Evolutie….

Vandaag weer eens lekker met mijn zus gaan winkelen , we gaan fietsen en een beetje bijkletsen. Ze is 10 dagen op vakantie geweest dus dan is er best weer even wat bij te praten haha..  Nee hoor gewoon gezellig even.
Eigenlijk geen zin om over het weer te praten want begreep dat het in andere delen van het land heeeeeeeel ander weer was vandaag maar bij mij in de tuin was het zonnig en warm. Heerlijk weer om eens even zomaar te gaan lopen tuttelen in de tuin. Wat onkruid wieden en opnieuw een poging doen om het kroos uit mijn vijver te krijgen. Tegen die tijd dat ik er mee verder ga ligt ie meestal al weer vol. Jammer hoor, zou ook niet weten hoe ik dat er uit moet krijgen. Dus als iemand een tip heeft, hou me aanbevolen.
Niet zoveel kikkervisjes meer die ik moet redden maar wel in allerlei fases zitten ze nog in mijn vijver. Een mooi gezicht. Er zit er zelfs een bij die al ontwikkeld is tot kikkertje maar een voor en een achterpootje mist. Ach gut, dat is er een voor de Paralympics. In mijn tuin hippen inmiddels ook weer tientallen kleine monstertjes. Dus een beetje oppassen met lopen maar helemaal mis houden kan ik ze ook niet natuurlijk.
Er zwemmen ook staalblauw kevertjes/torren in de vijver, kon nog niet achterhalen hoe ze heten maar ga nog wel verder zoeken er naar. Wat een mooie beestjes. Lekker even op mijn terras aan het water liggen.
Het is echt zo’n avond waar ik van hou dat het gewoon niet koud wordt en ik blijf lekker lang nog buiten zitten. Maak een lekkere salade van sla,komkommers, radijs uit eigen tuin aangevuld met tomaten en paprika er door. Echt zo’n zomers gerecht en het smaakt heerlijk. Kom verse muntthee er bij. Kortom voor mij een mooie zomerse dag.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Evolutie….

  1. Marja zegt:

    Ik heb met je mee genoten.

  2. Een eigen tuin met vijver is mooi, maar toch ook wel een hoop werk hè?

  3. Leuk om te zien, maar eigenlijk vind ik het maar engerds hoor..

  4. Rietepietz zegt:

    Het was hier in d ochtend wel aardig weer maar in de middag trok alles weer dicht. Wat een feestje is die vijver van jou, lijkt me heerlijk om daar in de avond naast te zitten.

  5. Kakel zegt:

    Wat heb je een mooie foto’s gemaakt! Ik heb mijn ogen erop zitten verstuiteren. Het was maar heel even mooi weer. Ik heb net het laatste beetje zon op ons tuinbankje meegepikt.
    Lieve groet

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel. Ja het was een mooi gezicht al die soorten kikkervisjes nog. Hoewel wel lastig iedere keer om zo het kroos er uit te halen. Bleef die beestjes er uit halen. Wilde zo ook niet laten verdrogen in de tuin.

Geef een reactie

