En dat bij een bedrijf…

Visdief1 (Small)Ik ga er zomaar van uit dat ieder bedrijf zijn eigen richtlijnen heeft en de een zal er misschien soepeler mee omgaan dan de ander maar toch.
Een aantal weken geleden kwam een opzichter van de WBV van mijn moeder naar het huis kijken, informeel omdat mijn broer het gevraagd had.
De zelf ingebouwde kasten van mijn broer mochten blijven. De tuin moest onkruidvrij zijn (welke tuin is dat ?? ) de blokhut moest weg, de badkamer zou
een renovatie project worden, de keuken zou ook vernieuwd worden.
Vandaag kwam officieel iemand die het huis op kwam nemen en zeggen wat er nog verder gedaan moest worden en wat niet zou hoeven.
Om half twee zou zij komen, een vrouw dus.  Ik was vanmorgen onderweg naar mijn moeder toen ze belde of ze een uurtje later mocht komen want ze woonde in Lekkerkerk vertelde ze en dan kon ze meteen doorgaan nadat ze geweest was. Nou ik had toch nog wel wat te klussen dus ik dacht ach ja waarom niet. En daarbij ook wel als ik niet te moeilijk doet, doet zij dat misschien ook niet. Zo werken dingen gewoon.
Meestal zijn die opzichters die komen kijken mannen, maar een vrouw, waarom ook niet.
Mijn bovenste knoopje van mijn bloes maar weer dichtgegaan (dit is een grapje hoor haha).
Kwart voor 3 was ze er nog niet. Nou ja ik zat lekker in het zonnetje te genietevisdief vliegend (Small)n van de visdiefjes die in het water achter de tuin aan het duiken waren naar visjes in de grote vijver.
Ze belde, het wordt wat later, zit helemaal vast in het verkeer en om kwart over drie was ze er en ik kende haar. Wist even niet waarvan en zij herkende mij ook en wist dat ik voor de krant werkte. Had haar een paar keer ontmoet vertelde ze bij een sportvereniging. Het kwartje viel bij me.
We gingen het huis door. De ingebouwde kasten moesten er uit. Naar al mijn zorgvuldig dicht gesmeerde gaatjes keek ze niet eens. De badkamer ging ze niet renoveren zei ze. Die was goed bijgehouden. De tuin keek ze helemaal niet naar, dat gaan de nieuwe bewoners toch zelf inrichten zei ze en de blokhut mocht blijven staan.
Eigenlijk kwam het er op neer dat we alleen de vloerbedekking nog weg moesten halen en de rest van de spullen uit het huis verwijderen. Pff daar had ik me nou toch nog wel druk over gemaakt.
Je kan zien dat het huis altijd goed onderhouden en bijgehouden is zei ze nog wel, dat vond ik dan wel leuk om te horen. Hoewel mijn moeder de laatste tijd niet zoveel meer kon natuurlijk was ze daarvoor altijd wel bezig in haar huisje. Maar gek is het wel natuurlijk dat twee mensen die zo’n huis moeten beoordelen zo heel anders reageren.  Dan is het ook maar een willekeur van wie je treft. visdief (Small)
Nou morgen gaat mijn zoon helpen, vanmiddag is mijn broer ook al een flinke vrachtwagen spullen naar de stort wezen brengen en zelf had ik ook een auto volgeladen om mee te nemen. Dus nog een paar daagjes de vloerbedekking er uit en dan is het ook wel klaar denk ik zomaar. Als mijn zus terug is gaan we met mijn schoonzus erbij nog even met zijn drieën het huis door als een witte tornado om het schoon te maken verder als alles weg is. Dan is het goed en kan er weer een periode in mijn leven afgesloten worden.

Foto’s visdiefjes uit mijn archief nog geen tijd om foto’s te maken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op En dat bij een bedrijf…

  1. Marja zegt:

    Er wordt soms heel bizar aan kapitaalvernietiging gedaan door die bedrijven. Pure onwil. Zo was er in de jaren 70 een buurman die alle plavuizen moest verwijderen. Later bleek dat de nieuwe huurders exact dezelfde smaak hadden en opnieuw plavuizen lieten leggen. Zelfde kleur, zelfde formaat.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat klopt hoor zag het ook bij de buren die gooiden alles in de container wat nog goed en mooi was en de nieuwe buurman die het niet zo breed heeft moest alles nieuw kopen en had het graag gehouden. Dat is zo zonde eigenlijk.

  2. ria zegt:

    Triest hoe sommige dingen gaan. Waarom wacht men niet tot a.k. bewoners het huis gezien hebben en kunnen overleggen wat ze zouden willen dat er bleef?
    Groetje, Ria

    • gewoonanneke zegt:

      Ja helemaal met je eens, zeker bijvoorbeeld voor rails en zo, Zijn allemaal nog helemaal goed en rolhorren. Passen nergens anders maar ik zou er blij mee zijn als ik er zou komen wonen.

  3. Inderdaad Anneke, dit boek kan je straks dicht doen, maar het verhaal vergeet je nooit.

  4. Rob Alberts zegt:

    Eind goed al goed, maar wel vreemd dat er zoveel verschillende ideeen zijn over dat opleveren.

    Zonnige groet,

  5. Rietepietz zegt:

    Nog een geluk dat ze in deze volgorde kwamen, was zij eerst geweest en dán die man had je nog een keer opnieuw moeten beginnen bij de laatste controle.
    Je hebt ook woningbouwverenigingen die bij dingen als de blokhut en gordijn rails zeggen dat je dat met de nieuwe huurder kan regelen. Wil die het hebben mag het blijven liggen/hangen/staan.
    eigenlijk een betere regeling.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik zou dat ook veel beter vinden hoor. Er zaten overal goede rolhorren nou die zou ik graag hebben hoor als ik daar kwam wonen maar alles moet er uit. Zelf heb je er eigenlijk niets aan omdat het niet past (een wel bij mij ) en rails en zo. Het is niet anders.

  6. Zonde hoor, dat er zoveel gesloopt moest worden…
    Maar ja, je hebt het maar te doen dan hè..

Geef een reactie

