Meisjes van 13

R-2732242-1362504446-4083.jpegPaul van Vliet zong er al over, meisjes van 13 er net tussenin.
Even lunchend bij de Hema zag ik er twee binnenkomen, misschien waren ze nog niet eens 13 jaar, schatte ze zelf zo laatste groep basisschoolleeftijd.
Twee dametjes in de dop zal ik maar zeggen. Gewoon lekker allebei in een spijkerbroek en shirtje. Allebei lang haar in een staart met gewoon een elastiekje.
Nog zonder make-up en andere dingen, alleen een paar oorbelletjes in. Zo te zien dikke vriendinnen die samen een broodje gaan eten bij de Hema.
Ze gooien hun jassen al vast op de beste plekjes, de banken die het lekkerst zitten, om verzekerd te zijn van een plaatsje en gaan hun eten uitzoeken.
Ik hoor het ene meisje tegen het andere meisje zeggen, hoeveel geld heb jij nog en wat neem jij.
Ze staan te kijken bij de broodjes maar ik zie ze ook nog staan te kijken bij de kindermenu’s, poffertjes met een verrassing. Een meisje staat al met de doos in haar handen.
VERJ. 13Weet je wat de verrassing is die er in zit, vraagt het andere meisje, kleurtjes. Ze zegt het op een manier alsof dat de grootste belediging is die ze hun aan kunnen doen, kleurtjes.
Het andere meisje zet meteen de doos terug en beide kiezen ze een broodje uit.
Een frisje er bij en ze gaan al kletsend zitten eten samen. Ze hebben het duidelijk goed naar hun zin. Hele schoolverhalen komen er langs waaruit ik dan weer opmaak dat mijn inschatting wel goed was. Laatste jaar basisschool. Giechelen iets wat ook duidelijk bij deze leeftijd hoort.
Prachtig om te zien die meiden, nog zo onbevangen  en ik denk blijf dat zo lang mogelijk meiden.

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Meisjes van 13

  1. Ik zie het helemaal voor mij, een heerlijk verhaal Anneke.

  2. Rietepietz zegt:

    Schattig hé, zo jammer dat ik véél te weinig bij de HEMA kom, maar ze hebben er ook niet zo veel dat ik lekker vind., in de erwtensoep, dat wel!

  3. De leeftijd van mijn jongste kleindochter.. Ze was op de BBQ samen met een vriendinnetje, wat een gegiechel, echt zo genoten. Ze zijn leuk die meisjes!

  4. Leuk is dat he, die meiden van 13…

  5. Kakel zegt:

    Wat heb je er ook een bijpassende foto bij gevonden, schitterend! Mooi verhaal, Anneke. Ook wij zijn (eens) 13 geweest. Ik herinner me vooral mijn onzekerheid. Mijn dochter deed het op die leeftijd gelukkig stukken beter!
    Lieve groet

Geef een reactie

