Vlieg er eens uit

helikopterVandaag eens wat andere dingen gedaan, had nog een paar afspraken voor de krant staan en even mijn mijn zus lunchen voordat ze op vakantie gaat. Paar wasjes draaien want krijg een druk weekend voor de boeg en dan komt er ook niet veel van.
Wel nog even vanmorgen heen en weer gefietst om de spullen met de kringloop mee te geven. Maar had een witte lange broek aangetrokken, zomers outfit en niet echt werkkleding hoewel bij mij er nooit een garantie is dat ’s avonds die broek nog helemaal wit is. 😉  Wel even nog wat dingen losgeschroefd toen ik moest wachten maar niet echt grote klussen gedaan. Een bijzonder fijn gesprek vanmiddag met een stel dat 60 jaar getrouwd was. Ik ga meestal een half uur voordat de burgemeester komt voor een praatje en als hij dan komt dan kan ik foto maken en weer naar huis gaan.
Gisteren toen ik met zoon en schoondochter afspraken zat te maken zei mijn schoondochter, we moeten ook nog afspreken om een keer de helikoptervlucht te gaan doen.
Goed idee zei ik want toevallig belde die man van de rondvlucht net toen mijn moeder overleden was om het eens af te spreken.
Het was nog niet gemakkelijk om een aantal data te vinden dat we alle drie konden maar we vonden vier opties.
De man gaat het nu verder regelen want iemand van de organisatie waarbij ik het gewonnen heb wil dan ook foto’s maken en de pers. Pff dat hoeft nou ook weer niet zo nodig van mij maar goed ze willen ook weer reclame natuurlijk.
Zet mijn schoondochter er wel op haha.
Ik vroeg van waar ze vlogen of dat Zestienhoven was of zoals het tegenwoordig heet Rotterdam The Hague Airport maar nee hoor de man zei dat hij ging regelen dat ik ergens dichtbij bij een boer opgehaald zou worden en ik moest er over nadenken waarover ik wilde gaan vliegen. O wat leuk eigenlijk wel maar wat een gedoe ook, we moesten er wel om lachen hoor. Bij mij voor is een industrieterrein waar de traumahelikopter al een paar keer geland is. Dat is misschien ook wel een optie, bijna voor de deur. Vind het nog steeds wel een beetje spannend maar ook wel iets leuks om weer naar uit te kijken. Het wordt wel begin juli en dat komt eigenlijk dan wel mooi uit ook.
Toch maar eens kijken welke mooie plekjes ik graag vanuit de lucht wil zijn, natuurlijk mijn huis en voor de rest zie ik het wel. Een stukje Lek ook mooi. Nou daar kan ik nog even over nadenken. Misschien dat mijn schoondochter het ook leuk vindt om over haar huis te vliegen. We gaan nog wel plannetjes maken om er samen even uit te vliegen. Weinig tijd om te fotograferen de laatste weken. Maar gisteren toch een kwartiertjes gepikt en even in het gras zitten kijken naar de zwarte stern die ik niet goed op de foto kreeg. De polder is prachtig momenteel met een kleurenpracht van al die bloeiende bloemen. Gisteren fietste ik langs de Lek daar zag ik ook zo’n mooi pallet aan kleuren en bloemen. Daar kan echt geen bos bloemen tegenop.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Vlieg er eens uit

  1. Marja zegt:

    Zo’n helikoptervlucht lijkt me geweldig.

  2. ria zegt:

    Heerlijk gaan vliegen Anneke
    groetje, Ria

  3. Je hebt het alweer behoorlijk druk gehad Anneke. Spannend hoor zo’n helikopter vlucht, wat zal je dan prachtige foto’s kunnen maken.

  4. Rietepietz zegt:

    Tja, witte broeken zijn ook niet heel erg mijn ding, volgens mij héb ik er zelfs geen op het moment.
    Grappig dat je “in de buurt opgehaald” kan worden, dat is natuurlijk een voordeel van een helikopter! Hoef je zelf geen camera mee te nemen als er iemand mee gaat om foto’s te maken, ook wel lekker voor een keer. .

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb er juist een aantal omdat ik vaak de avond niet haal om hem schoon te houden haha. Mijn camera gaat zeker mee hoor. Ze maken alleen foto’s van de helikopter denk ik als we instappen of zo. Ik zie het wel.

  5. Rob Alberts zegt:

    Veel plezier met je vlucht.

    Zomerse groet,

  6. Lot zegt:

    Paar jaar geleden een helicoptervlucht vanaf Lelystad gemaakt met mijn vader. We vonden het geweldig, veel leuker en prettiger voelen dan vliegtuig.

  7. Kakel zegt:

    Vliegen in een helikopter is tof, heus! Ik denk dat ik foto’s van de Lek zou maken. Hoe ze kronkelt door het vlakke polderland. Ik wacht geduldig op je foto’s (-::

  8. minoesjka2 zegt:

    O, leuk vooruitzicht die helicoptervlucht, zeker nu, nu het ook wat concreter wordt 🙂

  9. Spannend Anneke, gaat het toch echt gebeuren joehoeeeeeee!

Geef een reactie

