Ff bouwvakker af……

De inzet van zoonlief, gisteren samen met mijn broer en vandaag samen met zijn neef, heeft er voor gezorgd dat er aardig schot in het huis komt. En daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Want hoe leuk ik het ook vind om te doen hoor dat knutsel en kluswerk wordt het ook wel tijd om het af te kunnen ronden.
Samen met mijn broer heeft Peter gisteren een flinke vracht afval weggebracht en de kasten die verwijderd moesten worden gesloopt. Nog een hele klus want mijn andere broer die ze gemaakt had was timmerman en dus was het stevig, alles netjes nog gekit en afgewerkt. Een degelijk bouwwerk geworden dus dat aardig wat sloopvaardigheid vroeg.
Maar ja Peter is ook wel net als ik, hij vindt het ook leuk om te doen en mijn broer er bij die met hetzelfde sop overgoten is haha waren we gisteren een mooie trio bij elkaar zo.
Wel leuk hoor, mijn broer en Peter leerden elkaar zo ook eens op een andere manier kennen en dat verstevigde wel de band tussen die twee.
Ik merk bij mezelf ook wel dat hoe langer ik er bezig ben hoe meer ik weer mee naar huis wil nemen dus regelmatig ging er nog een auto met spullen weer richting huiswaarts. Waar het dan ook weer een plaatsje moet krijgen en opgeruimd want heb geen zin om in twee huizen tegelijk een soort puinhoop te hebben. (Het stof hier en daar even niet meegerekend dan haha)
Denk nu nog twee keer rijden naar de stortplaats, nog een stuk vloerbedekking er uit halen dan is het wel klaar en kan er nog even schoongemaakt worden maar dat doen we op het laatst met de meiden even een leuke dag van maken om af te sluiten.
Ik voel voor mezelf dat het me goed doet dat het op deze manier gaat, ieder ding dat weggaat, ieder stukje dat leeg gaat is een stukje afscheid nemen voor me en dat had ik gewoon nodig zo.
Maar vandaag was ik even bouwvakker af. Even lekker aandacht voor mezelf. Peter en zijn neef hebben vandaag alle tegels uit de tuin van mijn moeder verplaatst naar mij thuis. Een flinke klus hoor om te doen voor de mannen. Ik zorgde voor de catering en het eten ging er tussendoor goed in.
Lekker nog wel een stukje wezen fietsen vanmiddag toen het mooier weer werd, heerlijk hoor, na een paar dagen autorijden weer even een verademing. Ben toch meer een fietser dan een autorijder als is het wel even verdraaid makkelijk natuurlijk een auto te hebben zo.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Tuin en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Ff bouwvakker af……

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ik vind fietsen ook fijner dan autorijden.
    Vandaar dat ik een Zeistermeisje heb.
    Flink eindje 😉

  2. Dat is allemaal nog heel wat werk hoor Anneke, maar gelukkig had je hulp van stoere mannen.

  3. ria zegt:

    Wat zul jij een grote zucht slaken als het karwei is geklaard Pfff…Ik leef met je mee.
    groetje, Ria

  4. Neeltje zegt:

    Goed dat je nog wat spulletjes van je moeder bewaard. Kan altijd nog weg.

  5. Fijn dat het inmiddels (ik loop weer achter hè) allemaal achter de rug is! Mooi afgerond zo..
    En nu kun je weer verder hè..

Geef een reactie

