Tosti generatie

blokhut (Small)Vanmorgen ging ik met mijn zus en schoonzus het huis schoonmaken en de buurman zou komen om de blokhut eindelijk eens op te halen.
Ik ga wel met de auto want het weer is niet echt stabiel en er moeten ook nog wat laatste spullen meegenomen worden waaronder mijn gereedschap.
We zijn mooi op tijd begonnen en (ja ik ook) ik had gekeken op buienradar rond 9 uur zou er een flinke bui komen. Maar wat er wel of niet kwam. Geen bui hoor, het bleef gewoon tot een uur of 11 nog droog.
De buurman zou ook om 9 uur komen. Zo half 11 kwam de buurman aanzakken met een vriend, tjonge sommige mensen daar straalt de slapheid gewoon van af.  We hadden even gewacht want het zou gaan regenen, zei  de buurman, het kwam me bekend voor, dat had ie al een paar keer verteld als we weer afgesproken hadden. Maar ja nu had ie wel een boedelbak gehuurd dus het ging echt gebeuren. En mijn handen jeuken hoor om het zelf te gaan doen en te helpen want ik vind zoiets echt een uitdaging en leuk om te doen. Maar ik hou me in, afspraak was hij mocht de blokhut gratis hebben als ie hem zelf netjes afbrak en meenam.
En ja hoor toen ze eindelijk begonnen om eens een aantal planken op teBlokhut2 (Small) tillen begon het te regenen en verdwenen ze in het schuurtje dat er ook nog is om het af te wachten om te gaan roken.
Echt ik moet me dan inhouden om te zeggen, er bestaat ook nog zoiets als regenjassen hoor. Het hout is toch al nat natuurlijk. Wat een watjes zeg. De gloednieuwe en schone werkhandschoenen verraden dat dit nu hun dagelijkse werk is. Ze zullen best handig zijn met andere dingen maar een heel klein beetje praktisch inzicht zou toch wel meegenomen zijn als ze dat ook meegekregen hadden bij hun opvoeding. De tosti generatie.
Nou ja wij zijn zo rond 12 uur helemaal klaar, alles opgeruimd en schoon. Nog even een bakje gedaan met zijn drieën, auto geladen en toen weer naar huis.
Ik hoor en zie de buurman een paar keer thuiskomen met een vrachtje hout. He he er zit eindelijk een beetje schot in. Alleen als ik hem een uurtje later tegenkom bij Albert Heijn met 2 traytjes bier en twee pakken koeken zegt ie het dak komen we morgen doen want we zagen daar geen gat in en hebben iemand gevraagd om daar mee te helpen. Inwendig zucht ik en denk bij mezelf. Denk voortaan eens twee keer Anna na voordat je wat weggeeft aan wie je het geeft. Het heeft me wel geleerd dat je met sommige mensen gewoon slecht afspraken kan maken.  Nou ja ik gun het hem ook wel natuurlijk die blokhut. Hij heeft het ook niet breed en helemaal geen schuurtje of zo dus dacht ik waarom iemand niet helpen. Maar ze hebben het dak er in zijn geheel afgehaald en komen er dan achter dat ze dat nooit op een aanhanger krijgen getild.blokhut 3 (Small) En dat het zo zwaar is dat ze het ook niet eens kunnen versjouwen.
Ach eigenlijk is het ook nog wel op tijd want 4 juli moeten we de sleutel inleveren. Maar mijn zoon moet ook nog een straatje leggen en dat wordt voor hem nu weer kort dag om te doen.
Ik ben wel heel benieuwd of hij die blokhut weer opgebouwd zal krijgen of dat al zijn moeite (nou ja alle moeite ) voor niets is geweest.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Tuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Tosti generatie

  1. Maar goed dat je ze niet per hebt hoeven te betalen Anneke.

  2. OEPS!…. per uur moet dat zijn.

  3. Rietepietz zegt:

    Het zal je werknemer zijn;-(

  4. Rob Alberts zegt:

    Tosti generatie; wat een woord en wat een mentaliteit …..

    Regenachtige groet,

  5. beaunino zegt:

    Ben je lekker mee, en je zoon dus nu ook. Ik trek zoiets ook bar slecht.

  6. minoesjka2 zegt:

    Ja, dat laatste was ook mijn gedachte toen ik las hoe langzaam dat ging. Nou ja, het zou wel het minste zijn natuurlijk. Als je iets krijgt dat het ook gaat gebruiken, al verbaas ik me nergens meer over en jij volgens mij ook niet 🙂

  7. Anneke, je moet maar zo denken, je hebt weer een goede daad gedaan!
    Maar ik snap dat het vervelend is, dat wachten terwijl je zelf zo’n planning maakt…

Geef een reactie

