.
    Het bloggen komt wel weer Anneke. Zorg eerst goed voor jezelf.
    groetje, Ria

  6. Rietepietz zegt:

    Best wel onzin dat alles eruit moet omdat het verkocht wordt.Een koper haakt écht niet af omdat er gaatjes in de muur zitten, meestal wordt tóch het hele huis gestript..
    Kan me goed voorstellen dat je het wel een beetje gehád hebt.
    Gewoon op een laag pitje loggen als je even voor de afleiding kiest;-)

  7. varendvolk zegt:

    Geen gaatje meer kunnen zien is niet zo erg als er geen gat meer in zien.Sterkte er mee!

  8. Rob Alberts zegt:

    Strekte met de gaatjes.
    Ik hoop dat je er nog steeds een gat in ziet.

    Bemoedigende groet,

  9. minoesjka2 zegt:

    Nou, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment al die gaatjes vullen heel erg zat bent!
    En wat lezen op mijn blog betreft? Ach meis, neem gewoon jou tijd ……. zoveel mis je niet ,want zoveel schrijf ik niet 🙂

  10. staartje zegt:

    Sterkte Anneke. Even niet loggen en reageren mag

Geef een reactie

