Aussies op visite

Maar weer eens ff een logje er tegenaan gooien. Even een paar dagen druk gehad met van alles en weinig inspiratie en zin om een blogje te schrijven. Leukere dingen op mijn programma.
Zaterdag kwam mijn (ex)schoonzusje en haar man uit Australië op visite, niet heel lang want ze was slechts een dag in Nederland. Momenteel is ze bezig met een cruise van 2 1/2 maand, een soort wereldreis. Heb het wel gehoord waar ze overal naar toe ging maar dat soort dingen ben ik meestal meteen ook weer vergeten. Mijn ex haalde zijn zus op bij het schip en later kwamen ze naar mij toe omdat ze ook even graag op bezoek kwamen. En hoewel ze maar zo’n anderhalf uur bleven was het toch wel heel fijn om even bij te praten. Heb altijd een goede band met mijn schoonzusje gehad die al weer zo’n 35 jaar geleden emigreerde. Mijn ex was nooit zo van het schrijven dus werd de correspondentie en het contact houden meestal door mij gedaan. En ook na onze scheiding bleef dat gewoon doorgaan. We skypen nog regelmatig.
Toen ze weer weg waren samen met mijn zoon en schoondochter die ook even gekomen waren aan de surfplas gaan lunchen op ons gemakkie.
Zondag vertrokken naar Apeldoorn naar mijn vriend. Eigenlijk had ie gevraagd of ik vrijdag al wilde komen omdat daar een muziekgebeuren was waar we dan naar toe konden gaan.
Kiezen uit twee leuke dingen. Mijn hart dat zei ga naar Apeldoorn maar ja had ook al maanden geleden afgesproken dat mijn schoonzusje hier zou komen. Dus daarvoor gekozen.
Het lijkt wel of iedere keer als ik naar Apeldoorn ga dat er aan het spoor gewerkt wordt. Nu doen ze dat natuurlijk altijd in het weekend, dat is dan wel weer logisch dus ook deze keer was het weer prijs. Tussen Amersfoort en Apeldoorn reden er bussen. Nou de reis verliep verder prima alleen was ik niet zo slim en ging eerst nog uitgebreid een bakje thee kopen voor onderweg dus toen ik bij de bussen kwam (die aansluitend op de treinen rijden natuurlijk) reed hij net weg. Bijna een half uur wachten voor mij dus en voor vriendlief die naar het station zou komen om me op te halen.
Hij moet wel wat voor me overhebben haha. Nou ja we zouden gaan fietsen maar het weer was nou niet zo dat we daar ook aan toe kwamen. Het regende gewoon dat het goot in Apeldoorn.  Dat werd dus een weekend gewoon bij hem thuis en dat was ook heel gezellig.
Wat schrijf je op je blog over me vroeg hij.. haha  Nou oké dan. We zien elkaar zo’n beetje om de twee weken een weekend. Vorige keer hadden we bij mij thuis zitten pim pam petten. Hoe ouder hoe gekker ik weet het maar ach als ge maar leut heb toch. En nu hebben we zitten dominoën. Allebei dubbel 6 dus een gelijkspel. Eerst moest ie daarvoor wel een uur de zolder op om doos met spellen op te zoeken. Maar hij werd gevonden. Twee honderd spellen in een doos stond er op. Dus dat moeten nog heel wat weekendjes Apeldoorn worden voordat we ze allemaal uitgeprobeerd hebben.
Eigenlijk wordt het ieder weekend nog leuker, we leren elkaar beter kennen en dat is alleen maar fijn. Zo genoeg over hem anders krijgt ie nog kapsones. 😉 😉
Vanmiddag kon ik met mijn zoon mee terugrijden die in Enschede aan het werk was dus kwam ik makkelijk weer thuis. En droog over want moest het laatste stukje nog fietsen.
Mijn week zit al weer aardig volgepland. Ook met leuke dingen voor de krant, werken, met zus en vriendin op stap. Ach voor ik het week is de week weer om. Foto’s van het cruise schip Sea Princes bij vertrek uit Rotterdam. (niet zelf gemaakt)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Aussies op visite

  1. Rietepietz zegt:

    Je hebt het gewoon naar je zin, wat wil een mens nog meer! Dat loggen komt vanzelf wel weer, als ik moet kiezen, een spelletje doen of een logje schrijven kies ik óók voor een spelletje.
    Mooi koppeltje je zoon en schoondochter!

  2. minoesjka2 zegt:

    Lekker bezig dus, met mooie mensen om je heen zo te lezen 🙂

Geef een reactie

